جاباما
۹۰۱۹۰۲
۲۹ نظر
۵۰۰۴
۲۹ نظر
۵۰۰۴
پ

نخریدن خودرو توسط مردم، دلیل کاهش قیمت‌ها

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که با استقبال از ورود قوه قضاییه به تخلفات خودرو سازی، آن را موجب امیدوار شدن مردم دانست.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که با استقبال از ورود قوه قضاییه به تخلفات خودرو سازی، آن را موجب امیدوار شدن مردم دانست.

محمدرضا منصوری با اشاره به بازداشت چند مدیر خودرو سازی و برخورد با تخلفات حوزه خودرو گفت: در چند روز اخیر کاهش قیمت خودرو را شاهد بودیم و این شوکی بود که شاید بازداشت مدیران خودرو سازی منجر به آن شد. دلالان و خیلی از مردم هم از تقاضاهایشان عقب کشیدند زیرا احساس کردند شاید در خودرو سازی تغییر و تحولی رخ دهد و مدیر لایقی بیاید که بتواند با بهره وری بیشتر هزینه را کاهش دهد و قیمت خودرو را پایین بیاورد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کاهش قیمت خودرو را پاسخی به نخریدن خودرو توسط مردم دانست و خاطرنشان کرد: این امر عامل موثری برای کاهش قیمت خودرو است و اگر این روند ادامه یابد باز هم شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

منصوری با بیان این که «ورود قوه قضاییه به تخلفات خودروسازی امید را به مردم بر می‌گرداند» اضافه کرد: مبارزه با خطاها و اشتباهات، مردم را به نظام امیدوار می‌کند. زیرا در این صورت می‌دانند که اگر کسی خطایی کرده باید در تمام سطوح پاسخگو باشد.

نماینده مردم ساوه در مجلس یادآور شد: البته بهتر بود پیش از این اتفاقات دولت به این ماجرا ورود می‌کرد تا روزی که کسی کارش تمام شده بازداشت نشود. بهتر بود تحول در خودروسازی زودتر اتفاق می‌افتاد که منجر به بروز فساد و ورود قوه قضاییه نشود.

منصوری برخورد قضایی با تخلفات خوردوسازان را عاملی اثرگذار در اصلاح ساختار خودرو سازی دانست و یادآور شد:‌ هزینه خطا و اشتباه باید بالا برود و هر کسی به راحتی مسئولیت قبول نکند. افراد هم باید تاوان تصمیمات خود و اشتباهات زیر مجموعه‌شان را بدهند. طبیعی است مدیر ارشد یک مجموعه اولین کسی است که باید پاسخگوی ضرر و زیان و هزینه‌ها و بدهی‌های مجموعه‌های خود باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودرو اینقدر گرون شده که دیگه کسی نمیتونه بخره

      پاسخ ها

      • وزیرصنعت عامل بیشترگرانیها.

        گفته کاش دولت قبل قوه‌قضاییه ورود میکرد به موضوع اتفاقا قوه‌قضاییه بایدمسبب اصلی یعنی وزیرصنعت رو هم بامدیرعاملای متخلف بازداشت و محاکمه میکرد. باارزونی خودرو زمین وخونه واجناس دیگم ارزون میشه

    • بدون نام

      چرا وقتی خودروسازان نمیتوانند نیاز کشور را تامین کنند دولت با کاهش تعرفه واردات و تسهیل واردات بازار را کنترل نمیکند

    • سامان

      با وجود بیشترین تعرفه واردات خودرو مشکل بی کیفیتی خودروهای داخلی حل نخواهد شد

    • بدون نام

      احسنت به اقای ریسی دستت درنکنه

    • بدون نام

      ای کاش مردم به این تفکر برسن که بازار تامین نیازهای مردم جای سرمایه گذاری و دلالی نیست

      حالا هرچی
      خودرو
      مسکن
      موادغذایی
      و..... چون این هیجان فقط باعث تورم می شود

      و ای کاش دولت به فکر باشه که این سرمایه های سرگردان را وارد صنعت کشور کنه. ولی متاسفانه دلال های اصلی خود مسئولان هستند

    • بدون نام

      آیا پراید ۲۰ تومان میشه

    • بدون نام

      این حرفها بیشتر مثل قصه مادربزرگ‌ها هست که در دوران برای موهایشان میگویند مردم حساب تازمانی که خودرو سازی بصورت مافیایی خودرو تولید میکند و بازار انحصاری در اختیار دارد هم رانت وجود دارد وهم و اختلاس وهم حق مصرف کننده در کیفیت نادیده گرفت میشود ودرحق انها نهایت ظلم انجام میشود البته خودروسازان درکشور ما خودرو ساز که نیستند که بماند درواقع حتی مونتاژ کاران قابلی هم نیستند کیفت خودروهای داخلی با کیفت فرغون برابر هست تا وقتی رقابت نباشد این داستان ادامه دارد شما لطف کنید قیمت خودروهای بی کیفت داخلی را با خودروهای بازار جهانی مقایسه کنید بعدا شعار دروغ بدید که خودرو ارزان شده اصلا خودروهای داخلی برمبنای چه چیزایی نرخ گذاری میشود اگر مبنا دلار باشد قیمت خودروهای داخلی قطعا با دلار ۲۵الی۳۰هزارتومانی بدست مصرف کننده میرسد درحالیکه قیمت دلار الان۱۱۳۰۰تومان هست پس لطف اگر حساب باید نیستید خفه خون بگیرید واین قدر حرف مفت نزنید مفت خورهای بی عرضه ونالایق باید شرمسار باشید وقتی ادعادارید که قیمت ماشین کاهش یافته اینگونه حرف زدن نشانه بی تدبیری و نداشتن تخصص درین زمینه هست که اظهار نظر میکنید و بیشتر ثابت میشود که شعور مسولیت جایگاهی که دارید را ندارید

    • محمد جواد

      یه خودرو بدرد نخور و از ۳۰ میلیون رسوندید ۸۰ میلیون اون وقت انتظار دارید یه کارگر بدبخت با مزد روزانه ۶۰ هزار تومان بتونه بخره اون کسی هم که پول دارد مضخرفات شما رو نمیخره گفتم در جریان باشید

    • محمد رضا

      متاسفم که نمیتونین قیمت ماشینو الان ۱ ساله ثابت نگه دارین

      پاسخ ها

      • کوروش ازارومیه

        آقا محمد جواد گل گفتی قربونه دهنت!

    • ۰۰۰

      اگر راست میگید دوباسه نفرشون را اعدام کنید ماشین به ۵ تومن میرسه

    • غلام

      آقای دولت می گویند با بگیر ببند کاری حل نمی شود راه حل دیگری هم پیشنهاد نمی دهند البته زمستان می رود رو سیاهی برای زغال می ماند

    • کورش

      جلوی ضرر را هر موقع بگیری منفعت

    • بدون نام

      بازار انحصاری وتعرفه بالای واردات خودرو مردم را بازیچه دست خودروسازان کرده

    • بینام

      دلیلش اینه که همه چی روازچشمون انداختید دیگه ذوقی برای مردم نذاشتید

    • میثم

      نخریدن؟؟؟؟
      نه جانم ,نمیتونن بخرن

    • فلاکت/

      با نخریدن چیزی درست نمیشه.

    • محمد احمدی

      جناب ریسی ریس دستگاه قضا،خواهشا تمام متخلفین این دو تولید کننده رو مجازات کنید و ،برکنار.اینا جز خیانت کار دیگه ای نکردن، چرا پراید 27میلیونی یهو 50میلیون شد چرا?به چه دلیل?کدام اپشن??
      نزارید مردم بهتون بی اعتماد شن ،زندگی مردم سخت شده شما خواهشا به فریادمون برس،،پراید مدل 90تا قیمت 35تو بازار هس

    • ‌کیوان

      خدا خراب کتد خونه مدیران گرانفروش را که از درازگوش درازگوشترند.

    • بابا

      پس لطفا آقایان وزرا و دیگر دست آندر کاران برای خودشان نوشابه باز نکنند.. درستش نخريدن این خودروهای بی کیفیت که چند برابر قیمت جهانی در ایران عرضه میشود..

    • بابا

      پس لطفا آقایان وزرا و دیگر دست آندر کاران برای خودشان نوشابه باز نکنند.. درستش نخريدن این خودروهای بی کیفیت که چند برابر قیمت جهانی در ایران عرضه میشود..

    • من ایرانی

      آقای ریسی ریاست محترم قوه قضاییه
      اگرمیخواهی فساد ودلالی در حوزه مسکن
      وخودرو برچیده شود.جلو آگهی مسکن وخودرو را
      در سایت فساد گونه ودلال پرور دیوار را ممنوع
      بکونید.نه قیمت گذاری کلا ممنوع شود
      اونوقت نتیجه را خواهید دید دست دلال ها کوتاه
      میشود قیمت ها واقعی نه نجومی

    • جوان بیکار ایرانی

      خدا لعنتتون کنه کجا کاهش داشتن اخه

    • بدون نام

      دمت.گرم.اقای.ریسی.ممنون.ممنون.همه.مدیران.فساد.وارد.کشور.میکنن.باید.جواب.قوه.قضای.بدهن.

    • شهرام

      شما میتونید برید تو گوگل مپ قسمت ماهواره رو بزنید تقاطع آزادگان و فتح قسمت شمال غربی رو ببینید.چند تا انبار به سمت غرب که برید و زوم کنید میبینید که چقدر پراید پارک شده اونجا کمی اون طرفتر نیسان های آبی رو میبینید که همه ماشینها سالم هستندوهیچگونه نقصی ندارند .اگه باز هم انبار های اطراف رو زوم کنید تا کرج پراید های پارک شده در پارکینگ های بزرگ رو میبینید.شاید تعداد اونا به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتا برسه.بعد ماشینهای ثبت نامی مردم رو نمیدن!!

    • شهرام

      شما میتونید برید تو گوگل مپ قسمت ماهواره رو بزنید تقاطع آزادگان و فتح قسمت شمال غربی رو ببینید.چند تا انبار به سمت غرب که برید و زوم کنید میبینید که چقدر پراید پارک شده اونجا کمی اون طرفتر نیسان های آبی رو میبینید که همه ماشینها سالم هستندوهیچگونه نقصی ندارند .اگه باز هم انبار های اطراف رو زوم کنید تا کرج پراید های پارک شده در پارکینگ های بزرگ رو میبینید.شاید تعداد اونا به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتا برسه.بعد ماشینهای ثبت نامی مردم رو نمیدن!!

    • رضا

      نه جونم ازمردم پول گرفتین به قیمت بالاماشین تحویل نمیدین

    • الف

      خداکنه مردم نخرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج