۹۰۲۸۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی گران می‌شود

کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اتمام جلسات کارشناسی موضوع در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به زودی شاهد ابلاغ تعرفه های حق التحریر دفاتر اسناد رسمی باشیم.

خبرگزاری تسنیم: کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: در اجرای ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران، مهر ماه سال ۱۳۹۷ کارگروه تعیین تعرفه حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی در کانون سردفتران ودفتریاران تشکیل شد. کارگروه تعیین تعرفه حق‌التحریر با حضور اعضای هیئت مدیره و همکاران صاحب‌نظر در این حوزه در جلسات متعدد کارشناسی موضوع تدوین و پیشنهاد حق‌التحریر جدید را در دستور کار قرار داده و در نهایت و قبل از اتمام سال ۱۳۹۷ پیشنهاد کارگروه، جهت بررسی و تصویب، تقدیم هیئت مدیره شد.

در ادامه نیز هیئت مدیره وقت کانون سردفتران و دفتریاران با انجام بررسی پیشنهاد کارگروه تعیین حق‌التحریر و تطبیق آن با آخرین شرایط اقتصادی و با اعمال نظرات وارده از استانها، مبادرت به ارسال تعرفه حق‌التحریر پیشنهادی خود به سازمان ثبت اسناد و املاک کرد و مراحل بررسی موضوع در سازمان ثبت اسناد املاک کشور آغاز شد که موضوع به صورت مستمر از جانب مسئولان کانون سردفتران و دفتریاران پیگیری می‌شد.

کانون سردفتران اعلام کرد: در جلسات کارشناسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز، هم شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفته می‌شد و هم به شرایط دشوار حاکم بر دفاتر اسنادرسمی چه از باب افزایش هزینه‌ها و چه از نظر کاهش درآمدها توجه می‌شد.

از طرفی دیگر، همزمانی افزایش تعرفه حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی با بررسی طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی و افزایش صلاحیت دفاتر اسناد ‌رسمی باعث شد تا بررسی‌های بیشتری در سازمان ثبت اسناد واملاک صورت پذیرد که البته این مانع پیگیری مسئولان کانون نمی‌شد و حتی یکی از موضوعات مطرح شده در دیدار اعضای شورای عالی کانون‌ها با ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بحث افزایش حق التحریر دفاتر اسناد رسمی بود.

کانون سردفتران در پایان اینگونه خبر داد که به نظر می‌رسد با توجه به اتمام جلسات کارشناسی موضوع در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به زودی شاهد ابلاغ تعرفه های جدید حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت شان کند چون سر دفتران همانند پزشک ها از افراد کم درآمد جامعه هستند

    • بدون نام

      چرا گرون میکنید
      سند ماشین به نام زدم 432هزار تومان دادم اونم پراید
      چه وضع آخه پدرمون دراومد
      دوسال پیش مثلا ماشین میخواستی پلاک بزنی اگه پلاک داشتی 25تومان میگرفتن پلاک خودتو که قبلا داشتی میدادن
      الان دیگه فرقی نمیکنه چه پلاک خودت چه بخوای جدید بگیری باید 155هزار بدی میگن بخشنامه جدیده
      دیگه همه جوره دارن مردمو میدوشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز من ازون پولی که شما پرداخت کردی ۶۰ تومنش سهم دفترخونست مابقی شامل مالیات نقل و انتقال و حق الثبت سازمان ثبت و ارزش افزوده و هزینه سایت ثبت انی و ... است تازه ازون ۶۰ تومن سهم سردفتر مالیات و اجاره و حقوق و بیمه پرسنلو کم کن ببین چیش میمونه . لطفا اول ببینید پولی که به محضر میدید بابت چیه و کجا میره بعد بگید دفترخونه ها ... کدوم صنف تو ایران سراغ دارید که با این تورم با تعرفه چهارسال قبل کار میکنه.بخدا دفاتر هم از همین مردم هستن و این سیاست شیطانی و عوام فریبانه ای هست که همه فکر میکنن کل هزبنه ای که دادن مربوط به دفترخونست

      • بدون نام

        اگر هر سال تشریف بردید دفترخونه و دیدید نسبت به سال قبل گرونتر شده تقصیر دفترخونه نیست چون سال به سال مالیات و عوارض و حقوقات دولتی رو افزایش میدن لذا هزینه سند زیاد میشه و این گرونی ربطی به تحریر سردفتر نداره و چیری عاید سردفتر نمیشه و این ظلم بزرگی به دفاتر هستش که این افزایشو بزارن به حساب سردفتر بخدا دفاتر تعرفه تحریرشون مربوط به برج ۵ سال ۹۴ است.واقعا این همه هجمه به سردفتران به دلیل عدم اطلاع مردم از هزینه ای که به دفاتر میدن ظلم بزرگیه

      • بدون نام

        کاربر ۹.۲۹ هفته پیش یه سند تنظیم کردم. دوصفحه رو کپی کرد خودشم ننوشت پشتش نوشته بود ۲۳۰ تومن حق تحریر. آخه چه پولایی میگیرن از ملت

    • یعقوب

      حتما بادلار مربوطه

    • بدون نام

      ازقافله عقب نمونید

    • ش

      به خاطر گرانی کاغذ ?

    • بدون نام

      به به این الویت اول است بشتابید ممکن دیر بشه

    • بدون نام

      راست میگن خیلی وضعشون خرابه بیچاره‌ها یک روز دفترن یک روز دیگه میرن گدایی

    • بدون نام

      بابت چه زحمتی سردفتران باید درآمدهای دهها ملیونی داشته باشند؟

    • لوک

      چه عجب... بالاخره یه چیزی گرون شد....
      از ارزونی دیگه خسته شده بودیم.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج