۸۹۸۴۴۹
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

تبریز بخش بزرگی از تاریخ و تمدن است

دبیر بین‌المللی اجلاس رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا گفت: تبریز بخش بزرگی از تاریخ و تمدن بوده و حضور در این شهر تاریخی افتخار بزرگی است.

ایرنا: دبیر بین‌المللی اجلاس رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا گفت: تبریز بخش بزرگی از تاریخ و تمدن بوده و حضور در این شهر تاریخی افتخار بزرگی است.

پروفسور «هی چی میاکه» روز سه‌شنبه در مراسم آغاز دهمین دوره این اجلاس در تبریز افزود: حدود ۴۰ سال است که در مورد تمدن و تاریخ ایران مطالعه کردم و درک عمیقی از فرهنگ ایران زمین دارم.

وی ادامه داد: نخستین دوره اجلاس از ۱۵ سال پیش در چین شروع شد و سال گذشته مسوولان شهری تبریز میزبانی اجلاس را پیشنهاد دادند.

تبریز بخش بزرگی از تاریخ و تمدن است

میاکه گفت: باید فکر کنیم در چه وضعیتی هستیم و می‌خواهیم در آینده چه کنیم و پیگیری اهداف آتی در زندگی روزمره می‌تواند هدف این کنفرانس باشد.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفاظت از میراث مهم است، ادامه داد: شهروندان در این خصوص نقش بسزایی ایفا می‌کنند و باید تک تک مردم در این زمینه تلاش و کوشش کنند.

وی تاکید کرد: باید پتانسیل و واقعیت‌های شهر تبریز شناسایی شود و جوانان حاضر در این کنفرانس می‌توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند.

در این اجلاس اساتید صاحب نظر، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و ارمنستان حضور دارند.

همایش پایانی هفتم و هشتم شهریور ماه جاری با ارائه مقالات برگزار می‌شود.

در ۸ روز ابتدایی این اجلاس ورک‌شاپ و کار میدانی در بخش هایی از بافت تاریخی و کهن تبریز توسط گروه های پیمایشی در قالب اساتید و دانشجویان در حوزه های تعریف شده مانند احیای میدان صاحب آباد و حفاظت از بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان و سایر بخش ها کارهای تحقیقاتی برگزار می شود.

گروه های پیمایشی شرکت کننده در این اجلاس در ۴ روز ابتدای آغاز ورک شاپ در بحث ها و نشست های تخصصی، بازدیدهای میدانی و کارگاه های علمی شرکت می کنند و در ۴ روز بعدی دانشجویان در موضوع مشخص فعالیت می کنند.

این اجلاس در ۱۰ تا ۱۵ محور از جمله کاهش ریسک پذیری بازار تبریز، احیای بخشی از جاده ابریشم حدفاصل میدان بهشتی تا میدان صاحب آباد، بازآفرینی میدان صاحب آباد، مدیریت انرژی در شهر، نوزایی شهری، نقش ابزارهای اجتماعی در احیا و تقویت مشارکت در راستای تاب آوری شهر و گردشگری و توسعه شهری از بعد گردشگری در حال برگزاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله بقیه کشور هیچ.اصلا چغا زنبیل و شوش و تخت جمشید و بیستون و غار شاپور و معابد اناهیتاو...از ایران ..اهرام مصر و بناهای اینکاها و اکروپلیس و دیوار چین و همه تو تبریز بودند یهو با یک زالزه پخش شدند

    • پانفارس

      وای چرا اینجوری گفته مسجد سلیمان شهر اولین هاست!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسجد سلیمان ده هزار سال قدمت داره و فعلا قدیمی ترین منطقه شناخته شده در کشور هست . البته آثار باقی مانده از آن منطقه باستانی ، حجم زیادی نداره.

    • بدون نام

      مصوبه مجلس شهر تاریخی همدان شده مهد تاریخ و تمدن ایران با تاریخ ۳۳۰۰ سال شهر مادها ریشه کل ایرانیهای اصیل
      اولین پایتخت ایران
      تبریز حدود ۱۵۰۰ یال تاریخ تمدن دارد

    • بدون نام

      اصلیت تبریزیها از مهاجرته اذربایجانیهاست در دو گروه
      که ابتدا در شمال ایران ساکن شدند و بعدها به سمت تبریز فعلی رفتند که زبان اصل آذری هم اینکه فعلا صحبت میکنند نبوده...این زبان فعلی امیخته ۳ زبان اصلی قدیم ایام است

    • بدون نام

      نژاد تبریزیهای اصیل اریایی است که در زمان اشکانیان در ان دوران به ایران مهاجرت کردند و در تبریز فعلی اسکان گرفتند
      طایفه بزرگ((تاسیها ))بیشترین افرادی بودند که از منطقه آذربایجان و قفقاز فعلی به ایران امدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج