۹۰۲۷۱۶
۱۲ نظر
۵۰۱۴
۱۲ نظر
۵۰۱۴
پ

خودرو‌های داخلی کیفیت لازم را ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان اینکه اکنون خریداران خودرو در بازار واقعی شده‌اند، گفت: در مجموع خودرو‌های داخلی از سال ۹۲ به این طرف کیفیت لازم را ندارند چرا که قطعات فرانسوی خودرو اکنون تبدیل به چینی و یا ایرانی شده‌اند.

ایسنا: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان اینکه اکنون خریداران خودرو در بازار واقعی شده‌اند، گفت: در مجموع خودروهای داخلی از سال ۹۲ به این طرف کیفیت لازم را ندارند چرا که قطعات فرانسوی خودرو اکنون تبدیل به چینی و یا ایرانی شده‌اند.

حمیدرضا قندی، در خصوص وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: ثبات نرخ ارز طی دو ماه اخیر و همچنین افزایش تولید ساپیا و ایران خودرو طی ۱۰ روز گذشته موجب کاهش قیمت خودرو شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خریداران خودرو در بازار واقعی شده اند، توضیح داد: اکنون همانند گذشته افراد برای سرمایه گذاری، پنج یا ۱۰ خودرو را احتکار نمی کنند و اگر مصرف کننده ای نیاز به خرید داشته باشد وارد بازار خودرو می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در خصوص اعتقاد برخی خریداران واقعی خودرو مبنی بر بالا بودن قیمت ها در بازار، اظهار کرد: واقعیت این است که نرخ خودرو بیش از این کاهش نمی یابد و تورم موجود بر تمام قیمت ها اثر گذاشته و نرخ کنونی خودرو، کف قیمت هاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودرو براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود، تاکید کرد: در صورتی که شرکت های خودروساز افزایش تولید داشته باشند، شاهد تداوم کاهش قیمت خودرو و ثبات بازار خواهیم بود.

قندی با اشاره به کاهش قیمت خودرو طی ۱۰ روز گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر پراید ۴۴ میلیون و ۵۰۰ تومانی در بازار به ۴۳ میلیون تومان رسیده و دنا پلاس معمولی با بیشترین کاهش نسبت به ۱۰ روز پیش با ۱۰ میلیون تومان افت قیمت، به ۱۲۲ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: خودرو ۲۰۶ نسبت به ۱۰ روز پیش حدود دو میلیون تومان ارزان شده و یا برخی خودروها همچون ال ۹۰ که تولید ندارند، تغییر قیمتی نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به وضعیت بازار خودروهای دست دوم، گفت: خودروهای دست دوم شرایط خاص خود را دارند و قیمت گذاری آن بر مبنای خودروهای صفر کیلومتر است. برخی افراد که توان مالی کمتری دارند گرایش به خودروهای دست دوم دارند و بقیه نیز خریدار خودروهای نو هستند.

وی در خصوص کیفیت خودروهای داخلی و اعتقاد برخی تعمیرکاران مبنی بر کیفیت بهتر خودروهای قدیمی تر، تصریح کرد: کیفیت خودرو طی دو سال گذشته بهتر شده، اما نه تا حدی که مورد انتظار است، اما در مجموع خودروهای داخلی از سال ۹۲ به این طرف کیفیت لازم را نداشته، چرا که قطعات فرانسوی خودرو اکنون چینی و یا ایرانی شده اند.

قندی در خصوص از رده خارج شدن پراید و پژو ۴۰۵، گفت: اگر پژو ۴۰۵ از رده خارج شود جایگزین آن اس ال دی با همان رده قیمت است، اما اگر پراید از رده خارج شود با وجودی که کیفیت خوبی ندارد خودرویی ارزان تر از پراید در بازار نیست.

وی ادامه داد: تنها خودرویی که تا حدودی با پراید برابری می کند تیبا است که با ۱۰ میلیون تومان قیمت بالاتر، مردم قدرت خرید کمتری خواهند داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در خصوص اینکه آیا امکان از رده خارج کردن پراید وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: از سال گذشته قیمت پراید حدود دو برابر افزایش یافته است، این در حالیست که بقیه قیمت خودروها، مواد اولیه و اجناس دیگر اصناف پنج و یا حتی ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: جدا از بحث خودرو، در حال حاضر افزایش قطعات خودرو همچون لاستیک بیشتر از خودرو است.

قندی گفت: خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان اکنون مربوط به دو شرکت ایران خودرو و سایپا است و نمی توان برای کیفیت آنها رده بندی مشخصی اعلام کرد.

وی در خصوص وضعیت خودروهای خارجی، اظهار کرد: قیمت خودروهای خارجی تنها وابسته به ارز است و با افزایش نرخ دلار بهای خودروها نیز بالا می رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان اینکه برخی خودروهای خارجی صفر کیلومتر تا ۳۰ درصد و خودروهای داخلی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند، گفت: با این وجود رکود بر بازار خودروهای داخلی و خارجی سایه افکنده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه فهمیدید

    • بدون نام

      چطور کاهش قیمت نداره بایدکاهش داشته باشه آفتابه‌هایی که شمامیفروشین به چه‌درد میخوره پول یک پژو۴۰۵ اندازه هیوندا‌س اون کجا این کجا می فهمی چی نطق میکنی

    • الف

      ۱۲۲میلیون واسه دنا.....چقدرارزون
      ،

    • خان

      دمت گرم که خیلی زود متوجه شدی که کیفیت ندارم

    • فرنوش دخانیات

      پژو.اشغال نخرید

    • آراد

      کجا واقعی شده این پراید بی کیفییت کی به این قیمت بوده .مردم رابه تب می گیرید تا به مرگ راضی شوند.صد تومن اضافه می کنید بعد دو تومن کم می کنید مردم راچی فرض کردید دروغگو دزد

    • بدون نام

      تعرفه بالای واردات خودرو باعث بی کیفیتی خودروهای داخلی شده

    • بدون نام

      بخاطر تعرفه بالای واردات خودرو کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی کاهش یافته و قیمتها بطور تخیلی افزایش یافته

    • بدون نام

      بی کیفیتی و ناایمنی خودروهای داخلی نتیجه حمایت غیر معقول دولت و بالا بودن تعرفه واردات است

    • بدون نام

      آقا این صنعت بدرد خودشان میخوره نخواستیم بابا ماشین نخواستیم

    • بدون نام

      بخاطر تعرفه بالای واردات خودرو و بی کیفتی و نایمنی خودروهای داخلی در هر روز ۵۰ نفر جان خودرا از دست میدهند

    • بدون نام

      با تعرفه ۲۰۰ درصد انتظار کیفیت هم دارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج