۹۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

عجيب‌ترين فستيوال‌هاي جهان

تو را با پرتقال يا كلوچه‌ مي‌كُشم!

عده زيادي از مردم براي تفريح و سرگرمي و در عين حال زنده نگه داشتن رسم و سنتي كه قدمت آن شايد به صدها سال قبل بازگردد در روز يا روزهاي مشخصي از سال و در نقطه‌اي شناخته شده، گرد هم جمع مي‌آيند و با انجام كارهايي جالب و در عين حال عجيب، رويدادهايي خلق مي‌كنند كه به آن‌ها در اصطلاح« فستيوال» گفته مي‌شود.


تو را با پرتقال يا كلوچه‌ مي‌كُشم!

عده زيادي از مردم براي تفريح و سرگرمي و در عين حال زنده نگه داشتن رسم و سنتي كه قدمت آن شايد به صدها سال قبل بازگردد در روز يا روزهاي مشخصي از سال و در نقطه‌اي شناخته شده، گرد هم جمع مي‌آيند و با انجام كارهايي جالب و در عين حال عجيب، رويدادهايي خلق مي‌كنند كه به آن‌ها در اصطلاح« فستيوال» گفته مي‌شود. در اين ميان برخي كشورهاي جهان مانند اسپانيا و هند، عنوان جذاب‌ترين كشورهاي جهان از حيث برگزاري فستيوال‌هاي مختلف با مفاهيم و موضوعات جالب توجه را در اختيار دارند


تو را با پرتقال يا كلوچه‌ مي‌كُشم!

وقتي آدم‌ها واقعا از كول هم بالا مي‌روند

اينجا اسپانياست. در يكي از شهرهاي شمالي اين كشور اروپايي، همه ساله مردم در يكي از روزهاي بهاري دور هم جمع مي‌شوند و با ديدن صحنه جالب بالا رفتن همشهريان خود از يكديگر ذوق زده مي‌شوند. در حقيقت آن‌ها از يكديگر بالا مي‌روند تا هرم‌هاي انساني به ارتفاع نزديك به ۲۰ يا ۳۰ متر بسازند. بيش از ۲۰۰ سال است كه اين فستيوال جالب توجه در اسپانيا برگزار مي‌شود و جالب اين است كه شمار قابل توجهي از خبرنگاران و عكاسان خارجي نيز براي تهيه گزارش و به تصوير كشيدن اين رويداد بي‌نظير، خود را به اسپانيا مي‌رسانند. بي‌شك تصور بالا رفتن افراد از يكديگر حيرت‌انگيز و جذاب است، به‌خصوص زماني‌كه اين خطر به‌خوبي احساس مي‌شود كه با سقوط افراد روي يكديگر چه حادثه دلخراشي ممكن است روي دهد! البته در جريان برگزاري يك صد سال اخير اين فستيوال هيجان‌انگيز، تنها يك نفر كشته شده و البته اين حادثه هرگز تاثيري در برگزاري باشكوه آن نداشته است. مهم‌ترين بخش در آماده‌سازي‌ براي برگزاري فستيوال، شالي است كه به دور كمر افراد بسته مي‌شود، چون در عين حال كه موجب محافظت از كمر مي‌شود، به‌عنوان دستگيره مناسبي نيز براي بالارفتن ساير افراد محسوب مي‌شود. معمولا قوي‌ترين افراد در قسمت پايه هرم قرار مي‌گيرند كه ممكن است شمارشان به بيش از ۱۰۰ نفر برسد. در طبقات بالاتر نيز افراد سبك وزن‌تر قرار مي‌گيرند. در حال حاضر مهم‌ترين روياي برگزار‌كنندگان اين فستيوال، موفق شدن در ايجاد هرم انساني به ارتفاع يك ساختمان ۱۰ طبقه است!


هرچه مي‌تواني بيشتر كرم جمع كن

افسانه كرم‌ها ! اين عنوان رقابت منحصربه‌فردي است كه در انگليس برگزار مي‌شود و البته همه ساله! گروه‌هاي مختلفي از علاقه‌مندان از سراسر انگليس و البته كشورهاي ديگر، خود را به روستاي ويلاستون انگليس مي‌رسانند تا با استفاده از هرگونه ترفندي تا مي‌توانند كرم از خاك خارج كرده و به اين ترتيب خود را به‌عنوان برنده اين مسابقه معرفي كنند.
در مسابقه امسال، شاهد تغييرات عجيب و جالب توجهي در برگزاري اين رقابت بوديم. برخي افراد درحالي‌كه سازهاي مختلف موسيقي از جمله گيتار در دست داشتند، براي پيدا كردن كرم‌ها جست‌وجوي زيادي مي‌كردند. استن آلن از جمله اين افراد بود كه با گيتار نواختن تلاش مي‌كرد تا كرم‌ها را وادار به خارج شدن از خاك كند. او مي‌گويد: «من هم دقيقا فلسفه نهفته در پس اين داستان را نمي‌دانم اما گفته‌اند، موسيقي مي‌تواند كرم‌ها را از خاك خارج كند! »گذشته از تمام اين روايت‌ها، برگزاري سالانه اين مسابقه موجب مي‌شود تا هر سال گروه‌هاي مختلفي از مردم، يكديگر را در فضايي آكنده از شور، نشاط و شادكامي ملاقات كنند. البته اين مسابقه را بايد به نوعي يك فستيوال عجيب نيز برشمرد، چون براساس قوانين سفت و سختي كه بر آن حاكم است، افراد شركت‌كننده بايد رفتار بسيار مهربانانه‌اي با كرم‌ها داشته باشند همچنين افرادي كه در اين رقابت شركت مي‌كنند بايد به محدوده‌بندي‌هاي درنظر گرفته شده روي زمين براي پيدا كردن كرم‌ها احترام بگذارند و از آن خارج نشوند.
هنوز هم، به‌رغم گذشت چند قرن، پيدا كردن كرم‌هاي خاكي با استفاده از تكنيك فرو كردن چنگك در خاك، به‌عنوان بهترين راهكار براي پيدا كردن كرم‌ها به شمار مي‌آيد. در اين تكنيك يك نفر چنگك را به‌شدت در خاك فرو كرده و نفر ديگر كه به‌عنوان دستيار عمل مي‌كند، وظيفه جمع‌آوري كرم‌ها را دارد. البته با گذشت زمان، تكنيك‌هاي جديدتري نيز ارائه شده است، مثلا فرو كردن سوزن‌هاي بلند در خاك كه البته به گفته منتقدان، اين كار موجب مي‌شود، به بدن كرم‌ها آسيب‌هاي زيادي وارد شود!
يكي از نكات جالب توجه درخصوص اين رقابت اين است كه ركورد پيدا كردن بيشترين كرم در اين مسابقه، به برگزاري نخستين دوره آن برمي‌گردد كه طي آن كشاورزي به نام «تام شافل باتن» موفق شد، ۵۱۱ كرم از خاك بيرون بكشد و جالب‌تر اين كه نام او در كتاب ركوردهاي جهاني گينس نيز ديده مي‌شود. مايك فراستر كه يك پليس بازنشسته است و البته از جمله شركت‌كنندگان پروپا قرص اين مسابقه مي‌گويد: «آب و هوا تاثير زيادي بر پيدا كردن كرم‌ها دارد. هنگامي كه هوا گرم و رطوبت هوا نيز قابل توجه است، آن روز را بايد روز خوبي دانست.»


تو را با پرتقال يا كلوچه‌ مي‌كُشم!

از پرتاب چكش تاپرتاب ماهي تن

فستيوال پرتاب ماهي تن كه همه ساله در منطقه پورت لينكولن استراليا برگزار مي‌شود، از معدود اما در عين حال عجيب‌ترين فستيوال‌هايي است كه در اين كشور پهناور برگزار مي‌شود. اين رويداد همه ساله در ۲۶ ژانويه و به‌مدت يك هفته با حضور علاقه‌مندان زيادي از سراسر استراليا و كشورهاي مختلف جهان برگزار مي‌شود. هنگامي كه اين فستيوال براي نخستين‌بار در سال ۱۹۶۲ برگزار شد، هدف اصلي آن، توسعه صنعتي صيد ماهي تن در منطقه پورت لينكولن استراليا بود. اكنون به‌نظر مي‌رسد، اين هدف محقق شده است به‌طوري‌كه اين صنعت يكي از پررونق‌ترين و در عين حال بزرگ‌ترين صنايع درآمدزا در استراليا محسوب مي‌شود. در حال حاضر و به لطف برگزاري اين فستيوال جالب توجه، بزرگ‌ترين كارخانه ماهي تن استراليا در اين منطقه قرار دارد. نكته جالب اين است كه شين كارلين، پرتاب‌كننده سابق چكش در بازي‌هاي المپيك در سال ۱۹۹۸ با پرتاب ماهي تن به طول ۳۷ متر و ۲۳ سانتي‌متر، ركورددار اين فستيوال لقب گرفته و براي بيش از ۱۰ سال ركورد او دست نخورده است.


تو را با پرتقال يا كلوچه‌ مي‌كُشم!

اينجا همه چيز پرتقالي است

يكي از قديمي‌ترين فستيوال‌هايي كه در ايتاليا برگزار مي‌شود، فستيوال پرتقال ايوريا است كه بي‌شك يكي از خوشمزه‌ترين فستيوال‌هاي جهان نيز به حساب مي‌آيد. اساس برگزاري اين فستيوال به قرن دوازدهم ميلادي باز مي‌گردد؛ زماني كه حاكم وقت منطقه با صدور حكم ظالمانه‌اي دختران را در ازدواج كردن و انتخاب همسر با محدوديت زيادي مواجه كرد. اين حكم موجب ايجاد شورش و طغيان در ميان مردم منطقه و در نهايت پيروزي مردم بر حاكم وقت شد. از آن زمان تا به حال اين فستيوال جالب توجه در اين منطقه برگزار مي‌شود تا مردم به نوعي اين پيروزي را جشن بگيرند. در اين جشن مردم چند هزار كيلوگرم پرتقال و آب آن را در حالي به سوي يكديگر پرتاب مي‌كنند كه به پوشش‌هاي مخصوص حفاظت‌كننده مجهز شده‌اند.


تو را با پرتقال يا كلوچه‌ مي‌كُشم!

تو را باكلوچه ميوه‌اي مي‌كُشم

در اسكس انگليس، مسابقه جالب توجه و البته بسيار خوشمزه‌اي برگزار مي‌شود كه طي آن افراد شركت‌كننده تا توانستند به يكديگر كلوچه‌هاي ميوه‌اي پرتاب و لحظات بسيار ديدني و خاطره‌انگيزي ثبت مي‌كنند. در آخرين مسابقه اين فستيوال جالب توجه ۲۵۳ شركت‌كننده حضور داشتند و تنها در عرض چند دقيقه ۶۴۸ كلوچه ميوه را به سوي يكديگر پرتاب كردند. با شروع اين مسابقه و درحالي‌كه تنها چند ثانيه از آغاز آن گذشته بود، عطردل‌انگيز كلوچه‌هاي ميوه‌اي كه هر يك بوي خاص خود را داشتند، فضاي محل برگزاري مسابقه را پر كرد. در اين مسابقه كه همه ساله در اسكس انگليس و به‌عنوان مسابقه‌اي سنتي و هيجان‌انگيز برگزار مي‌شود، انواع نوشيدني‌ها نيز به كار گرفته مي‌شود. شركت‌كنندگان درحالي‌كه از پرتاب كلوچه‌هاي ميوه‌اي به يكديگر خسته شده بودند، به سراغ بطري نوشيدني‌ها رفتند و آن‌ها را به سوي يكديگر نشانه گرفتند. در اين مسابقه ديدني «ماركو فريگاتي» معاون رئيس مديريت كتاب ركودهاي جهاني گينس نيز حضور داشت كه البته از ديدن اين منظره ديدني به هيجان آمده بود. او گفت: «اين رقابت بايد براساس قوانين از پيش تعريف شده‌اي برگزار مي‌شد كه از آن جمله بايد به اندازه‌گيري ابعاد و وزن كلوچه‌هاي ميوه‌اي، شمارش دقيق آن‌ها و اينكه هر شركت‌كننده حداقل بايد ۲بار كلوچه به سمت فرد ديگر پرتاب كند، اشاره كرد كه البته تمام اين موارد چه قبل و چه حين انجام مسابقه كاملا رعايت شده است، از اين‌رو ركورد جديد آن‌ها به رسميت شناخته مي‌شود.» فريگاني افزود: «در اين مسابقه ديدني انرژي قابل توجهي صرف و همه چيز در بهترين شيوه ممكن برگزار شده است. من از اين ثبت ركورد تاريخي كاملا راضي هستم.» نكته جالب در حاشيه برگزاري اين مسابقه اين بود كه يكي از شركت‌كنندگان كلوچه ميوه‌اي نيز به سوي، مقام عالي‌رتبه كتاب ركوردهاي جهاني گينس پرتاب كرد كه البته خنديدن تنها واكنش آقاي ماركو فريگاتي بود. برگزار‌كنندگان اين مسابقه برنامه‌ريزي وسيعي براي اين امر كرده بودند و اكنون با تائيد ركورد به ثبت رسيده از سوي اين مقام عالي‌رتبه كتاب ركوردهاي جهاني گينس، خود را به‌عنوان مهمان تازه وارد اين كتاب معرفي كرده‌اند. يكي ديگر از نكات جالب اين مسابقه، گم شدن ۲ عدد از كلوچه‌ها پيش از آغاز اين رقابت بوده است!
تا پيش از برگزاري اين مسابقه 650 كلوچه ميوه آماده شده بود اما مسابقه با 648 كلوچه آغاز شد كه برخي در اين‌باره گفتند، احتمالا آن‌ها توسط شركت‌كنندگان خورده شده‌اند! ركورد پيشين برگزاري چنين مسابقه‌اي به سال 2008 در لس آنجلس كاليفرنيا برمي‌گردد، جايي كه 120 نفر در چنين مسابقه‌اي شركت كرده بودند. در آن مسابقه نيز هيجان در اوج خود قرار داشت، اما با مقايسه آن با آنچه در انگليس برگزار شده است مي‌توان به اوج هيجان و لذت مسابقه اخير پي برد.

منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج