جاباما
۹۰۸۱۶۳
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

تصاویری از «گندم‌های آلوده به ضایعات»

خبرنگاری در بازدید از یکی کارخانه‌های آردسازی، گندم‌های آلوده به ضایعاتی همچون خاک، سنگ و شن را مشاهده کرد.

خبرگزاری ایسنا: دو روز پیش دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران اعلام کرد: " فساد گسترده‌ای در سیستم خرید تضمینی گندم شکل گرفته است؛ به‌گونه‌ای که سالانه ۷۰۰ هزار تن ضایعات همچون شن و خاک و ضایعات گندم به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان گندم، وارد پروسه خرید و فروش و تحویل گندم می‌شود".

تصاویری از «گندم‌های آلوده به ضایعات»

محمدرضا مرتضوی خاطرنشان کرد:" ما سه سال است که به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داده و متذکر شده‌ایم که فساد گسترده‌ای در سیستم خرید تضمینی گندم شکل گرفته است اما توجهی نمی‌شود... طبق قانون در فرایند خرید تضمینی گندم برای جلوگیری از تحویل ضایعات، شن و خاک همراه گندم، باید از توری استاندارد ۲۰۲ استفاده کنند اما مسوولان مربوطه برای آنکه تخلف خودشان را بپوشانند، به‌ جای استفاده از توری استاندارد از توری غیر استاندارد ۲۲ که ضایعات، شن و خاک را از خود عبور نمی‌دهد، در مراکز خرید گندم استفاده می‌کنند".

به دنبال مطرح شدن این موضوع خبرنگار ایسنا برای پیگیری به یکی از کارخانه‌های آردسازی تهران مراجعه کرد که طبق مشاهدات میدانی صورت گرفته، در گندم‌های در حال تخلیه مقدار زیادی سنگ‌های درشت دیده شد که پس از عبور گندم از جک‌های تخلیه، این سنگ‌های درشت جدا شدند و برای ادامه روند پاکسازی که شامل ۵ مرحله است، به مراکز پاکسازی فرستاده شدند و در هر کدام از این مراحل انواع ضایعات همچون شن، خاک، پنیرک، سنگ‌های ریز و درشت و... مشاهده و جداسازی شدند تا محموله گندم در انتهای فرایند برای آسیاب فرستاده شود.

طبق صحبت‌های مسئولان این کارخانه، هر محموله گندم دارای دو نوع افت (ضایعات) مفید و غیر مفید است که ضایعات مفید شامل هر چیزی غیر از گندم است که قابلیت آسیابانی دارد اما ارزش کیفی ندارد در حالیکه ضایعات غیرمفید (کاه، کزل، سنگ و شن) ارزش آسیابانی ندارند.

در ادامه در آزمایشگاه این کارخانه میزان افت (ضایعات) گندم‌ها با دو توری استاندارد و غیراستاندارد (که متخلفان در فرایند خرید تضمینی گندم از آن استفاده می‌کنند) بررسی شد. نتیجه آزمایش نشان می‌دهد که میزان ضایعات خارج شده در این محموله گندم از توری ۲*۲ حدود ۳.۸ درصد و در توری ۲۰*۲ حدود ۶ درصد است و در مجموع نیز گندم‌های وارد شده از مراکز خرید به این کارخانه ۱۰ درصد ضایعات داشتند.

همچنین نمونه‌ای از گندم خریداری شده از خود کشاورزان در این ‌آزمایش مورد بررسی قرار گرفت که ضایعات موجود در آن ۴ درصد بود؛ این موضوع نشان می‌دهد که مطابق اظهارات دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، این دلالان هستند که پس از خرید گندم از کشاورزان، آنرا با ضایعات مخلوط کرده‌ و به دولت می‌فروشند، در حالی که ضایعات موجود در گندم خریداری شده از کشاورزان، ضایعات به مراتب کمتری دارد.

تصاویری از «گندم‌های آلوده به ضایعات»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا.

      باید عاملان و مجرمان این کار پلید رو اعدام کنند.

      پاسخ ها

      • جعفر

        خیالت راحت احتمالش هست موردتشویق هم قراربگیرند ویاکمترین مجازات برای آنها اعمال شود.

    • بدون نام

      فضو لات رو هم نگفتین

    • بدون نام

      میگم ها چند وقتیه از توالت‌های طبقات بالای ساختمان صدای سنگ و سیمان میاد، همینه دیگه سنگ به خورد مردم میدن از اونور سیمان میاد بیرون...!!!

    • بدون نام

      حکیمی را گفتند آیندگان چگونه مردمانند گفت آنان سنگ و کلوخ به خورد هم دهند و هر روز قیمت آن را افزایش دهند و با ثروت اندوخته آن فرزند بیمار خود را به امید بهبودی دور جهان می گردانند، آنان را بشارت ده که ...خول ترین گونه خلق شده تاریخ شمایید.

    • بدون نام

      ایرانه دیگه زیاد فشار نیارید

    • بدون نام

      وای به وقتی که بگندد نمک. در کشوری که دلال ها همه کاره هستند هیچ کاری درست انجام نمی شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزیر فکر خودش است وبس نه بفکر مردم بدبخت گوش به حرف نمیده

    • بدون نام

      حالا دلالا کیا هستن؟ مسلما فک و فامیل ما که نیستن

    • بدون نام

      فقط اعدام

    • بدون نام

      تنها چیزی که در تولیدش خودکفا شدیم زامبی و دزد و بی شرف هستش

    • فلاکت

      این کار کشاورزان نیست..خیانت دلالان دولتی میباشد

    • شهروند

      اعدام کمترین کاری هست برای این حرامزادها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج