۹۰۴۰۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

باخت یک نیمه‌ای بسکتبال ایران مقابل تیم دوم جهان

تیم ملی بسکتبال که دو دیدار ابتدایی خود در جام‌جهانی را واگذار کرد، نیمه نخست دیدار برابر اسپانیا تیم دوم رنکینگ جهانی را با تنها ۲ اختلاف امتیاز واگذار کرد.

خبرگزاری مهر: تیم ملی بسکتبال ایران که در جام جهانی ۲۰۱۹ چین شرکت کرده است، از ساعت ۱۷ (به وقت ایران) آخرین دیدار خود در گروه C مقدماتی این رقابت ها را برابر اسپانیا آغاز کرد. ملی پوشان بسکتبال ایران نیمه نخست این دیدار را با نتیجه ۳۳ به ۳۱ واگذار کردند.

کوارتر اول: ۲۱ بر ۱۸ به سود ایران

ملی پوشان بسکتبال ایران که امیدی برای صعود از مرحله مقدماتی ندارند، دیدار برابر تیم دوم رنکینگ جهانی را با قدرت آغاز کردند طوریکه در همان دقایق ابتدایی کوارتر نخست به واسطه حملات متوالی و دفاع محکمی که داشتند، خود را به امتیاز ۱۰ رساندند در حالیکه اسپانیایی ها هیچ امتیازی کسب نکرده بودند.

بعد از آن بود که با شروع حملات بازیکنان اسپانیا و استفاده آنها از موقعیت های ایجاد شده، روند بازی به نفع این تیم متعادل شد طوریکه به تدریج اختلاف امتیاز ایجاد شده کمتر شد. با این حال ملی پوشان کشورمان اجازه ندادند حریف این کوارتر را از آن خود کند. آنها موفق شدند کوارتر اول را با پیروزی ۲۱ بر ۱۸ تمام کنند.

کوارتر دوم: ۱۵ بر ۱۰ به سود اسپانیا

دو سه دقیقه ابتدایی کوارتر دوم بیشتر به گردش توپ در زمین گذشت و البته ایجاد موقعیت هایی که بازیکنان دو تیم نمی توانستند استفاده لازم را از آنها ببرند. در این دقایق تنها سه امتیاز کسب شد که آنهم به اندوخته های اسپانیا اضافه شد بدین ترتیب دو تیم در دقیقه ۷ در امتیاز ۲۱ برابر شدند.

البته ملی پوشان کشورمان خیلی سریع با نفوذ به زمین حریف و دو پرتاب دو امتیازی دوباره از حریف پیش افتادند اگرچه یکی از این پرتاب ها خیلی زود توسط اسپانیایی ها جبران شد. در ادامه بازیکنان دو تیم خیلی آرام و کندتر از دقایق قبل رقابت با یکدیگر را دنبال کردند طوریکه تا چهار دقیقه پایانی بازی نتیجه روی امتیاز ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران باقی مانده بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال اسپانیا که از عملکرد شاگردانش ناراضی بود، در این زمان درخواست وقت استراحت کرد تا نکات لازم برای تغییر نتیجه را به آنها گوشزد کند. این اقدام تاثیر خود را داشت طوریکه در بازگشت به زمین، بازیکنان حریف خود را به امتیاز ۲۸ رساندند.

تیم ملی بسکتبال ایران البته در کمترین زمان ممکن با یک شوت سه امتیازی خود را هم امتیاز با حریف قدرتمندش کرد. دو تیم یک بار دیگر در ثانیه های پایانی با هم مساوی شدند و این بار در امتیاز ۳۱ اما پیش از اتمام این کوارتر، اسپانیا از دو پرتاب آزاد خود، امتیاز لازم را به دست آورد تا برنده ۲۱ بر ۱۸ این کوارتر باشد.بدین ترتیب اسپانیا در نیمه نخست صاحب برتری ۳۳ بر ۳۱ شد.

تیم ملی بسکتبال ایران در دو دیدار ابتدایی خود در جام جهانی مقابل تونس و پورتوریکو شکست خورد و به همین دلیل شانسی برای صعود از مرحله مقدماتی ندارد. این در حالی است که اسپانیا با دو پیروزی برابر این دو تیم از این مرحله صعود کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج