۹۰۱۹۸۱
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

خشم پادشاه عربستان از رویکرد‌های جدید امارات

سیطره نیرو‌های شورای انتقالی تحت حمایت امارات بر عدن که هادی آن را پایتخت موقت خود اعلام کرده، خشم ملک سلمان را برانگیخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از العالم؛ پس از سیطره نیرو‌های تحت حمایت امارات بر عدن، ملک سلمان، پادشاه عربستان خشم خود را از ابوظبی اعلام کرد.

در گزارش این شبکه آمده است: به نظر می‌رسد نزاع بر سر نفوذ بین دو کشور در حال افزایش است. درگیری‌های نظامی نیابتی بین دو کشور در مناطق جنوبی یمن اتفاقی نیست. محاسبات انجام شده قبل از درگیری‌ها با بسیاری از مسائل سیاسی و نظامی روبرو شده است. حمایت عربستان سعودی از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و جریان اخوانی که حزب الاصلاح نماد آن به شمار می‌رود تردید‌های زیادی برای امارات به وجود آورده است. این در حالی است که امارات می‌کوشد از طریق نیرو‌های شبه نظامی وابسته به خود از جمله برخی گروه‌های دارای گرایش‌های سلفی، قدرت حزب الاصلاح و نیرو‌های هادی را از بین ببرد.

علاوه بر این چند هفته پیش که امارات از تصمیم خود برای خروج تدریجی از یمن خبر داد عربستان سعودی از این تصمیم استقبال نکرد و احساس کرد از پشت خنجر خورده و در بحبوحه جنگ یمن تنها گذاشته شده است. سیطره نیرو‌های شورای انتقالی تحت حمایت امارات بر عدن که هادی آن را پایتخت موقت خود اعلام کرده است، اوضاع را به هم ریخت.

در ادامه گزارش آمده است: با وجود تماس‌های امارات و عربستان برای کنترل اوضاع میدانی در جنوب و با وجود آن که گروه‌های تحت حمایت امارات تظاهر به موافقت با عقب نشینی از مناطقی می‌کردند که گروه‌های وابسته به عربستان از آنجا بیرون رانده شده بودند، اوضاع میدانی بار دیگر از روز پنجشنبه به هم ریخت و نیرو‌های وابسته به ابوظبی شبه نظامیان وابسته به ریاض را از مناطق مهمی در جنوب یمن بیرون راندند که از آن جمله می‌توان به عدن و رنجبار مرکز عدن خبر داد و این در حالیست که درگیری‌ها برای سیطره بر شبوه ادامه دارد. از سوی دیگر حملات هوایی امارات به مواضع نیرو‌های وابسته به عربستان در جنوب یمن بر شدت تنش‌ها بین دو کشور افزود.

منابع آگاه اعلام کردند پادشاه عربستان در دیدار با عبدربه منصور هادی در مکه مکرمه خشم خود را از امارات به وی اعلام کرده است. به گفته ناظران چنین چیزی نشان از وجود شکافی عمیق در ائتلاف امارات و عربستان است. رویکرد‌های جدید امارات و تمایل این کشور به آرام کردن اوضاع در خلیج فارس بخصوص پس از ناامید شدن از تکیه به آمریکا، از جمله علل تنش‌ها بین امارات و عربستان به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوه اوه چه خشم بی غیرتی

    • بدون نام

      کفتارهای سعودی با خوکهای اماراتی بجان هم افتادند و انشاالله پیروزی نهایی متعلق به مردم مظلوم یمن است

    • بدون نام

      هر چقدر این سوسمار خورها به جان هم بیفتند به نفع عاقلان است .

    • نسرین پیرایش

      الظالم بالظالم لعنت الله علیهیم اجمعین

    • حسن

      پادشاه پیر آدم گش کمی حیا کن آخرهای عمرت است ایشالاه به درک واصل میشوی جواب آدم گشیهایت را انجا ازت میگیرنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج