۹۰۶۸۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مک‌درموت از تجربه حضور در دربی سرخابی‌ها می‌گوید

دربی تهران برای همه خارجی‌هایی که آن را تجربه کرده‌اند جذابیت زیادی دارد.

فرهیختگان: دربی تهران برای همه خارجی‌هایی که آن را تجربه کرده‌اند جذابیت زیادی دارد. یکی‌شان میک مک‌درموت، مربی سابق تیم‌ملی و استقلال است. سایت «بلفاست‌لایو» در گزارشی از دربی مهم بلفاست ایرلندشمالی می‌نویسد: «از تهران تا ویندسورپارک، میک مک‌درموت کاملا برای دربی دو تیم بزرگ بلفاست آماده است. لینفیلد و گلنتوران (که هدایت آن را مک‌درمووت، دستیار سابق کی‌روش در تیم‌ملی ایران برعهده دارد) عصر شنبه (امروز) در هفته چهارم لیگ ایرلندشمالی به مصاف هم می‌روند.

لینفیلد در این فصل نتوانست حضور موفقی در مسابقات اروپایی داشته باشد و در همان مراحل مقدماتی از لیگ اروپا حذف شد. در هفته‌های اخیر بیشتر اخبار درباره گلنتوران درباره سرمایه‌گذاری علیپور، تاجر ایرانی - بریتانیایی در این تیم بود که قرار است تحولی در این باشگاه ایرلندی ایجاد کند.

شاگردان مک‌درموت در حالی پا به این مسابقه می‌گذارند که هر پنج بازی گذشته خود در رقابت‌های مختلف را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند و در جدول لیگ نیز در رتبه سوم قرار دارند. این نخستین‌بار است که این مربی ایرلندی دربی این دو تیم بزرگ (که به آن بل‌کلاسیکو نیز گفته می‌شود) را مربیگری می‌کند اما پیش از این تجربه حضور در یک دربی بزرگ در دورانی را که روی نیمکت استقلال ایران می‌نشست داشته است.

او می‌گوید: این نخستین دربی من در بلفاست است و به‌دنبال تجربه آن هستم. من خیلی خوش‌شانس بودم که توانستم حضور در یکی از بزرگ‌ترین دربی‌های دنیا را تجربه کنم. ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و واقعا سروصدای زیادی وجود داشت. قطعا دربی بلفاست هم همین‌گونه خواهد بود؛ چراکه اصلا مهم نیست که ۱۰۰ هزار، ۱۰ هزار یا ۱۵ هزار نفر در ورزشگاه باشند بلکه انرژی حاکم بر آن اهمیت دارد. حتی در بازی‌های زیر ۱۰ سال و لیگ‌های آماتور هم دربی مهم است و حال و هوای خاص خود را دارد.»

تجربه دربی تهران

بازیکنان وقتی از تونل ورزشگاه بیرون می‌آیند با سروصدایی کر‌کننده مواجه می‌شوند و قطعا بازی کردن برابر ۱۰۰ هزار نفر، آن‌هم در یکی از دربی‌های مهم جهان خیلی آسان نیست. او در ادامه با اشاره به جو خاصی که در ورزشگاه آزادی تهران در جریان دربی پایتخت وجود دارد و تجربیاتش که مربوط به حدود دو سال پیش است، می‌افزاید: «در آنجا دو تیم بزرگ حضور دارند، استقلال و پرسپولیس.

یکی قرمز و دیگری آبی. ورزشگاه آنها مشترک است و این بازی به‌نوعی برای هر دوی آنها دیدار خانگی محسوب می‌شود. ورزشگاه به دو بخش تقسیم می‌شود؛ نیمی قرمز و نیمی دیگر آبی. بلیت‌های بازی، روز قبل از آن فروخته می‌شود و شما نمی‌توانید بلیت‌ها را به‌صورت اینترنتی تهیه کنید. به همین دلیل عده‌ای از هواداران از چند روز قبل از بازی مقابل ورزشگاه اردو می‌زنند و شب را آنجا می‌خوابند. روز مسابقه هم بسیار شلوغ است و گاهی بی‌نظمی وجود دارد.

وقتی از تونل وارد ورزشگاه می‌شوید ۱۰۰ هزار نفر آنجا هستند و شبیه یک مراسم عروسی یا کنسرت است که سروصدا همه‌جا را پر کرده است؛ طوری که حتی صدای نفر کناری خود را نمی‌شنوید. این کار را برای مربیان دشوار می‌کند و به سختی می‌توانند حرف‌های خود را به بازیکنان‌شان انتقال دهند. این جوی است که امیدوارم هر مربی‌ای بتواند یک‌بار آن را تجربه کند. یک بازی خاص با هوادارانی که اصلا از همدیگر خوش‌شان نمی‌آید اما درمجموع تجربه‌ای فوق‌العاده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج