adexo3
۹۰۷۴۶۴
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

شرایط ایران برای پذیرش پیشنهاد جدید اروپایی‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بنا شد که اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند و این مبلغ به عنوان مبلغ پیش فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود، البته این موضوع برای ایران قابل پذیرش نیست.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بنا شد که اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند و این مبلغ به عنوان مبلغ پیش فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود، البته این موضوع برای ایران قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور صبح امروز در نشست شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به دفعات تاکید کردند که دل به مذاکره با اروپایی‌ها نبندید و امور را موکول به مذاکره نکنید ولی مذاکره را ادامه بدهید.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بنا شد که اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند و این مبلغ به عنوان مبلغ پیش فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود. البته این موضوع برای ایران قابل پذیرش نیست و ما برای این موضوع برجام را امضا نکردیم و بنا بود که تمام شرایط عادی‌سازی شود و تحریم‌ها رفع شود و اگر این موضوع را قبول کنیم، یعنی به آن بسنده کردیم ولی در تلاش هستیم تا حق ایران را دریافت کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از خروج ترامپ از برجام، ایران یک سال مدارا کرد و تذکر داد و بعد از حدود یک سال کاهش تعهدات برجامی را آغاز کرد و اروپایی‌ها در تلاش هستند تا برجام را با هزینه کم حفظ کنند.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها به آمریکایی‌ها اعلام کردند که شما با مرزهای ایران و منطقه هزاران کیلومتر فاصله دارید ولی ما در تیررس موشک‌های ایران هستیم و باید ملاحظاتی در این خصوص صورت بگیرد و به همین دلیل نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند و بر همین اساس اروپایی‌ها به دنبال ادامه برجام با هزینه اندک هستند.

ذوالنور تصریح کرد: بعد از اینکه ایران پهپاد آمریکایی را ساقط کرد، ترامپ سران نظامی آمریکایی را جمع کرد تا پاسخ این اقدام ایران را بدهد و جوانب آن را بررسی کنند بر همین اساس سه نقطه از ایران با هدف کشته شدن ۱۵۰ نفر را مشخص کردند، آمریکا به دلیل اینکه پیش بینی رفتار متقابل ایران را می‌کرد و می‌دانستند که اگر این اتفاق رخ دهد، یک جنگ جمع و جور و زودگذر برای آنان نخواهد بود، از پاسخ به ایران منصرف شدند و انصرافشان به دلیل دلسوزی برای مردم ایران نبود، آن‌ها از مقابله با ایران هراس داشتند و از حمله منصرف شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اتفاقاتی که در مدت اخیر رخ داده است، وضعیت کشور رو به بهبودی است و در آینده جمهوری اسلامی ایران وضعیت بهتری خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جانم فدای رهبر

      پس هروقت مطیع رهبر شدیم برنده شدیم و غرب را مجبور به کرنش کردیم

    • بدون نام

      باید پذیرفت, وگرنه مردم بدبخت تر میشن, اینو بچه ها هم میدونند

    • بدون نام

      با دریافت این وجوه چه برنامه های برای رفاه حال شهروندان در کشور انجام می گیرد، آیا یارانه به نرخ تورم در این چند سال واریزی ، امسال افزایش خواهد یافت و آیا دیگر اقلام مانند کاغذ ، مواد غذایی و بهداشتی و سوخت از سوی دولت برای کاهش قیمت ، فاینانس مالی خواهد گرفت ؟

    • بدون نام

      چرا در سه قسط از روزی مذاکرات برجام چه در زمان اوباما وچه در زمان ترامپ اغازشده اینها تاکنون میلیادرها دلار به ایران چه بصورت مستقیم از طریق مصادره وچه بصورت غیر مستقیم از طریق تحریم ضرر رسانده اند,.

    • بدون نام

      اینکه دیگه مذاکره نمیخواد
      از قدیم گفتند جواب کلوخ انداز سنگ هست
      اونا بدعهدی کردند شماهم بزنید زیر همه چی گوربابای برجام و آمریکا و اروپا
      همانطور که به ملت قول دادید عرضه داشته باشید برگردید به زمان قبل برجام
      همش مذاکره
      آخه با این مذاکرات به کجا رسیدید

    • خسته

      گفت و تایید کرد و تمام!!!!

    • بدون نام

      عمرا بتونی...گنده لات...۵میلیون.صادرکنی

    • علی

      آینده ای که شمامیبینید بهترخواهدبود به ماهم بکین کی خواهدبود؟یه هفته؟یک ماه؟یکسال؟سی سال؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج