۹۰۱۴۳۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

احترام برومند با مهر مطرح کرد؛

جزئیات سومین دوره اهدای نشان «داود رشیدی»

احترام برومند با اشاره به جزییات سومین دوره مراسم اهدای نشان داود رشیدی، اعلام کرد در صورت فراهم شدن امکانات و شرایط مناسب، تمایل برای برگزاری این مراسم در شهر‌های مختلف کشور وجود دارد.

خبرگزاری مهر: احترام برومند درباره برگزاری سومین دوره مراسم اهدای نشان «داود رشیدی»، گفت: امسال مراسم سالگرد آقای رشیدی ۷ شهریور برگزار می‌شود. دلیل اینکه ۵ شهریور روز درگذشت آقای داود رشیدی مراسم را برگزار نکردیم به یک دلیل بود؛ اینکه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در حال برگزاری بود و قصد داشتیم این جشنواره به پایان برسد زیرا برخی از هنرمندان و دوستان در این جشنواره حضور داشتند.

جزئیات سومین دوره اهدای نشان «داود رشیدی»

وی ادامه داد: ما در ۲ دوره اول مراسم با شعارهای «نمایش ادامه دارد» و «تالارهای نمایش صحنه‌های زندگی» برگزار کردیم و شعار مراسم امسال «پرده‌های سینما تصاویر ماندگار» است. در ۲ دوره گذشته، ما در مراسم بیشتر به کارهای نمایشی آقای رشیدی پرداختیم و امسال قصد داشتیم مروری داشته باشیم بر کارهای سینمایی ایشان. به همین خاطر سومین مراسم را در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد فارابی برگزار می‌کنیم.

یک نشان برای هنرمندان سینما، تئاتر و ادبیات

برومند با بیان اینکه امسال هم نشان به ۳ هنرمند عرصه سینما، تئاتر و ادبیات اهدا می‌شود، درباره چرایی اعلام نشدن نام این هنرمندان پیش از برگزاری مراسم، اظهار کرد: دلیل اعلام نشدن اسامی هم این است که ما کاندیداهای متعدد یا اعلام برندگان جوایز نداریم و از این رو می‌خواهیم اعلام اسامی هنرمندانی که نشان داود رشیدی را دریافت می‌کنند، در مراسم تازگی داشته باشد.

وی درباره نحوه انتخاب دریافت‌کنندگان نشان داود رشیدی، یادآور شد: انتخاب‌های ما بر اساس ویژگی‌های مدنظر آقای رشیدی است؛ آقای رشیدی افرادی را که بدون گله‌گزاری و بدبینی، به صورت مستمر و با امید فعالیت می‌کنند و جامعه و پیرامون خود را امیدوار نگه می‌دارند.

مایل به برگزاری مراسم اهدای نشان در شهرهای مختلف هستیم

این هنرمند با سابقه عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون درباره امکان برگزاری مراسم اهدای نشان داود رشیدی در شهرهای مختلف کشور، توضیح داد: ما در سال اول مراسم اهدای نشان آقای رشیدی که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار کردیم و همانجا اعلام کردیم که مایلیم این مراسم را در شهرستان‌های مختلف نیز برگزار کنیم. هدف ما این نبوده و نیست که اگر در شهرستان‌های مختلف برگزار کنیم که تنها به آقای رشیدی بپردازیم بلکه قصدمان پرداختن و اهدای نشان به هنرمندان و فرهیختگان هنرهای نمایشی هر استان است ولی برگزاری این مراسم در شهرهای مختلف کار سختی است.

برومند یادآور شد: البته اردیبهشت سال جاری جشنواره فیلم «وارش» بعد از چند دوره توقف مجدداً در شهر بابل برگزار شد و برگزارکنندگان و سیاستگذاران جشنواره از ما دعوت کردند به دلیل اصالت بابلی آقای رشیدی در آنجا حضور پیدا کنیم و سالن نمایشی را به نام آقای رشیدی نامگذاری کردند. در همان مراسم نیز نشان داود رشیدی را به آقای دنیوی ساروی از هنرمندان با سابقه و خوشنام مازندران اهدا کردیم که در حوزه نمایش، رادیوی استان مازندران و تدریس جوانان علاقه‌مند، فعالیت مستمر و تأثیرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه شاید اگر امکانات از نظر برگزارکنندگان جشنواره «وارش» محیا شود هر سال نشان آقای رشیدی را در جشنواره «وارش» به یک هنرمند اهدا کنیم، افزود: مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف اشتیاق میزبانی از مراسم اهدای نشان آقای رشیدی را دارند ولی این منوط به فراهم شدن امکانات مناسب برای این امر است.

همسر زنده‌یاد رشیدی تأکید ککرد: آقای رشیدی همیشه بر توجه به تئاتر و هنرمندان شهرستان‌ها تأکید داشت.

هزینه‌های اهدای نشان چگونه تأمین می‌شود؟

برومند درباره حضور حامیان مالی در برگزاری مراسم سومین دوره اهدای نشان داود رشیدی، گفت: طی ۳ سال اخیر بخش عظیمی از هزینه‌های برگزاری مراسم اهدای نشان داود رشیدی را خودمان متقبل شده‌ایم. امسال بخش فرهنگی و روابط عمومی بانک صادرات بعد از اینکه از فرهنگی بودن مراسم اطمینان حاصل کردند، بخشی از هزینه‌های مالی مراسم را عهده‌دار شدند که من بی‌نهایت از لطف‌شان سپاسگزار هستم. بنیاد فارابی نیز که سالن را در اختیار مراسم قرار داد و ۲ سال گذشته نیز اداره‌کل هنرهای نمایشی سالن مراسم را تأمین کرد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بعد از پایان مراسم سوم باید ارزیابی کلی داشته باشم که ببینم این مراسم و اهدای نشان چه تأثیری در فضای فرهنگی دارد و چگونه این مراسم را ادامه دهیم. من همیشه از خانه تئاتر و خانه سینما خواسته‌ام که همراه ما باشند که همیشه بوده‌اند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم زیرا حمایت معنوی در این جریان بسیار تأثیرگذار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج