۸۹۹۴۸۸
۱۸ نظر
۵۰۱۷
۱۸ نظر
۵۰۱۷
پ

پزشکان تحت تاثیر هجمه‌های غیرکارشناسی هستند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اکنون جامعه پزشکی به عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ اجتماعی تحت تاثیر هجمه‌های غیرکارشناسی است که باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا از این تخریب‌ها جلوگیری شود.

ایرنا: رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اکنون جامعه پزشکی به عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ اجتماعی تحت تاثیر هجمه‌های غیرکارشناسی است که باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا از این تخریب‌ها جلوگیری شود.

محمدرضا ظفر قندی عصر جمعه در مراسم بزرگداشت روز پزشک ضمن تبریک این روز با بیان اینکه روز پزشک به نام روز حکیم ابوعلی سینا برای ما مایه افتخار است، اظهار داشت: این نشان‌دهنده هویت در عرصه پزشکی است که برای حرفه ما یک سابقه قدیمی را ایجاد می‌کند.

پزشکان تحت تاثیر هجمه‌های غیرکارشناسی هستند

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای بر دو ستون سلامت و امنیت استوار است، تصریح کرد: باید قدر این دو را دانست چون هر کدام که متزلزل شود جامعه دچار مشکل می‌شود، باید قدر متولیان حوزه سلامت را بدانیم چون وظیفه تامین سلامت به عهده جامعه پزشکی است.

وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم از این ثروت حراست کنیم و نگذاریم این سرمایه آسیب ببیند، از تمامی پزشکانی که در دوردست ترین نقاط کشور به بیماران خدمات ارائه می دهند تقدیر می‌شود چون اکنون همکاران پزشک در تمام نقاط کشور حضور چشمگیر دارند.

ظفرقندی افزود: پزشکان در تمام بحران‌ها حضور داشته و جایگاه خوبی دارند و همیشه پیشقدم هستند و با شعار اینکه در کنار مردم باشند همیشه حضوری چشمگیر دارند که نمونه بارز آن در جریان سیل اخیر در کشور است.

ظفرقندی افزود: پزشکان در حوزه اعتماد مردمی در سطوح بالایی هستند و نباید به آنان آسیب وارد کرد که البته برخی مواقع جهت دار به این سرمایه آسیب می‌زنند و با جوسازی خاصی این اقدامات علیه پزشکان صورت می گیرد، به عنوان مثال در صدا و سیما یک نفر مناظره دارد و راجع به ظرفیت‌های پزشکی صحبت می‌کند بدون اینکه اطلاعاتی از جامعه پزشکی داشته باشد آنگاه در مجلس موضوع هم مطرح و به دنبال اجرای آن هستند.

وی با بیان اینکه در سال ٨٨ حدود ٢٢ هزار دانشجوی پزشکی داشتیم و اکنون ۴٨ هزار پزشک در دانشگاه‌های دولتی داریم، تصریح کرد: تعداد دانشجویان پزشکی در این سال‌ها افزایش چشمگیری داشته است اما معتقدم اگر کمیت بی محابا و بدون زیرساخت ها افزایش یابد قطعا کیفیت ها کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: باید کارشناسی تر و به دور از جوسازی مسایل را پیش ببریم چون اکنون جامعه پزشکی تحت هجمه های غیرکارشناسی است که این مهم ضربه جدی به جامعه وارد خواهد کرد، اگر حرمت ها شکست و هجوم همه جانبه ایجاد شد سرمایه اصلی که جامعه پزشکی است ضربه وارد می شود و به مسأله سلامت هم زیان وارد می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: نباید با این تخریب‌ها همه جامعه پزشکی را زیر سوال ببریم ، سعی می‌کنیم اخلاق پزشکی را رعایت کنیم و جامعه پزشکی می‌تواند خودشان مشکلات را حل کنند البته جامعه پزشکی خالی از مشکلات نیست، باید ستون سلامت را آباد و سربلند برای کشور نگهداریم.

در این مراسم که سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و جمع زیادی از پزشکان حضور داشتند، از ٣٠ نفر از پزشکان تجلیل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف از ابوعلی سینا که شماها از اون وام میگیرید ابوعلی سینا جان انسانها براش ارزش داشت نه پزشکان شما که فقط پول رو می شناسند در نقاط محروم پزشکانی هستند که فقط برای گذراندن کارورزی به اونجا میروند و مثل موش آزمایشگاهی با مردم این مناطق برخورد میشود

      پاسخ ها

      • hassan.h

        بمیرم برای مظلومیت این قشر متکبر و پول پرست
        چقدر مردم ایران ظالمند حق این بیچاره ها رو ادا
        نمی کنند
        آقای ظفرقندی بهتر بود اشاره ای هم به سیستم پزشک سالار سیستم درمانی می کرد

    • ناشناس

      جناب یک ستون دیگر علاوه بر امنیت و سلامت اضافه کنید به نام آموزش و پرورش و مقایسه کنید وضعیت معیشت معلم ها و پزشکان و نقش آنها در جامعه

    • بدون نام

      بندگان خدا فقرای جامعه هستند در باره انان ثحبت نکنید به قباشان بر میخورد

    • مهدی

      آره، آدم جرأت نمیکنه پیش دندون پزشک یا دکتر متخصص دیگه بره، داغش میکنن.

    • بدون نام

      عزا چه عزاییست که مرده شور هم گریه اش گرفته!

    • بدون نام

      سلامت مهم است ولی پزشکان کنونی مجری برنامه غرب و ضد سلامت هست . تا چند سال دیگه این ثابت میشه. من خودم مرکز درمانی کار میکنم ولی حتی المقدور مزاجعه به پزشک ندارم و با داروهای سنتی درمان میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سنتی خوبه، صنعتی به درد نمیخوره هموطن

    • بدون نام

      دوکلام از مادر عروس!

    • بدون نام

      جز اقلیتی از پزشکان بقیه آنها کاسیان سلامت مردم و زر اندازان مالیات نده عصر ما هستند.

    • جواد عبدالرحیم

      وقتی دستمزد پزشگ چند ده برابر حقوق وزارت کار باشه، بایدم زبونشون دراز بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون حقوق وزارت کار خرج ۵ روز میده که فکر میکنی پزشک مملکت باید مث تو ازگل زندگی کنه،زحمت کشیده حقشه پول بیشتر بگیره تو هم اگه ناراحتی برو پزشک شو که حقوقت کفاف خرجتو بده،هرچند بعید میدونم بتونی!

      • علی

        آره اونایی که بدون سهمیه وارد دانشگاه شدن شما اونایی که با سهمیه وارد شدن را ببین آیا حقشونه البته فکر کنم شما از اون سهمیه ایها هستی!!!!!

    • علی

      شما کاملا جهت دار و غیر کارشناسانه صحبت می کنید
      یه مشت پزشک سهمیه ای کم سواد از خود راضی ....
      شماها باعث فرار مغزها میشید.......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران توو کدوم رشته بهتر از پزشکی عمل کرده؟جز ۱۵ کشور برتر از لحاظ پزشکان خبره هستیم،انصاف داشته باشیم و حسود نباشیم

      • علی

        آره متکر سواد و دانش پزشکان غیر سهمیه ای نیستم
        منکر دانش آفرادی سهمیه ای مثل تو هستم که حق افراد دیگه رو مفتی خوردی الانم دوقورتو نیمت باقیه و خودتو قاطی پزشکان با سواد میکنی

    • بدون نام

      بزرگترین مشکل پزشکی در ایران اینه که بر خلاف تمام دنیا، وزرا و مسئولینش از خود پزشکان انتخاب میشن که باعث ایجاد مافیا میشه

    • حسن

      آقای رئیس نظام پزشگی ناحق تخریب نمیکنند 80 درصد پزشگان خدایشان پول است در گشور ما پزشگی شده است اقتصاد هیچ جای دنیا مثل ایران پزشگان درآمد ندارند البته بعضی گشورها درمان گران است آن درآمد بیشتر به جیب دولت میرود ولی بروید بیمارستانهای
      خصوصی ببینید با مریض به یک عمل ساده دکتر چقدر برای خودش
      گرفته انسان باید زندگی اش را بفروشد تا پزشک او را عمل کنند موقع
      مدرک گرفتن که قسم میخورند درست کار کنند عوض اش قسم میخورند که زیاد پولدار بشوند تا بیشتر در بیمارستانها سهم داشته باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج