جاباما
۹۰۷۳۷۷
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

چه نوع مدیری، چه رفتاری؟

رئیس‌ها به ۴ دسته تقسیم می‌شوند و نحوه تعامل درست با هر کدام از آن‌ها یکی از رموز اصلی پیشرفت شغلی است.

روزنامه خراسان - یاسمین مشرف: اگر شاغل باشید، محل کار مکانی است که شما زمان زیادی از زندگی خود را در آن می‌گذرانید، پنج یا شش روز از هفته و ساعات قابل‌توجهی از روز؛ بنابراین فضا و حال و هوای محل کار برای شما اهمیت دارد و تاثیر زیادی بر روحیه‌تان در زندگی برای احساس خوشبختی خواهد داشت.

بخش عمده‌ای از این حال و هوا محصول نحوه کار و عملکرد مدیر یا رئیس مجموعه است و داشتن شناخت درست از نوع شخصیت او و برقراری ارتباط مناسب با رئیس در هر کاری، می‌تواند تاثیر زیادی بر فضای محیط کار داشته باشد. اگر دانستن این‌که چه نوع رئیسی دارید و چگونه می‌توانید بهترین رابطه کاری را با او برقرار کنید برای تان اهمیت دارد، با ما همراه باشید.

۱. رئیس متمرکز روی کار

صریح است و اهل تمجید نیست!

تمام توجه رئیس متمرکز روی کار به دستاورد‌ها و نتایج معطوف است. این نوع رئیس دوست دارد که مدام دست به اقدام بزند و افراد را مشغول کار ببیند. او علاقه زیادی به ایجاد یک محیط کار دلپذیر و روابط گرم بین کارمندان ندارد. بسیار صریح است و شما معمولا تعریف و تمجیدی از او نمی‌شنوید. اگر افرادی که زیردست این نوع رئیس کار می‌کنند به اهداف مد نظر دست پیدا نکنند یا زمان زیادی را صرف تصمیم‌گیری کنند، او معمولا از کوره در می‌رود. برای این رئیس مهم‌ترین چیز این است که به سرعت به سمت اهداف حرکت کنید، به نتیجه برسید و او در راس یک گروه کارآمد قرار داشته باشد.

چه نوع مدیری، چه رفتاری؟

نحوه تعامل با چنین مدیری

تعامل با رئیس متمرکز روی کار، بسیار آسان است، زیرا انتظارات او از کارکنانش بسیار قابل پیش‌بینی است. شما باید در زودترین زمان ممکن کار‌ها را انجام بدهید و نه تنها در زمینه کاری بلکه هنگام صحبت کردن با او سرعت و اختصار را رعایت کنید و مستقیم سر اصل مطلب بروید. اگر تا به حال در انجام کار‌های تان روی کمک رئیس حساب می‌کردید، باید سعی کنید بعد از این خودتان انجام کار‌ها را به عهده بگیرید، زیرا چنین رئیسی علاقه‌ای به این نوع همکاری ندارد. سعی نکنید اقتدار او را به چالش بکشید بلکه صرفا باید آن چه را که از شما انتظار دارد، انجام بدهید چراکه با این روش مورد احترام و قدردانی او قرار خواهید گرفت.

۲. رئیس پرانرژی

خوش‌بین و خستگی‌ناپذیر است

این نوع رئیس سرشار از انرژی و خوش‌بینی است. او درعین حال که می‌داند چگونه با مردم کار کند و کار را با اشتیاق انجام دهد، تمایل به خطر کردن نیز دارد. کارفرمایان پرانرژی ایده‌های خود را به شکل کارآمدی به دیگران منتقل می‌کنند و از روال عادی کار روزانه خسته نمی‌شوند. آن‌ها از تمرکز روی ایده‌ها و برنامه‌های آینده خوشحال می‌شوند.

این نوع رئیس اغلب به سرعت واکنش نشان می‌دهد و از ابراز عقاید و احساسات خود در مقابل کارکنانشان احساس رضایت می‌کند. رئیس پرانرژی علاقه‌مند به شروع پروژه‌های جدید است، اما در مسیر رسیدن به اهداف بزرگ به انجام جزئیات و مراحل کوچک کار علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.

نحوه تعامل با چنین مدیری

برای کار با رئیسی که سرشار از انرژی است، باید خودتان را با روحیه او تطابق بدهید. این بدان معنی است که باید سخت کار کنید، اما فقط به کار توجه نداشته باشید. با رئیس‌تان رابطه دوستانه برقرار کنید، از ایده‌هایش هیجان‌زده شوید و اگر ایده‌های خوبی نیستند، سعی نکنید این موضوع را در جلسات عمومی به او بگویید بلکه این کار را شخصاً و با احتیاط انجام بدهید. به خوبی برنامه‌ریزی کنید و وظایف خود را به صورت دقیق و بدون خطا انجام بدهید. در آخر این‌که از رئیس‌تان به طور علنی تمجید کنید، او عاشق این کار است!

چه نوع مدیری، چه رفتاری؟

۳. رئیس دقیق

کمال‌گراست و از اشتباه بیزار!

رئیس دقیق از کیفیت و دقت در کار قدردانی می‌کند. او می‌خواهد همه چیز را منظم و سازمان دهی شده ببیند. رئیس دقیق دوست دارد قبل از تصمیم گیری، تمام اطلاعات موجود درباره یک موضوع خاص را به دست بیاورد. معمولاً رئیس دقیق سرعت واکنش بسیار کندی دارد و بیشتر از دیگر رئیس‌ها نگران اشتباهات است. این نوع رئیس ممکن است به عنوان یک فرد جدی، پربازده و سرسخت شناخته شود، اما در بین همه این‌ها، ویژگی اصلی رئیس دقیق، کمال‌گرایی است.

نحوه تعامل با چنین مدیری

هیچ‌گاه سعی نکنید یک رئیس دقیق را شگفت‌زده کنید. همیشه برای سوالات عمیق درباره موضوع مورد بحث با او آماده باشید؛ در غیر این صورت رئیس به ایده‌های شما شک خواهد کرد و آن‌ها را دور خواهد ریخت. به روند کار این رئیس احترام بگذارید، از سرعت کاری‌تان بکاهید و از انتقادات رئیس درباره خودتان آزرده نشوید بلکه از آن‌ها درس بیاموزید و تکرارشان نکنید.

چه نوع مدیری، چه رفتاری؟

۴. رئیس هماهنگ کننده

دنبال توافق است و استرسی نیست!

رئیس هماهنگ کننده از افراد، روابط، ثبات و البته هماهنگی قدردانی می‌کند. رویکرد مورد توجه این رئیس این است که با کارمندانش درباره کار‌های انجام شده به توافق برسد، زیرا از نظر او این تنها راه کار کردن به عنوان یک گروه است. او بسیار نگران کیفیت کار است، اما به استرس و مشکلاتی که پیش می‌آید واکنش نشان نمی‌دهد. این نوع رئیس زیاد موافق ایجاد تغییر در روند‌های کاری و اصلاح آن‌ها نیست.

نحوه تعامل با چنین مدیری

اگر با این نوع رئیس همکاری دارید، می‌توانید چند کار انجام دهید: سعی کنید به صورت گروهی کار کنید، حتی اگر نیازی به کمک دیگران نداشته باشید و به این طریق به رئیس‌تان نشان بدهید به تنهایی کار نمی‌کنید؛ او عاشق این کار است. می‌توانید با احتیاط درباره چیز‌هایی که شما را آزار می‌دهد با این نوع رئیس صحبت کنید. مطمئن شوید درخواست‌هایی که از او دارید ثبات شرکت را تضعیف نمی‌کند. از آن جایی که وی بیشتر خواهان حمایت است تا خواهان ارائه پیشنهاد، سعی کنید به او در تصمیم‌گیری‌هایش کمک کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج