۹۰۴۲۵۱
۸۲ نظر
۵۰۱۰
۸۲ نظر
۵۰۱۰
پ

کیهان: بارداری در سن زیر ۲۰ سال خطری ندارد

انتشار فیلم خطبه عقد موقت یک دختر ۱۱ساله با پسری ۲۲ ساله در یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که با برخورد دستگاه قضا و ابطال عقد روبه‌رو شد، فرصت خوبی برای موج‌سواری برخی رسانه‌ها و مدعیان اصلاحات با هدف تلاش برای تحمیل یک طرح بایگانی شده ایجاد کرد.

روزنامه کیهان نوشت: انتشار فیلم خطبه عقد موقت یک دختر ۱۱ساله با پسری ۲۲ ساله در یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که با برخورد دستگاه قضا و ابطال عقد روبه‌رو شد، فرصت خوبی برای موج‌سواری برخی رسانه‌ها و مدعیان اصلاحات با هدف تلاش برای تحمیل یک طرح بایگانی شده ایجاد کرد.

پس از انتشار فیلم مذکور، ایجاد دوباره یک جریان رسانه‌ای و تبلیغی برای تحت تأثیر قرار دادن عواطف عمومی بود که با هدف تحمیل یک طرح مشکوک و پر حاشیه که پیش از این با بی‌توجهی مجلس روبه‌رو شده بود به راه افتاد.

طرح افزایش سن ازدواج که از سوی فراکسیون زنان مجلس و با محوریت نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس مطرح و پیگیری می‌شد مدت‌ها با موج رسانه‌ای و فضاسازی‌های گسترده از سوی نمایندگان و معاونت‌های مربوطه در دولت تبدیل به یک موضوع پردامنه شده بود. این طرح که بر اساس شواهد و قرائن، دیکته ابلاغی از سوی سازمان‌های غربی و در راستای اجرای سند خفت‌بار ۲۰۳۰ بود پس از کش و قوس‌های فراوان با رای مخالف و قاطع نمایندگان در کمیسیون مربوطه روبه‌رو شد و مجال طرح پیدا نکرد.

طراحان و مروجان اصلاح‌طلب طرح مذکور با پرداختن پر آب و تاب به موضوع به اصطلاح «کودک‌همسری» با کمک رسانه‌های همسو به دنبال افزایش سن ازدواج دختران به ۱۶ تا ۱۸ سال بودند. استدلال اصلی آنها ازدواج برخی دختران در سنین پائین در برخی مناطق کشور بود که بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ‌های خاص حاکم بر آنجا شکل می‌گیرد. موضوعی که البته برخلاف فضاسازی‌های رسانه‌ای از فراوانی بسیار کمی ‌برخوردار است. همین موضوع بهانه‌ای شده بود تا مدعیان اصلاح‌طلب با خط گرفتن از سازمان‌های غربی بدون توجیهات لازم تمام همت خود را صرف افزایش سن ازدواج نمایند.

طرفداران طرح مذکور با اشاره به ادعاهایی درباره خطرات جسمی، روحی، خانوادگی و... برای ازدواج در سنین پایین و همچنین ادعای ناپایدار بودن این ازدواج‌ها راه‌حل افزایش تحمیلی سن ازدواج را پیشنهاد می‌دهند بدون اینکه به شرایط فرهنگی و قومیتی حاکم بر مناطق و مردم ساکن در مناطقی که این ازدواج‌ها بیشتر در آنها دیده می‌شود اشاره‌ای کنند.

اما در مقابل کارشناسان حوزه ازدواج معتقد بوده و هستند که اولا در قوانین کشور موضوع ازدواج در سنین پایین دیده شده و ضمن ممنوعیت ازدواج دختران در سن زیر ۱۳ سال و در نظر گرفتن برخی شرایط برای موارد خاص از جمله تشخیص مسئول قضایی و لحاظ شدن مصلحت، راه دفاع از حقوق دختران وجود دارد از جمله همین مورد اخیر که با دخالت مسئولان قضایی عقد جاری شده باطل و با طرفین ماجرا برخورد شد یا در مشهد و...

از سوی دیگر کارشناسان با در نظر گرفتن تفاوت‌های فیزیولوژیک افراد در مناطق و در سنین مختلف معتقدند تعیین سن مثلا ۱۶ یا ۱۸ سال برای ازدواج دختران منطقی نیست و اساساً نمی‌توان چنین سقفی را تعیین کرد.

همچنین بررسی‌های آماری نشان‌دهنده وجود پایدارترین ازدواج‌ها در بین کسانی است که در سنین مناسب و پایین‌تر ازدواج کرده‌اند و بسیاری از طلاق‌ها اتفاقا مربوط به کسانی است که ازدواج با تاخیری داشته‌اند.

موضوع مهم دیگر اینکه به عقیده بسیاری از کارشناسان، با گسترش فضای مجازی، ماهواره و... و تحریکات و تأثیرات روحی و روانی آنها و سن بلوغ جنسی در دختران و پسران بطور محسوسی کاهش پیدا کرده است و این یعنی نیاز به تشکیل خانواده زودتر در بین دختران و پسران احساس می‌شود. حال طراحان افزایش سن ازدواج باید پاسخ دهند چطور می‌توان پاسخ این معادله را داد که از یک سو همه قبول دارند که سن بلوغ جنسی کاهش پیدا کرده است اما از سوی دیگر باید سن ازدواج را افزایش دهیم؟!

از سوی دیگر برخی از طراحان طرح افزایش سن ازدواج تلاش زیادی برای القای خطر جسمی‌ازدواج و رابطه جنسی یا بارداری حتی در سن زیر ۲۰ سال برای دختران داشته و دارند، موضوعی که توسط بسیاری از متخصصان و پزشکان رد شده است.

موضوع دیگر که منتقدان مطرح می‌کنند این است که با توجه به اینکه ازدواج‌های در سن پایین بیشتر در برخی مناطق و فرهنگ‌های خاص کشورمان دیده می‌شود، ایجاد محدودیت آمرانه نه تنها باعث نمی‌شود که مردم این مناطق به یک‌ باره دست از آداب و رسوم خود بردارند بلکه باعث مخفی کردن و غیررسمی‌شدن این ازدواج‌ها و در نتیجه آسیب دیدن بیشتر دختران و غیرقابل دفاع شدن حقوق آنها می‌شود.

اما مروجان و مبلغان دیکته‌های غربی برای به کرسی نشاندن طرح خود بدون پاسخ به انتقادات مطرح شده از هر راهی برای رسیدن به هدفشان استفاده کرده و می‌کنند، از جمله بر روی تحریک عواطف انسانی مردم نیز حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. یک روز با بازنشر فیلم عقد یک دختر، روز دیگر با طرح موضوعاتی از این دست که آیا منتقدان حاضرند دخترشان در سن پایین ازدواج کند، غافل از اینکه لزومی‌ ندارد که دختر هر منتقد طرح افزایش سن ازدواج در سن پایین ازدواج کند، بلکه مدافعان طرح این سؤال را باید پاسخ دهند که اگر یک دختر در فلان منطقه از کشور یا حتی در شهری بزرگ به رشد جسمی، بلوغ فکری و جنسی و توانایی همسرداری رسیده و تمایل به ازدواج داشته باشد چرا باید بر اساس یک طرح معلوم‌الحال از ازدواج محروم باشد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      بسیار عالی ومنطقی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها چون زن رو ادم نمی دونند همین که زن در اون سن نمیره به نظرشون کافیه.حالا پیری زودرس و انواع بیماری که در سنین بالاتر می گیره جز ویژگیهای زنانگیه از نظر این زن ستیزها

      • بدون نام

        از نظر اینها زن فقط باید سرویس جنسی بده و بچه تولید کنه.نیازهای خود زن مهم نیست.اینکه در کودکی باید بچگی کنه و در جوانی جوانی و در بزرگسالی ازدواج کنه و بچه بیاره و یا نیاز جنسی داشته باشه مهم نیست.مهم نیازهای مرد و سیستم مردسالاره که بچه می پسنده هم برای نیاز جنسی هم برای تولید جمعیت:)

      • بدون نام

        از نظر علمی زنها هم مثل مردها تا بیست سالگی سن رشدشنونه.در حاملگی زیر بیست سال جنین مثل انگل بدن کودک رو غارت میکنه.دلیل اینکه در نواحی قبایلی زنهای چهل ساله شبیه زنهای هشتاد ساله شهری اند همینه

      • بدون نام

        اینها نه کودکی یک زن رو به رسمیت می شناسند نه جوانیش رو .زن یک وسیله ست که باید خیلی زود مصرفش کنند تا حروم نشه.از چهل سالگی هم یک برچسبِ پیرزن می زنند روش و می اندازند کنار.

      • فیتیش دارید

        ازدواج انسانی چه مشکلی داره که این متحجرها دارند بچه بازی رو ترویج می کنند؟ مرد بیست و دو ساله چرا با زن بیست ساله ازدواج نکنه؟ بچه دار شدن بالای بیست سال چه مشکلی داره که اصرار دارند دختربچه ها حامله بشن؟

      • بدون نام

        کیهان همون روزنامه متحجریه که زنها رو بر اساس سن و سال تحقیر میکنه.اینها زن رو وسیله جنسی و ماشین تولیدمثل می بینند نه انسان

      • بدون نام

        این متحجرین در واقع دارند با ما سر و کله می زنند که کودکی رو برای زنها لحاظ نکنیم و قبول کنیم زنها از موقع بدنیا آمدن آماده بهره کشی اند و اصلا طبیعتشون همینه.اما در مورد مردها کاملا با دنیای مدرن خودشونو هماهنگ می کنند و مثلا پسربچه رو نمی فرستند سربازی!

      • بدون نام

        خاک بر سر کیهان

      • بدون نام

        کیهانی ها اکثرا مرد هستند اون هم پیر و فرتوت.چند بار تا بحال بارداری و زایمان رو تجربه کردند که برای دختربچه ها تجویزش می کنند؟ لعنت بر داعش

      • بدون نام

        کودکی که به یک مرد بزرگسال شوهر داده میشه اصلا قدرتی نداره که بخواد از شر اون مردک و ازدواج خودش رو نجات بده .این پیرمردهای کیهان چرا کلا قادر به درک مساله نیستند؟

      • بدون نام

        در ایران بر خلاف جهان راه ناتوانمندسازی زنان در پیش گرفته شده.یعنی دختر بچه رو از بچگی بیانداز توی چنگال یک مرد گنده که تا آخر عمر ضعیفه و ناتوان باشه.بعدم میگن ببین طلاق نمی گیرند!! مگه می تونن بگیرند؟

      • hassan.h

        از آنجا که ازدواج دختر کمتر از سن عقل (18 سال) باعث تضییع حقوق اجتماعی (از جمله تحصیل) می گردد قابل قبول نیست

    • بدون نام

      انگار به این کیهان گفتن باید مخالف نظر مردم باشی حالا تو هر زمینه ای فرق نداره

      پاسخ ها

      • حقیقت خواه

        کیهان حقیقت خواه ترین روزنامه ایرانه
        و همیشه در کانون توجه همه است
        اصلا به غیر از کیهان روزنامهء مستقل دیگه ای توی ایران نیست
        آفتاب یزد و همشهری و ایران و اطلاعات و ... همه وابسته اند

      • بدون نام

        نه بابا از کی تاحالا کیهان روزنامه بی طرف شده

      • بدون نام

        عرض خود می برند و زحمت ما می دارند

      • بدون نام

        خانم/آقای حقیقت خواه
        اول فیلترشکنو خاموش کن بعد از کیهان دفاع کن

      • pary

        آخی این حقیقت خواهی کیهان ک مارو زخم کرده انقد که هر چی مردم گفتن کیهان برخلافشو گفت خداییش کی الان روزنامه کیهان میخونه؟سخیف ترین روزنامه ایران

    • بدون نام

      دختر۹ساله بوده.کیهان مگه مدعی العمومه.دادستان محترم شخصا وارد این موضوع شدند کیهان همیشه ساز مخالف میزنه.حیف از این همه کاغذ که صرف این روزنامه میشه

    • بدون نام

      نويسنده این متن دختر خودش هم تو این سن شوهر میده.

      پاسخ ها

      • ایرانی

        بهتره که اصلا توی این سن ازدواجی نباشه و به جای اون با دوست پسر بازی و اعتیاد و دست به دست شدن در پارتی ها دوران نوجوانی و جوانی سپری بشه

      • pary

        ایرانی جان نه اینطوری نه اونطوری چه اصراریه که از یه ور بوم باید بیفتین حد اعتدالو رعایت کنین ینی واقعا حد وسط براتون وجود نداره؟یا خوب خوب یا بد بد حد وسطم ک نداریم !

    • بیطرف

      ( سن فقط یک عدد است ) جمله ای که خیلیا شنیدن
      واقعا درسته و خیلی جاها کاربرد داره
      دختر ۱۱ ساله ای که خوب تربیت شده و خونه داری بلده و ادب و حیا داره و توانایی جسمی خوب داره و از نظر ذهنی و فکری و عقلی به تکامل نسبی رسیده و مسائل زناشویی را آموخته اگر ازدواج کنه خوبه یا اینکه یه گوشی بدن دستش تا توی
      اینستاگرام ولگردی کنه؟
      و شاید عکسهایی از خودش بزاره و انقدر سرگرم مسائل بیهوده ای مثل موتورسواری زنان و کنسرت رفتن و استادیوم رفتن و پاساژ رفتن و لوازم آرایشی خریدن و دوست پسر بازی کردن و پارتی رفتن و ... بشه که یه وقت به خودش بیاد ببینه چهل ساله شده و هنوز شوهر نکرده و ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دختر 11 سالتو اینطوری شوهر میدی یا فقط برای بقیه نسخه میپیچی؟!! خداییش انجام نمیدی....

      • بدون نام

        چرا کودکِ کار بودن غیرقانونیه ولی کودک همسری قانونیه؟

      • بدون نام

        چرا مردها رو در سن دوازده سالگی نمی فرستند سربازی و جنگ؟؟

      • بدون نام

        چرا فقط دختربچه ها در دوازده سالگی بزرگ اند؟ چرا بدنشون به اندازه زن بزرگسال رشد نکرده؟

      • بدون نام

        چرا تفاوت جسمی یک مرد بزرگسال که شقیقه هاش در حال خالی شدنه و یک دختر بچه رو نمی فهمید؟

      • بدون نام

        چرا اینقدر زن ستیز و متحجرید

      • بدون نام

        فرق زن چهل ساله شوهر نکرده با دختربچه ای که به مرد بزرگسال شوهر داده شده اینه که اولی قشنگ زندگی میکنه و لذت می بره و هنوز جوانه.و دومی توسط یک نر مورد تجاوز قرار می گیره و بدنش غارت میشه .به سن چهل سالگی رسید پیر و فرتوته.شوهره هم تا اون وقت یا مرده یا پیرشده و زنه باید ازش پرستاری کنه

      • بدون نام

        چرا از ازدواج انسانی متنفرید؟ چرا یک زن نباید با یک مرد هم سن و سال خودش ازدواج کنه؟ تقاوت جسمی اون دختر رو با اون مردک کور بودید که ببینید؟

      • مهسا

        اونوقت دختر فقط برای زاد و ولد زاده شده،امیال و خواسته های یه دختر به عنوان یه آدم مهم نیست؟ شاید یکی دلش میخواد تا آخر عمرش مجرد بمونه و بگرده و کار کنه تفریح کنه به هم نوعاش کمک کنه ورزش کنه شاد باشه از زندگی لذت ببره

      • بدون نام

        سن فقط برای دختر بچه ها و مردهای پیر عدده؟ برعکسش که عدد نیست؟ مثلا زن پنجاه ساله می تونه با مرد دوازده ساله ازدواج کنه؟! کلا زندگی مال مردهاست زنها وسیله اند!

      • بدون نام

        شاید شوهر کردن مساله بی اهمیتیه .شاید راه رشد و تکامل زن از سرویس دادن به یک مرد نمی گذره

      • بدون نام

        عزیزم منم بیست و دوسالمه و عاشق پسرخاله ی ده سالم شدم،به نظرتون این جمله ی سن یه عدهه برا ما هم کاربردی داره؟به نظرتون با خالم در موردش صحبت کنم؟

    • بدون نام

      اولا نه ساله با سی ساله ثانیا کیهان زیاد چرت میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر
        ۱۱ ساله با ۲۲ ساله
        بعدشم کیهان روزنامه خواندنیه

      • کارگرزحمت کش

        این برادران کیهان و...اول خودشان بیایندفرزندوفامیلهایشان بیایندتوسن ۱۱نه ۱۵شوهربدهندبعداین اراجیف بگویندجناب اقای شریعتمداری دخترخودتان حاضرمیشویددراین سن به خانه بخت بفرستی

    • محمدی

      احسنت

    • بدون نام

      دختر خودتونم ۱۳ سالگی شوهر میدین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر 13 ساله دیدم دوست پسر داشته.پس نیاز جنسی داره.با هرزگی ادامه بده یا ازدواج کنه؟

    • بدون نام

      واقعا زیر ۱۳ سال به این توانایی ها رسیده؟؟؟خدا یا ما کجاییم

    • بدون نام

      بسلامتی کیهان هم شد پزشک

    • بدون نام

      ببخشید از کدوم دانشگاه معتبر مدرک زنان و زایمان گرفته اید که اینچنین عوام فریبانه حرف میزنید، به عنوان یک هموطن که سررشته ای نیز در این مورد دارم.،بدن زنان تا 18 و گاها بیشتر در حال رشد و تمامل هست. و بارداری زودتر از سن رشد تعادل هورمونی رو برهم میزندو... ....... مطالبی که در اینجا فرصت گفتن نیست. پس در مورد چیزی که اطلاعات ندارید حرف نزنید

    • بدون نام

      کیهان چرت زیاد میگه نباید به حرفاش اهمیتی بدیم

      پاسخ ها

      • پاکنویس

        تو هم چرت زیاد مینویسی

    • ناشناس

      ای بابا نمی دانستیم که حسین آقا مامایی هم بلده . تو دیگه کی هستی ای هنرمند . اقتصاد دان. سیاست مدار.و...............................

    • بدون نام

      روزنامه نگارران از چه زمانی متخصص زنان وزایمان شدند که تشخیص میدهند بارداری زنان زیر بیست سال ضرر ندارد

    • بدون نام

      اگه سازمان های غربی و سند ۲۰۳۰ حرفشون جلوگیری از ازدواج کودکان باشه پس صلاح مارو میخوان و کاملا منطقیه چیزی که مشکوکه اصرار یه سریا برای ازدواج زیر ۱۳ ساله که آدم واقعا دلیل این اصرار رو نمیفهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا ما نمیگیم سازمانهای غربی صلاح ما رو میخوان ولی اصرار برای ازدواج زیر 13 در حالیکه اینهمه جوان در دهه 20 و 30 از داشتن حداقل امکانات برای ازدواج محرومند نشان دهنده این است که هدف بد جور وسیله را توجیح میکنه

      • بدون نام

        اینها میخوان هم بچه زیاد تولید بشه هم زنها سرکوب بشن و موی دماغشون نشن.سیستمهای قبایلی نقش سرکوب گر رو براشون بازی میکنه

    • بدون نام

      كيهان چندش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیهان گرون نیست

    • بدون نام

      در جواب سوال آخرت،شما که انقدر داری جلز و ولز میزنی هنوز انقدر به اوضاع مملکت اشراف نداری که بدونی با حکم دادگاه کودک هم متاسفانه می تونه ازدواج کنه و خیال شما راحت میشه و انقدر قلم فرسایی مفت نمی کنی

    • اشکان

      فعلا کیهان همه کاره هست و در همه کارها صاحب سبک و عقیده است البته ما تا کیهان را داریم نیاری به هیچ دشمنی نداریم.

    • بدون نام

      امام خمینی میگفتند همین که میبینید آمریکا عصبانیست یعنی راه درست رو دارید می رید
      حالا شده قضیه کیهان تا وقتی کیهان عصبانیه یعنی راه راه درستیه :))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمو برعکس گفتی
        در واقع تا وقتی که چند نفری مثل شماها از دست کیهان عصبی و عصبانی هستید یعنی کیهان کارش درسته والسلام

      • بدون نام

        داداش اشتباه میزنی، کیهان هم طرفدار امامه

    • ب.ا

      سن زیر17برای ازدواج یعنی شکنجه روحی وجسمی دختر،متاسفیم برای پدر ومادران کم عقلی که بی فکرن و انگار که فرزندشونو از خیابون پیدا کردن

    • بدون نام

      درود بر کیهان خار چشم مخالفاش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر داعش

      • بدون نام

        من میخرم میندازم کف ماشینم.

    • بدون نام

      روزنامه ای برای تمیز کردن تمام شیشه ها و بوق

    • ناطق

      بنام خدا الگوی ما در تمام مراحل زندگی زهرای اطهر سرور زنان اهل بهشت میباشد سوال ایشان درچه سنی باحضرت علی ع ازدواج نمود ند اموری که سلایق ماست نه شرع مقدس اسلام باید خیلی مواظب باشیم به دیگران تحمیل نشود انشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره. بانوی گرامی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در سن ۹ سالگی ازدواج فرمودند و تا زمان شهادت در ۱۸ سالگی نزدیک به هشت فرزند گرامی به دنیا آوردند.

      • بدون نام

        باریکلازهرا

    • بدون نام

      کیهان= متخصص و همه کاره در همه امور ، مخالفت همیشگی با نظر همه مردم

    • بدون نام

      أحسنت برکیهان

    • ali

      کیهان اون موقع که نظر میدادی کاغذ ارزان بود ممنون اگه....

    • بدون نام

      دختری که سن پایبن ازوداج میکنه از تحصیل باز میمونه تا چشم باز میکنه 4تا بچه قدونیم قد دورشه سوادم که نداره شوهرشم هر بلایی سرش بیاره فک میکنه حقشه ودم نمیرنه ولی یک دختر تحصیل کرده زیر بار ظلم نمیره کیهان مردن زنان ساده وبیچاره قدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختران و پسران امروز با مدارک دانشگاه بیکار می گردند و افسوس عمر تباه شده در دانشگاه رو میخورن

    • بدون نام

      کیهان مجازه تو همه چی دخالت کنه.همه چیز دانه!!!

    • بدون نام

      این کیهان درموردورزش سیاست اقتصادهنرجامعه سیاست خارجی مذهب ووووو......صاحبنظره فقط درموردزنان وزایمان نظرنداده بودکه اینم بالاخره اتفاق افتاد..

    • بدون نام

      اینها طوری از بایگانی کردن حق طلبی زنان حرف میزنند انگار مطمئن اند تا ابد میشه با همین رسومات عصر حجری ادامه داد.همین که شماها در تهران شبیه طایفه هایی که ازش اومدید زندگی نمی کنید یعنی این رسومات در شرف انقراضه

    • بدون نام

      متخصصان و پزشکانشون هم لابد کیهان می خونند.وگرنه هر دکتر متخصصی میگه زن زیر بیست سال نباید حامله بشه چون بدنش کاملا رشد نکرده

    • بدون نام

      مردان چماقدار زنان قدرتمند دوست ندارند

    • بدون نام

      واقعا بد ترین روزنامه جهان همین کیهانه

    • بدون نام

      این کیهان بی مصرف اگه تعطیل بشه خیلیا خوشحال میشن
      فقط شده مروج افکار احمقانه و عصر حجری

    • بدون نام

      شریعتمداری دخترشو چند سالگی عروس کرده

    • بدون نام

      کیهان خودش چندین بار زیر بیست سال باردار شده

    • کاپوچینو

      کلا فازش فرق میکنه این توپخونه سر سعدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج