۹۰۸۸۰۱
۱۱ نظر
۵۰۲۰
۱۱ نظر
۵۰۲۰
پ

متادون در مراکز ترک اعتیاد توزیع می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: داروی متادون تا اطلاع ثانوی مانند روال گذشته در مراکز ترک اعتیاد توزیع می‌شود.

خبرگزاری مهر: محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه وضعیت موجود در مورد توزیع متادون در مراکز درمان نگهدارنده اعتیاد مطلوب نیست، اظهار کرد: به همین دلیل ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوبه‌ای را به‌منظور توزیع متادون در داروخانه‌ها از تصویب گذرانده است.

وی افزود: جلساتی با حضور وزیر بهداشت و معاونان وزیر، به‌منظور بازبینی توزیع متادون در این مراکز و مقایسه آن با انتقال عرضه این داروها در داروخانه‌ها برگزار و بررسی‌های لازم انجام شد و از آنجایی‌که در جمع‌بندی جلسات وزارت بهداشت به این نکته نرسیدیم که الزاما تغییر محل توزیع متادون به داروخانه‌ها می‌تواند نشت دارو را کاهش دهد، بنا شد تا با انجام بررسی‌های بیشتر، الگوی جدیدی برای توزیع متادون به‌صورت ترکیبی در داروخانه‌ها و مراکز درمان اعتیاد در آینده طراحی شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: نمی‌خواهیم مراجعه افرادی که به‌عنوان بیمار درصدد ترک اعتیاد هستند به مراکز ترک اعتیاد کاهش یابد، بنابراین مقرر شد توزیع متادون همچنان در مراکز ترک ادامه پیدا کند تا با کار کارشناسی به یک الگو و روشی دست پیدا کنیم که بتوانیم هم مسائل قانونی (توزیع دارو در داروخانه) را لحاظ کرده، هم از کاهش مراجعات به مراکز ترک جلوگیری و هم مانع نشت متادون از شبکه رسمی توزیع به مبادی غیرمجاز شویم.

به گفته شانه ساز، فعلا داروی متادون مانند سابق در مراکز درمان اعتیاد توزیع می شود که در این راستا هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای افزایش مهلت تعیین‌شده دوماهه در خصوص تغییر محل عرضه به داروخانه‌ها، توسط وزارت بهداشت نیز انجام خواهد شد تا بتوانیم در آینده به الگوی مناسب‌تری دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ارکان وزارت بهداشت نشست‌هایی را به‌منظور دست‌یابی به روشی منطقی برای توزیع بهینه متادون برگزار خواهند کرد تا نگرانی داروخانه‌ها، مراکز درمان اعتیاد و بیماران در این زمینه کاهش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخ جون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخورید, چیز خوبی نیست

      • ساعی عرفان

        به نظر من الان خیلی خوب است چون من به زندگی عادی برگشتم. حدود 10 ساله شاید هم بیشتر حالا میخوان عوضش کنن فکر امثال ما نیستن

      • بی نام

        فعلا که شده یه نون قلمبه برای پزشکان به اصطلاح ترک اعتیاد دیگه با درآمدی که از سود متادون دارند همه رو به متادون معتاد کردن و هیچ تلاشی برای ترک معتادین ندارند خدا به داد دل اون خانواده هایی برسه که به خیال خودشون جوونشون رو برای ترک پیش این پزشکا میبرن و اونها رو علاوه بر اینکه اعتیاد به ماده مخدردارند به متادون هم معتاد میکنند و وضع رو خرابتر کردند.

    • اکبر

      دروغه دروغه... پارسال هم گفتن تریاک, راقراره داروخانه هاتوزیع میکنه

    • اکبر

      دروغه دروغه... پارسال هم گفتن تریاک, راقراره داروخانه هاتوزیع میکنه

    • بدون نام

      با این شرایط وخیم اقتصادی و گرانی و کمبود شدید دارو لطف کنید مرگ موش رایگان توزیع کنید که تکلیف مون یکسره بشه

    • بدون نام

      همون مراکز ترک اعتیاد مازاد متادونشو میده به عطاریا من با چشم دیدم

    • یعقوب

      قابل توج انهایی که برای ترک اعتیاد میروند از شربت متادون استفاده نکنیید بعدازمصرف کپدتان چرب وگرفتار میشوید قرص ان بهتره البته دوره مصرف نباید بیشتر ازیکماه نباشد چون ترک متادون ازمواد مشکلتره من ده ساله پاکم والحدالله مشکلی ندا رم ولی برای ترک متادون خیای زجر کشیدم واین زج کشیدن انگیزه ای برای همیشه گذاشتم کنار تجربه من از قرص متادون از ده میلی استفاده کنید سلامت باشید یعقوب معتاد ده ساله پاکم البته نه با متادون درمانی یک جو غیرت وازخود گذشتگی

    • Toyolex.shop

      خدا بخیر کنه عاقبت جوانان ایران زمین را

    • کوروش

      به خدا متادون از هروئین بتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج