جاباما
۹۰۳۸۴۲
۴۴ نظر
۵۱۳۱
۴۴ نظر
۵۱۳۱
پ

محسن چاوشی نمی‌داند با خودش چند‌چند است

این یادداشت را نوشتیم تا از خواننده‌ای که در سکوت کامل خبری به ناگهان ادعا کرد که ۳۲ نفر را از اعدام نجات داده، تشکر کنیم. قطعا اجر این عمل شما نزد خدا محفوظ است، اما کاش تعدادشان را نمی‌شمردید و به دوست نزدیک خبرنگارتان اعلام نمی‌کردید، تا باز هم در سکوت کامل خبری بمانید.

روزنامه شهروند - علی قربان‌محمدی: این یادداشت را نوشتیم تا از خواننده‌ای که در سکوت کامل خبری به ناگهان ادعا کرد که ۳۲ نفر را از اعدام نجات داده، تشکر کنیم. قطعاً اجر این عمل شما نزد خدا محفوظ است، اما کاش تعدادشان را نمی‌شمردید و به دوست نزدیک خبرنگارتان اعلام نمی‌کردید، تا باز هم در سکوت کامل خبری بمانید، چراکه غیر از آن دو نفری که به یمن صفحات اجتماعی و طرفداران‌تان برایشان پول جمع شد، کسی از وجود آن ۳۰ نفر که معلوم نیست کی هستند و چطور نجات‌شان دادید، خبر نداشت و ندارد.

فارغ از این که تیتر نجات جان ۳۲ اعدامی توسط شما با متن خبر که می‌خواهید در سکوت خبری بمانید، مغایرت دارد، اما در همه جای دنیا از شهرت سلبریتی‌ها برای انجام امور خیریه استفاده می‌شود، این کار برخلاف گذشته که مثلا تختی از چهارراه‌ولیعصر تا بویین زهرا پیاده می‌رفت و سینه به سینه آدم‌ها پول جمع می‌کرد و چند شبانه‌روز نمی‌خوابید، ساده‌تر شده و با گذاشتن یک پیغام روی صفحات اجتماعی ادای دین می‌شود، اگرچه هنوز هم علی دایی با همان مرام پهلوانی تختی، ماه‌ها کنار افراد آسیب‌دیده زلزله می‌ایستد و تا کار را به سرانجام نرساند، کنار نمی‌کشد.

محسن چاوشی نمی‌داند با خودش چند‌چند است

در جای درست که کمک می‌خواهد، اتفاقا کار رسانه‌ای هم می‌کند و ابایی ندارد که بگوید قصدش چیست و هرجا که باید حساب‌وکتاب‌هایش را شفاف بیان می‌کند. خدای نکرده منظورم این نیست که چرا برای این کار خیرتان عرق نریختید، نه اصلا! دم شما هم به قول دوست خبرنگارتان گرم، چون هر وقت احساس خطر می‌کنیدبرای نهاد‌ها سفارشی کار می‌کنید و پول‌های کلان می‌گیرید و هر وقت میل‌تان کشید مردمی می‌شوید و برای محرومیت خطه‌ای فغان سر می‌دهید.

کاش به ما بگویید با خودتان چند چندید! مگر سازوکار زندگی و تفکر و منش و رفتار یک خواننده اجتماعی نباید با هم هماهنگ باشد، پس چطور است که شما هم دردمندید، هم بهره‌مند! هم کار سفارشی می‌کنید و هم از ظلم و ستم روا رفته بر خوزستان می‌گویید.

باز هم دم شما گرم که از این همه اعتمادی که به شما شده و از این همه اعتباری که در اختیار شما قرار گرفته، پستی از صفحه اجتماعی‌تان را به نجات چند جوان اعدامی اختصاص دادید، اما با این‌که خواستید در سکوت خبری بمانید، خواهشمندیم از سرنوشت ۳۰ نفر دیگر و این‌که چطور نجات بخش‌شان شدید، اطلاعاتی به دوستان خبرنگارتان بدهید، اگر کار خیر رسانه‌ای شد، اشکالی ندارد، شما شفاف‌سازی کنید تا ابهامات از بین برود.

کاش بقیه هم مثل چاوشی معرفت داشتند

مریم نراقی| سلبریتی که باشی، ناخودآگاه تاثیرگذاری‌ات بیش از دیگران است و صدایت بیشتر شنیده می‌شود. اساسا این از کارکرد‌های سلبریتی‌بودن است، از قدیم بوده و احتمالا بعد‌ها هم ادامه خواهد داشت. دقیقا به همین خاطر است که دولت‌ها و حکومت‌ها در موارد حساس سراغ سلبریتی‌ها می‌روند و از محبوبیت‌شان استفاده می‌کنند تا صدای‌شان به گوش دیگران برسد. این‌ها تعاریف پیش پاافتاده‌ای است، اما مرور آن برای ادامه این یادداشت مفید است. محسن چاوشی چند محکوم به اعدام را نجات داده است. چقدر اهمیت دارد که ۲ نفر باشند یا ۳۲ نفر. مهم این است که یک خواننده در کنار فعالیت‌های هنری‌اش دغدغه اجتماعی هم دارد.

محسن چاوشی نمی‌داند با خودش چند‌چند است

محسن چاوشی حدود دودهه است که می‌خواند. چاوشی خواننده‌ای اجتماعی محسوب می‌شود و این را می‌شود از مضمون ترانه‌هایش اثبات کرد. آن‌جا که مردمان خوزستان از گردوخاک هوا نفس نمی‌کشند، چاوشی ترانه‌ای می‌خواند برای خوزستان. برای جنگ می‌خواند که خاطرات جوانی‌اش را در برگرفته است. از مولانا می‌خواند تا طرفداران کم سن و سالش به واسطه خواننده محبوب‌شان با مولانا عجین شوند و شاید در مباحث فلسفی‌اش تعمق کنند. این‌ها همه نشانه‌های هنرمندی است که دغدغه اجتماعی دارد. او بی‌شک یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های تاریخ معاصر است، از شمار بی‌شمار طرفدارانش آمار دقیقی در دسترس نیست.

بارزترین ویژگی چاوشی از منظر مخاطب اهل شونبودنش است. عجیب نیست خواننده‌ای با این‌همه محبوبیت بعد از دودهه فعالیت هنوز کنسرتی برگزار نکرده؟ ماجرای کنسرت برگزارنکردن محسن چاوشی کم‌کم دارد خطرناک می‌شود. معلوم نیست اگر روزی تصمیم به برگزاری کنسرت بگیرد، سالنی وجود دارد که بتواند جوابگوی طرفدارانش باشد؟ شاید آن روز مجبور شویم به استادیوم آزادی فکر کنیم.

برخی درباره چرایی برگزارنکردن کنسرت از سوی چاوشی می‌گویند، چون صدایش با دستگاه این‌گونه است ترجیح می‌دهد زنده نخواند. به فرض محال که چنین باشد، کاش این تفکر از سوی دیگر خواننده‌های فالش‌خوان هم وجود داشت، آن‌وقت شاید تا این اندازه در کنسرت‌ها صدا‌های نخراشیده و فالش نمی‌شنیدیم. اما چاوشی اهل شو نیست. شوآف‌کردن تعاریفی دارد و لزوما بار منفی ندارد، اتفاقا در موارد اجتماعی و ترغیب جامعه برای انجام یک اتفاق مثبت، لازم و ضروری است.

لطفا صفحه گوگل خود را باز کنید و نام محسن چاوشی را سرچ کنید، چند فریم عکس از او پیدا می‌کنید؟ حالا نام فلان بازیگر فرعی فلان سریال را که فقط در یک سکانس از جلوی دوربین رد شده را سرچ کنید! چاوشی اهل شو نیست، چون فارغ از این‌که دو اعدامی را نجات داده باشد یا سی‌ودو اعدامی را می‌توانست در انواع و اقسام ژست‌های مختلف با خاندان اعدامی مورد نظر عکس بیندازد و منتشر کند. اتفاقی که به کرات از سوی سلبریتی‌ها مشاهده می‌شود در یک چشم به‌هم‌زدن صفحات مجازی و رسانه‌ها پر می‌شود از عکس‌های گوناگون سلبریتی مذکور با خانواده شخص مورد نظر. او در صفحه مجازی‌اش اعلام کرده می‌خواهد چنین اقدامی را انجام دهد و آن‌ها که دوست داشتند با او همراه شدند همین و بس.

محسن چاوشی نمی‌داند با خودش چند‌چند است

قاعدتا با وجود تکنولوژی‌های جدید قرار نیست هنرمندان امروزه هم به شیوه نیم‌قرن پیش تا بویین‌زهرا بروند تا کار خیری صورت بپذیرد؛ کما این‌که آن زمان هم انجام این اعمال نیکوکاری در ملأعام صورت گرفته که امروزه ما از آن با خبریم فقط تفاوتش این است که ابزار خبری در عصر‌های مختلف متفاوت است؛ و نکته آخر این‌که قرار نیست اگر ما با ایدئولوژی یا جناح‌بندی‌های سیاسی هنرمندی مخالفیم، انسانیت و نیکوکاری‌اش را زیر سوال ببریم. هر انسانی با هر اعتقاد و گرایشی می‌تواند دغدغه اجتماعی داشته باشد و کار خیر کند. هر هنرمندی هم محق است با هر سازمان و ارگانی کار کند، اما اعدامی نجات دهد یا به زلزله‌زدگان و در راه‌ماندگان یاری رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقن این نویسنده این متن بی سر و ته هست ک نمیدونه با خودش چند چنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم اصلا نفهمیدم چی میگه

      • بدون نام

        الان چیکار کنیم یه منتقد میگه کار این خوب نبوده یکی دیگه میگه دمش گرم کار خوبی کرد.مهم نفس کار که جان تعدادی انسان و نجات داده بقیه موارد به خود شخص مربوط که میخواد رسانه ایی کنه یا نکنه در هر صورت دستش دردنکنه که یه کار خداپسندانه ایی انجام دادش.

      • بدون نام

        بدترین صدایی که یه خواننده می تونه داشته باشه رو چاووشی داره.خشک و غیر قابل انعطاف و پیرمردی.این همه صدای گرفته و دورگه هست که آدم از شنیدنش کیف میکنه ولی چاووشی از اونها نیست.صدای محدود داشتن به کنار، جنس صداش هم خیلی بده

      • بدون نام

        دیگه از صدای چاووشی نخراشیده تر هم مگه هست خانوم جان؟

    • بدون نام

      دمش گرم هم با ادبه هم از خود راضی نیست هر کاری میکنه از ته دلش انجام میده ،اگه کنسرت زنده هم اجرا نکنه بهترین خوانندست دوستت دارم چاووشی صدات خاطرات نوجونیمو زنده میکنه

    • 1

      آقای محمدی، به قول دوستتون آب رو بریز همونجایی که میسوزه
      این متن شما نشون میده چقد از اینکه محسن چاوشی با روزنامه نگارانی مثل شمامصاحبه نمیکنه (که اسم شما هم سر زبون ها بیوفته و معروف شید) دارید میسوزید
      درود بر خانم نراقی که جوابیه عالی دادن

      پاسخ ها

      • ...

        دقیقا این متن جز عقده نویسنده چیزی رو نشون نمیده
        مرسی خانم نراقی بابت جوابیه تون مخصوصا قسمت : قرار نیست اگر ما با ایدئولوژی یا جناح‌بندی‌های سیاسی هنرمندی مخالفیم، انسانیت و نیکوکاری‌اش را زیر سوال ببریم. هر انسانی با هر اعتقاد و گرایشی می‌تواند دغدغه اجتماعی داشته باشد و کار خیر کند. هر هنرمندی هم محق است با هر سازمان و ارگانی کار کند، اما اعدامی نجات دهد یا به زلزله‌زدگان و در راه‌ماندگان یاری رساند

    • بدون نام

      آدمی را آدمیت لازم است

    • ز - ابراهیمی

      آقای علی محمدی داری از حسودی می ترکی البته این دوره زمونه حسادت بیشتر بیماری شده که گریبان خیلی ها رو گرفته

    • بدون نام

      من که پیرو مکتبشم
      چاوشییسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا اکثر آدمها عوام اند.باید برای یک یا چند نفر یقه پاره کنند و پیروشون باشند! اما دیگه پیرو چاووشی بودن عوام اندر عوامیته:)

    • مصطفی

      چرت ترین مطلبی بود که تا الان خوندم...چقدر دشمنی و کینه داره نویسنده

    • جوکر

      برترینها دو روزه داری بدجوری محسن چاووشی رو میکوبی معلوم نیس از کجا خط میگیری که اونم معلوم نیس.خواننده به این خوبی ادم به این خوبی ....

    • بدون نام

      شما با خودتون چند چندین میخواستین با این مقاله تخریبش کنید یا تعریف؟

    • سارا

      مرسی از خانم نراقی که مشت محکم رو به دهان آقای محمدی کوبیدند.

      پاسخ ها

      • م ع . قم المقدس

        خانم مریم نراقی خیلی زیبا منطقی و خداپسندانه جواب دادند.

    • مسلمان

      خیلی بزرگش کردین . اینقدرها هم نیست . کار خیر هم همش دروغه . سلبریتی و کار خیر ؟ قطعا دنیا وارونه شده که اینا ریاکارها بتونن کار خیر بکنن . هر وقت تونست زنده بخونه اونوقت ممکنه کسی حرفشو باور کنه . تازه با اون صدای اره برقی اگه زنده نخونه بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما رو چه به شعر مولانا شما همون محکم نبند نرو گوش بوه

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      معلوم نیست از کجا میسوزین نه؟ کار سفارشی؟ محسن محبوبه با حمله بهش خودتونو خراب میکنین

    • 1

      چرا دیدگاه ها رو ثبت نمیکنین

    • جعفری

      من تا دیروز ازش خوشم نمیومد، آهنگاش بغل گوشم پلی می شد می گفتم اون جارو برقی رو خاموش کن! اما حالا می بینم این آدم شخصیت خوبی داره، اهل ریا نیست، می تونه کنسرت بده 10 برابر یگانه و هزار تا بند دیگه بلیت بفروشه اما اهل نمایش نیست، من از این به بعد دوسش دارم، آهنگاشم گوش میدم، چون ذاتش خرابش نیست

    • سارا

      مشکل شخصی دارین با اقای خواننده؟اعلام نمیکرد خود شما نمیومدی بگی پول مردمو گرفته خورده؟؟این بدبختا هرکاری کنن بازم هستن ادمای معلوم الحالی که بیان بگن چرا کردی؟نمیکردی بهتر بود
      چه بسا اب خوردن باشه

    • امیر

      چاوشی خون تو و مردم تنهاتم

    • بدون نام

      برترینها یه خواننده سنگیین و رنگین داریم.حالا چون تو دوسش نداری میخوای با اون افکار مریضت چاووشی رو خراب کنی.دست بردارین.اصلا میدونستی یکی از دلیلهایی که فیلم لاتاری ساخته شد آهنگ مسلخ چاووشی بود.به قول امیر تتلو شما باید دونه دونه گوش بدید.تو رو چی به ترانه و آهنگ.برو ۶.۸ تو گوش کن

    • میثم

      آدمی که در موردش تیتر میزنین تا بحال سی و دو نفر اعدامی را نجات داد غیرت داشته باش پخش کن

    • دکتر

      دوست عزیزی که این متنو نوشتی ...
      اولا در حدی که اسم محسن چاوشی رو هم بیاری نیستی
      ثانیا تو این دنیا هرجوری آدم عمل کنه یکی درمیاد میگه اونجوری بهتر بود .
      ثالثا شما هم باس یه مقاله ای بنویسی یه لقمه نون دربیاری میدونم . این مقاله هم هدیه چاوشی به شما . برو خدا روزیتو یه جا دیگه حواله کنه

    • بدون نام

      تویکی روآزاد کن به همه بگو۱۰۰آزادکردم! این سوزش داره ؟؟

    • بهمن

      چاووشی عشق یه ملته .محبوب و مردمیه .فقط دوست نداره خودنمایی کنه هرچند همه میشناسنش.دوست دارم محسن اینشالله همیشه بخونی

    • nastaran

      شاید با استفاده از محبوبیتش تونسته رضایت سی تا خانواده مقتول رو بگیره حتما که نباید پولی در کار باشه.. شاید بخشش اونها رو گرفته و اینطوری از مرگ نجاتشون داده

    • بدون نام

      ادماایی که از نزدیک چاووشی میشناسن میدونن من چی بگم آدم فوق العاده ریا کارای هست حالا این دوستان فقط آهنگ و .... میبنند

      پاسخ ها

      • فائزه

        پسرخالشی؟ ...خخخ

    • زیبا

      من که ازش بدم میاد .هم ازخودش هم ازصداش

    • kia

      الان اینایی که گفتی رو یه بار فارسیشو میتونی بگی ما هم بفهمیم؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      نه به نویسنده حسود

    • پریسا

      چاوشی توانمند ترین خواننده پاپ داخلی هست. این که اشعار بی معنی نمیخونه و سطح سلیقه مخاطب رو پایین نمیاره، باید قدر دونسته شه..... و البته که در کنار مردم هست.... ریتم و لحن اشعار پر مضمون مثل شعرای مولانای جان، که در عالم هستی تک بوده و هست؛ فقط به صدای ایشون میشینه....ودر حقیقت داره با صدای خاصش اشعار مولانا رو در روان ما ایرانی ها ثبت میکنه. ایشون تکلیفش با خودش و ما مخاطبای همشگیش روشنه....

    • جواد

      چاوشی صدای زیبایی داره اما همانگونه که آقای محمدی گفت کار سفارشی هم انجام میده ! یه ترانه داره که واسه تیتراژ پایانی یکی از سریالها خونده که بدست خیلی ها جنایتها کردی نمی دونم خونها ریختی و از این اراجیف این کارش سفارشیه و تهمت میزنه ! اما صداشو دوست دارم و خودشم دوست دارم .

    • M.I

      برو بیچاره

      پاسخ ها

      • جواد

        درست گفتی از من بیچاره تر را خدا خلق نکرده ، آفرین .

    • جواد

      درست گفتی ، از من بیچاره تر را خدا خلق نکرده ، آفرین .

    • راما

      چی میگی داداش اصلا چی زدی مطمئنم سنتی نبوده سنعتی بوده

    • علیرضا

      چرایک نفرکه داره کارشو بدون حاشیه انجام میده حالا چه خوب چه بد بعضی ها سعی میکنن تمرکزش رو بهم بریزین؟

    • ک م

      خودت فهمیدی چ گهی خوردی .چاووشی هر چی هست برای خودشه ،تو چ پخی هسنی و از کجا پول گرفتی ک این آدمو خراب کنی ،هرچند ذره ای تو و امثال تو نمیتونن محبوبیت آقای خاصو کم کنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج