جاباما
۹۰۶۷۸۶
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

علی دایی: رونالدو از من عبور می‌کند

روی جلد روزنامه پرتغالی ابولا ABOLA تصویری از علی دایی قرار دارد که با لبخند رو به دوربین، تیتری بالای سرش نقش بسته است: رونالدو از من عبور می کند

ورزش سه: روی جلد روزنامه پرتغالی ابولا ABOLA تصویری از علی دایی قرار دارد که با لبخند رو به دوربین، تیتری بالای سرش نقش بسته است: رونالدو از من عبور می کند

کریستیانو رونالدو ستاره ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال پرتغال و مرد رکوردهای جاودانه دنیای فوتبال در فاصله ۱۶ گل تا رسیدن به علی دایی بهترین گلزن ملی تاریخ قرارگرفته و بعد از درخشش او در آخرین دیدار پرتغال و به ثمر رساندن ۴ گل در یک مسابقه این گمانه مطرح شده است که عنوان بهترین گلزن تاریخ ملی را از آن خود خواهد کرد.

درباره آمار و ارقام این دو در روزهای گذشته مطالب بسیاری نوشته شده است اما ذکر مجدد این نکته خالی از لطف نیست که علی دایی با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل ملی در صدر جدول گلزنان تاریخ ملی قرار گرفته و رونالدو با ۹۳ گل او را تعقیب می کند در حالی که فرانس پوشکاش افسانه ای با ۸۴ گل در رده سوم این جدول قرار گرفته است.

نکته جالب، حضور لیونل مسی در جایگاه دهم (با ۶۸ گل) و زلاتان ابراهیمویچ در رده دوازدهم (۶۲ گل) لوییس سوآرز پانزدهم (گل ۵۸) و رابرت لواندوفسکی شانزدهم (۵۷ گل) است.

هواداران فوتبال ایران حتما به خاطر می آوردند روزی را که دایی ۸۴ گل در بازی های ملی به ثمر رسانده بود و در دیدار مقابل لبنان از رکورد پوشکاش عبور کرد تا نام خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ ثبت کند.

اما گلزنی های دایی در عدد ۸۹ متوقف نشد و او بعد از عبور از مرد افسانه ای فوتبال مجارستان ۲۵ گل دیگر به ثمر رساند تا با آماری غیر قابل دسترسی در رده اول گلزنان تاریخ ملی تاریخ قرار بگیرد.

علی دایی: رونالدو از من عبور می‌کند

اما این رده ای است که توسط کریستیانو رونالدو به چالش کشیده شده است. او این روزها مثل دایی که خود را پله پله به رکورد پوشکاش نزدیک می کرد به دنبال ثبت نام خود در جایگاه نخست این لیست است.

هواداران پرتغال و البته دوستداران کریستیانو رونالدو در انتظار پیشروی این گلزن خارق العاده تیم یوونتوس هستند که از ابتدای دوران فوتبالش رکوردهای بی شمار و دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرده و با وجود بالا رفتن سن هنوز سر پنجه و درخشان نشان می دهد.

مهاجمی که مثل خود علی دایی موفقیت هایش را مدیون سخت کوشی فوق العاده و تمرینات بی پایان است. آماری که شاید یک بار دیگر این فرضیه را اثبات کند که کوشش و تمرین در فوتبال بالاتر از استعداد قرار می گیرد.

اما هواداران فوتبال در ایران نیز مثل دیگر طرفداران فوتبال در دنیا این رقابت را زیر نظر دارند و نظرات متفاوتی نسبت به پیشروی رونالدو به سمت رکورد دایی دارند و شاید خیلی ها به این حد از واقع گرایی رسیدند که ازاین رقابت و انگیزه رونالدو برای شکست رکورد دایی لذت ببرند، رکوردها برای شکسته شدن آفریده شده و رقابت ها و انگیزه های شخصی همیشه پیشرفت فوتبال را در پی داشته است، کما اینکه رقابت رونالدو و مسی یکی از زیباترین دهه های تاریخ فوتبال را رقم زده و همواره این کورس دو نفره در یاد طرفداران فوتبال باقی خواهد ماند.

اما امروز با دیدن تصویر علی دایی روی جلد روزنامه ابولا (پرتیراژترین روزنامه ورزشی پرتغال) می توانیم ادعا کنیم علی دایی هم از رقابتِ رونالدو و به چالش کشیده شدن توسط این ستاره ناراضی نیست و حتی شاید خوشحال باشد که رونالدو رکورد او را بشکند.

اتفاقی که حداقل حُسن آن، یاد آوری رکورد درخشان دایی در دوران فوتبال ملی اوست که با 109 گل زده به اتمام رسید. رکوردی که فعلا تنها فوق ستاره ای مثل کریستیانو رونالدو قادر به نزدیک شدن به آن بوده است.

مسئله ای که ارزش دوچندان کار علی دایی در دوران حضورش در نوک خط حمله ایران را نشان می دهد. پس بیایید نسبت به شکسته شدن این رکورد امیدوار باشیم، مثل خود علی دایی که با لبخند روی جلد روزنامه درحالی که کیکی منقش به شماره "ده" در مقابلش قرار دارد شمع را به افتخار ستاره پرتغالی فوت می کند.

علی دایی: رونالدو از من عبور می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابو امیر

      اخه
      مالدیو
      سریلانکا
      گوام
      بنگلادش
      ......

      تیمهایی بودن که تو بهشون گل زدی و به لطف فایقی تا ۴۰ سالگی

      تو تیم ملی بودی این ها در مقابل افتخارات رونالدو هیچی نیست

      و رونالدو هم اصلا این رکورد براش مهم نیست

      الکی خودت را گنده نکن

      تو مربی گری هم که هیچی


      فقط گنده گویی میکنی

      پاسخ ها

      • ابی

        ادم وقتی هموطن هایی مثل تورو میبینه یه حس غرور عجیبی به ادم دست میده!!!!

    • بدون نام

      فکرنکنم رونالدو برسه، سال دیگه رباط پاره میکنه افت میکنه مجبور میشه خدافظی کنه! میگی ن نگاه کن

    • بدون نام

      نمیتونه مگر اینکه پرتغال چند تا بازی تدارکاتی با تیمهای ضعیف بزاره که بتونه مثل این برزیلیه که رکورد شمسایی رو همینطوری شکست!

    • HRA

      هم رونالدو رو دوست دارم هم دایی رو
      اما دوست ندارم رکورد دایی زده بشه

    • احمد حیدری

      باور کنید اصلا رونالدو حواسش به این رکورد نیست اگه واسش مهم بود دو سال پیش ده نا بازی دوستانه گیرش اومد میرفت الانم رکورد گل رسمیش زد حالا دوستانش که دایی بیشتر گل زده

    • عرشیا طاهری

      بابا علی دایی چند سال پیش با یه تیم آفریقایی بود ایران بیستا گل زد چهارده تاشو علی دایی زد آخه چهارده تا گلت که از اینجا اومده فقط

    • بدون نام

      درمورددایی میگین رکوردهابرای شکسته شدن خلق شدن
      امادرموردشمسایی خودتون به درودیوارمیکوبین که رکوردشوپس بگیرین درضمن علی دایی بخاطررکوردش علی دایی نشده بخاطرشرافتش وانسانیتش شده علی دایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج