جاباما
۹۰۹۴۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تظاهرات ضد دولتی مردم مصر در قاهره

جمعی از مردم جمعه شب با تجمع در میدان "التحریر" قاهره پایتخت مصر شعارهایی علیه "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری این کشور سر دادند.

ایرنا: جمعی از مردم جمعه شب با تجمع در میدان "التحریر" قاهره پایتخت مصر شعارهایی علیه "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری این کشور سر دادند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به اینکه چند تن از معترضان در این تجمع دستگیر شدند گزارش داد، میدان التحریر شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی بود.

کاربران در شبکه های اجتماعی تصاویر و فیلم هایی منتشر کردند که نشان می داد، تجمعاتی نیز در میدان "طلعت حرب" قاهره و میادین دیگر این شهر، همچنین در منطقه "دلتای نیل"، شهر "اسکندریه" (شمال) و در شهر "سوئز" (شمال شرق) این کشور شکل گرفته است.

تظاهرات ضد دولتی مردم مصر در قاهره

این تظاهرات، نخستین حرکت اعتراضی ضد دولتی در میدان التحریر پس از سال ۲۰۱۱ و آغاز بهار عربی در مصر است که طی آن به حکومت ۳۰ ساله "حسنی مبارک" رئیس جمهوری اسبق مصر پایان داد.

رسانه های محلی پیش از این گزارش دادند، ساعاتی پیش از آغاز این حرکت اعتراضی، مقام های امنیتی "ضیا سعد الکتاتنی" پسر رئیس اسبق مجلس نمایندگان مصر را که اینک در زندان بسر می برد، به اتهام آماده شدن برای شرکت در تظاهرات بازداشت کردند.

این درحالی است که شبکه های وابسته به السیسی، فیلم و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی را مربوط به سال های گذشته دانسته و اعلام کردند که هیچ تجمع اعتراضی برگزار نشده است.

روزنامه "الیوم السابع" رسانه وابسته به دولت مصر جمعه شب با اشاره به این که آرامش بر میدان التحریر سایه افکنده است، شبکه های اجتماعی را به انتشار فیلم های ساختگی متهم کرد.

"عمرو ادیب" خبرنگار وابسته به دولت السیسی در برنامه ای که از شبکه "ام بی سی" مصر پخش شد، تجمع محدود مردم در میدان التحریر را که در آن شعارهایی علیه رئیس جمهوری مصر سر دادند، تأیید کرد.

ادیب در این باره گزارش داد: پس از بازی فوتبال سوپر جام مصر، تعداد 30- ۴۰ نفر به میدان التحریر آمدند و شعارهایی علیه رئیس جمهوری سر دادند و همه آنها توسط پلیس بازداشت شدند و وزرات کشور در این خصوص اطلاعیه صادر خواهد کرد.

برپایی تظاهرات ضد دولتی در مصر چند ساعت پس از آن روی می دهد که السیسی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قاهره را به مقصد نیویورک ترک کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج