جاباما
۸۹۸۹۳۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

فشار آمریکا به یونان به‌خاطر کشتی آدریان دریا

معاون وزیرامورخارجه یونان روز چهارشنبه گفت که به رغم اعلام مواضع آتن در مورد کشتی آدریان دریا، اما آمریکا این کشور را تحت فشار قرار داده است.

ایرنا: معاون وزیرامورخارجه یونان روز چهارشنبه گفت که به رغم اعلام مواضع آتن در مورد کشتی آدریان دریا، اما آمریکا این کشور را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش فرانس ۲۴، «میلتیادیس وارویتسیوتیس» به شبکه خبری یک یونان گفت: کشتی آدریان دریا به دلیل آنکه بسیار بزرگ است توانایی لنگر انداختن در بنادر یونان را ندارد.

به گفته وارویتسیوتیس، این کشتی بیش از ۱۳۰ هزار تن است.

معاون وزیر خارجه یونان افزود: آتن در مورد نفتکش که در ابتدا گریس ۱ نامیده می شد اما به آدریان دریا تغییر نام یافت، با تهران هیچ تماسی نداشته است و ما هیچ درخواستی از ایران دریافت نکرده ایم.

حزب چپ گرای یونان(کک آ) با انتشار بیانیه ای که توسط خبر گزاری رسمی یونان(انا. ام. پی) منتشر شده است، روز چهارشنبه اعلام کرد: هشدارها و اخطارهای آمریکا به یونان و دیگر کشورها در مورد حرکت نفتکش آدریان دریا که از جبل الطارق بسوی مدیترانه در حال حرکت می باشد، دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها و غیرقابل قبول است.

فشار آمریکا به یونان به‌خاطر کشتی آدریان دریا

این حزب در این بیانیه از دولت یونان خواسته است که در اقدامات جنگ طلبانه و دخالت جویانه نظام سرمایه داری آمریکا علیه ایران جداً خودداری کند، زیرا آمریکا با نواختن طبل جنگ در خاورمیانه و علیه ایران، درصدد تامین منافع سلطه جویانه و امپریالیستی خود است.

نفتکش ایرانی ادریان دریا که پیش از این گریس ۱ نامیده می شد، توسط نیروهای انگلیسی بطور غیرقانونی در نزدیک سواحل جبل الطارق به مدت ۴۵ روز توقیف گردید که جمهوری اسلامی ایران آن را راهزنی دریایی و خلاف قوانین بین المللی درباره کشتیرانی آزاد قلمداد کرد.

در حال حاضر که در خواست آمریکا برای ادامه توقیف نفکش ایرانی توسط مسئولان جبل الطارق رد و این نفتکش در حال حرکت در آب های بین المللی است، آمریکا درصدد جبران شکست خود در ادامه توقیف نفتکش ادریان دریا، برآمده به تلاش های غیرقانونی خود برای توقبف این نفتکش ادامه می دهد و کشورهای دیگر را تهدید به اقدامات تلافی جویانه درصورت همکاری و همیاری با این نفتکش می نماید.

آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران به یونان هشدار داد: کمک به کشتی حامل نفت ایران مصداق حمایت از سازمان‌های تروریستی است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از سر استیصال از آزادی نفتکش «آدریان دریا ۱»، آزادی نفتکش را «مایه تاسف» خواند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های مقام های ‌آمریکا برای توقیف نفتکش «آدریان دریا ۱» تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و یا کشور دیگری دست به اقدام دیگری بزنند، قطعا با شدت بیشتری با آنها برخورد می‌کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا در رابطه با درخواست آمریکا برای توقیف این نفتکش گفت: آنها به خوبی می دانند که چنین اقداماتی به ضررشان است.

وی با یادآوری اینکه تصمیم دادگاه آمریکا در مورد «آدریان دریا ۱» عملی نشد، گفت: این نفتکش اکنون در حال ادامه مسیر و انجام ماموریت خود است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری درباره احتمال توقیف مجدد نفتکش حامل نفت ایران اظهار داشت: اگر این اقدام انجام شود یا حتی بیان شود، این مساله یک نوع تهدید کشتیرانی آزاد است. ایران از طریق مجاری رسمی که داشته و بویژه سفارت سوئیس، هشدارهای لازم را به مقامات آمریکایی داده تا این اقدام اشتباه را انجام ندهند زیرا با عواقب بدی روبرو می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخرش نفهمیدیم مقصد این نفتکش سرگردان کجاست؟

    • بدون نام

      مقصدی جز ایران و بازگشت وجود نداره .. امریکا به صراحت اعلام کرد اگر نفتکش به سمت سوریه برود توقیف میشود ولی در بازگشت به ایران کاری بهش نداره ..اروپا هم از خرید نفت این کشتی رویگردان است. راهی جز بازگشت یا آوارگی در مدیترانه وجود نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج