لاکچری‌های ایران هم تاناکوراپوش شده‌اند!
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
ادیب_3
لاله زار مال_4
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۹۰۹۵۵۷
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
۱۲۱۴۶
این روز‌ها بازار خرید و فروش برند‌های دست دوم در اینستاگرام ‏ایرانی‌ها داغ شده است. کیف‌های ۱۳‌میلیون تومانی دیور، کمربند ۴‌میلیون تومانی لویی ویتون، عینک آفتابی ۵‌میلیون ‏تومانی تام فورد، دمپایی ۴.۵‌میلیون تومانی هرمس و کفش پاشنه‌دار ۷‌میلیون تومانی میسون ولنتینو بخشی از تاناکورای ‏لاکچری‌هاست!

روزنامه شهروند - سهیلا روزبان: این روز‌ها بازار خرید و فروش برند‌های دست دوم در اینستاگرام ‏ایرانی‌ها داغ شده است. کیف‌های ۱۳‌میلیون تومانی دیور، کمربند ۴‌میلیون تومانی لویی ویتون، عینک آفتابی ۵‌میلیون ‏تومانی تام فورد، دمپایی ۴.۵‌میلیون تومانی هرمس و کفش پاشنه‌دار ۷‌میلیون تومانی میسون ولنتینو بخشی از تاناکورای ‏لاکچری‌هاست! لاکچری‌هایی که می‌گویند برای اصل بودن لباس و کفش و عینک آفتابی‌شان شناسنامه می‌دهند.

مشتریان این ‏دست دوم فروشی‌ها می‌گویند که با ریزش افزایش دلار قیمت کالا‌های برند به شدت افزایش داشته است و گاهی قیمت یک لباس تا ‏‏۶۰‌میلیون تومان و یک کیف تا ۴۰ یا ۵۰‌میلیون تومان می‌رسد. به همین دلیل آن‌ها ترجیح داده‌اند پوشاک دست دوم و در حد ‏نو همدیگر را با یک سوم قیمت خرید و فروش کنند. به جز اینستاگرام، بعضی اپلیکیشن‌های فارسی هم برای خرید و فروش ‏لباس‌های دست دوم راه افتاده‌اند که البته برخی‌شان لباس‌های دست دوم معمولی را معامله می‌کنند. ‏

لاکچری‌های ایران هم کهنه‌پوش شده‌اند!

فعالان بازار پوشاک به شهروندآنلاین توضیح می‌دهند که مزون‌های شمال شهر بیشتر این بساط دست دوم فروشی برند‌ها را راه ‏انداخته‌اند. سعید‎ ‎حسین زاد، ‏‎ ‎عضو هیأت مدیره‎ ‎اتحادیه صادرکنندگان‎ ‎و تولیدکنندگان‎ ‎پوشاک ایران هم به شهروندآنلاین توضیح می‌‏دهد که درحال حاضر به جز برند ال‌سی‌واکیکی هیچ برند دیگری در ایران تولید و نمایندگی اصلی ندارد و بقیه برند‌ها به ‏صورت چمدانی توسط مسافران به ایران وارد می‌شوند. ‏

مارک مظنه چقدر؟

بعد از گرانی ارز و رفتن برند‌های اصل از ایران، برخی از لاکچری‌های تهران به سراغ سایت‌های فروش دست دوم رفته‌اند. ‏مزون‌های شمال شهر تهران به شهروندآنلاین توضیح می‌دهند که بسیاری از برند‌ها دیگر در ایران هیچ نمایندگی مجازی ندارند. ‏چند نمایندگی هم که پیش از تحریم‌ها در گاندی و ولنجک شعبه‌هایی داشتند، حالا از ایران رفته‌اند. ‏

در یکی از پیج‌های اینستاگرامی یک کیف دوشی زنانه کوچک مارک دیور ۸‌میلیون تومان و کیف دستی ‏از همین مارک ۵‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان قیمت خورده بود. این قیمت‌ها در شرایطی است که برای خرید محصولات مشابه این مدل‏ها باید بالای ۱۵‌میلیون تومان پول مصرف کنید

جالب است که بدانید در یکی از پیج‌های اینستاگرامی یک کیف دوشی زنانه کوچک مارک دیور ۸‌میلیون تومان و کیف دستی ‏از همین مارک ۵‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان قیمت خورده بود. این قیمت‌ها در شرایطی است که برای خرید محصولات مشابه این مدل‏ها باید بالای ۱۵‌میلیون تومان پول مصرف کنید.

جالب اینجاست که مدل‌هایی که رنگ‌های جذاب‌تر و همه پسندتری دارند، ‏به قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شوند. به‌عنوان مثال یک کیف زنانه مدل لویی ویتون مشکی ۱۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان ‏و یک کمربند از این برند فرانسوی ۳‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان قیمت خورده بود. شیرین که پیش از گرانی دلار و کاهش ‏ارزش پول ملی سراغ اجناس مارک می‌رفت، در این‌باره به شهروندآنلاین می‌گوید: «حاضرم برای خرید یک جنس دست دوم اصل پول ‏زیادی را پرداخت کنم، اما مشکل اینجاست که بیشتر مدل‌هایی که برای فروش گذاشته می‌شود، طرح و رنگ‌های قدیمی دارند ‏که صاحبانشان به دلیل دمده بودن، دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نیستند. ‏»

لاکچری‌های ایران هم کهنه‌پوش شده‌اند!

‏۱.۶‌میلیون نفر مشتری برند‌های اصل در ایران ‏

از حدود دو‌سال پیش بود که واردات پوشاک به ایران ممنوع و قرار شد که تنها برند‌هایی که ۲۵‌درصد تولیداتشان در داخل ‏انجام می‌شود اجازه واردات داشته باشند، اما تحریم‌ها اجازه نداد که پای برند‌های زیادی به ایران باز شود و حالا تنها بخشی از ‏محصولات برند ال‌سی‌واکیکی در داخل تولید و در نمایندگی‌های رسمی این برند‌ها عرضه می‌شود. ‏

آن‌گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد ۲‌درصد از جامعه ایران یعنی چیزی حدود یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار نفر را دهک‌های بالای ‏درآمدی تشکیل می‌دهند. دهک‌هایی که بسیاری از آن‌ها مشتریان پر و پاقرص برند‌های اصل هستند. ‏

سعید حسین زاده، عضو اتحادیه صادر کنندگان و تولیدکنندگان پوشاک که مخالف ممنوعیت واردات برند‌های اصل پوشاک است، ‏می‌گوید: «گاهی شاهد هستیم که برخی از اقشار مرفه جامعه سالی یک یا دوبار صرفا برای خرید به کشور‌های همسایه ایران ‏سفر می‌کنند. درحالی‌که می‌توان با ساماندهی واردات شرایطی را ایجاد کرد که رونق در بازار‌های ایران ایجاد شده و ‏درآمد‌های دولت افزایش پیدا کند.»

آمار‌ها نشان می‌دهد قاچاق پوشاک کاهش محسوسی ‏نداشته و افزایش نرخ ارز نمی‌تواند عامل از بین رفتن قاچاق باشد؛ چراکه بعد از مدتی تورم و نرخ‌های جدید عادی می‌شود

از او می‌پرسم که آیا کیفی که حدود ۵۰‌میلیون تومان قیمت دارد، در بازار ایران مشتری دارد، پاسخ می‌دهد که تولید این ‏محصولات براساس بازاریابی که در کشور‌ها صورت می‌گیرد، انجام می‌شود و اگر مشتری نداشت، هیچ گاه تولید نمی‌شد. ‏بالاخره در کشور ما کم نیستند کسانی که ۵۰‌میلیون تومان برایشان پول کمی است. در همه جای دنیا چنین افرادی وجود دارند و ‏تولید این برند‌ها هم برای این قشر از جامعه صورت می‌گیرد. ‏

لاکچری‌های ایران هم کهنه‌پوش شده‌اند!

مشکل در واردات فیک بود نه برند‌ها ‏

‏ «هیچ‌گاه مخالف واردات برند‌های اصل به ایران نبودیم.» عضو اتحادیه صادرکنندگان پوشاک ادامه می‌دهد: «مشکل ما برند‌های ‏فیک چینی بود که به قیمت چند سنت خریداری و در بازار ایران به قیمت‌های ناچیز فروخته می‌شد. این اجناس کیفیت بسیار ‏پایینی داشتند به همین دلیل بسیار ارزان بودند. مشتری‌ها وقتی قیمت را می‌دیدند، این اجناس چینی را به جنس با کیفیت ایرانی ‏ترجیح می‌دادند و همین مسأله شرایط بسیار سختی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده بود. ‏

جولان فروشگاه‌های تقلبی لباس مارک در تهران

آمار‌های اعلامی نشان می‌دهد که ۱۱۰ فروشگاه مدعی فروش لباس‌های مارک به دلیل فروش کالای قاچاق تا پایان‌سال گذشته ‏تعطیل شده‌اند. با این وجود، مال‌های شمال تهران هنوز پر است از مغازه‌هایی که مدعی فروش جنس‌های مارک هستند. عضو ‏اتحادیه صادر کنندگان پوشاک که معتقد است بخش زیادی از اجناس موجود در بازار تتمه وارداتی است که ۳‌سال پیش انجام شده ‏است، ادامه می‌دهد: «البته حجم زیادی از آن‌ها فیک‌های درجه یک این برند‌ها هستند که به اسم اصل فروخته می‌شود.»

آن‌گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد ۲‌درصد از جامعه ایران یعنی چیزی حدود یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار نفر را دهک‌های بالای ‏درآمدی تشکیل می‌دهند. دهک‌هایی که بسیاری از آن‌ها مشتریان پر و پاقرص برند‌های اصل هستند

سعید جلالی قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران هم پیشتر مدعی شده بود که قاچاق پوشاک به ایران ‏کاهشی نیافته است. وی با اشاره به این‌که طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان قاچاق پوشاک در‌سال ۱۳۹۳ بیش از ‏۳‌میلیارد دلار و درحال حاضر معادل ۲.۵‌میلیارد دلار است، تصریح کرد: «آمار‌ها نشان می‌دهد قاچاق پوشاک کاهش محسوسی ‏نداشته و افزایش نرخ ارز نمی‌تواند عامل از بین رفتن قاچاق باشد؛ چراکه بعد از مدتی تورم و نرخ‌های جدید عادی می‌شود‎.»
مشتریان تاناکورا هم چند برابر شدند.

لاکچری‌های ایران هم کهنه‌پوش شده‌اند!

اما این روز‌ها مشتریان برند‌های خارجی تنها به مارک‌پوش‌ها ختم نمی‌شوند و مشتریان فروشگاه‌های تاناکورا هم چند برابر شده‌‏اند. این‌جا خبری از باکس‌های شیک و شناسنامه نیست. حتی لباس‌ها روی رگال یا قفسه هم قرار نگرفته‌اند. لباس‌ها در چند ‏جعبه بزرگ روی هم ریخته شده است و آن‌هایی هم که چشمگیرترند روی چوب لباسی‌های نازک جا گرفته‌اند‎. ‎‏ بوی تندی داخل ‏مغازه پیچیده است. بویی که به گفته صاحب مغازه به دلیل استفاده از مواد ضد عفونی‌کننده برای لباس‌هاست.

«مهرداد عرب» ‏صاحب یکی دیگر از فروشگاه‌های دست دوم فروشی در خیابان گمرک است. او درباره بیماری پوستی که ممکن است از این ‏لباس‌ها منتقل شود می‌گوید: «معمولا زمستان‌ها کسب و کار ما هم رونق می‌گیرد. مردم به خرید لباس‌های تابستانی دست دوم ‏علاقه چندانی نشان نمی‌دهند. دلیلش هم این است که اولا قیمت لباس‌های نو تابستانی آن‌قدر زیاد نیست و دیگر این‌که، چون این ‏قبیل لباس‌ها با پوست بدن به صورت مستقیم تماس دارند مردم استقبال چندانی از آن‌ها نمی‌کنند.

البته همه این لباس‌ها ضدعفونی ‏می‌شوند و بویی هم که از آن‌ها به مشام می‌رسد به دلیل مصرف همین مواد است. تا به حال هم فردی را ندیده‌ام که به دلیل ‏استفاده از این لباس‌ها به بیماری پوستی مبتلا شده باشد. در مورد لباس‌های زمستانی، اما قضیه فرق می‌کند.» او ادامه می‌دهد: ‏‏ «لباس‌ها دو دسته‌اند. لباس‌هایی مثل کاپشن و کت و شلوار کمتر ممکن است موجب بروز مشکل شوند، ولی لباس‌های زیر، ‏چون در تماس مستقیم با بدن هستند در انتقال بیماری‌ها موثرند.» ‏

انتشار یافته: 9
در انتظار بررسی:0
United Arab Emirates
11:33 - 1398/06/31
ببینید مردم رو به چه روزی انداختید
رسما به خاک سیاه نشستیم
پاسخ ها
بدون نام
Japan
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
نمیدونم ادم گاهی میگه این کاهش ارزش پول ملی شاید خواسته خود مسئولان مملکت بوده مردم بدبختی که ارزش دارایی هاشون اونقدر کم بشه که نه قدرت خرید داشته باشند نه مهاجرت مجبور باشن داخل ایران واسه دو زار مثل برده ها سگ دو بزنن و توانایی مالیشون فقط در حد یه چی بخورم نمیرم و فقط یه کوفتی بپوشم لخت نمونم باشه پس مجبور باشن همیشه فرمانبردار باشن مثل مردم چین
Iran, Islamic Republic of
11:34 - 1398/06/31
از قدیم بوده خیلیها این کار رو میکردن با لباسهای دست چندم خارجی که هزار تا مرض توشونه پز لاکچری بودن میدادن البته اون موقعها کلمه لاکچری در ادبیات مردم نبود
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
والا عزیزم شما رو نمیدونم ولی ما توی شهرمون با وجودی ک دقیقا توی غرب ایران هستیم حدودا ۱۰_۱۲سال پیش لباسای پاکستانی ها رو میوردن مردمم راحت میخریدن
حداقل این لباسا مال دوتا ادم پولدار بوده دوتا دوش به تنشون کشیدن مث پاکستانیا نبودن ک
Iran, Islamic Republic of
17:46 - 1398/06/31
بنظرم استفاده از لباس های دسته دوم در یک شرایطی ایرادی نداره بخصوص که خانوم ها معمولا تمایلی به استفاده دوباره و سه باره از یک لباس خاص توی مراسم و مهمونی ها ندارند بهتره بجای گذاشتن لباس توی کمد اونو به قیمت خیلی مناسب بفروشند و بتونن لباس دیگه ای رو با همون قیمت بخرند
Iran, Islamic Republic of
01:39 - 1398/07/02
من اگه بدون لباس بمونم هم حاضر نیستم لباسای تولید ایران رو بخرم از بس که بی کیفیت و بددوخت هستن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
احمقی دیگه پس برو همون لباس دست دوم خارجی با هزار جور مریضی بخر
بدون نام
-
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اتفاقا تولیدات داخل الان خیلی باکیفیت تر از لباسهای چینی هست که میپوشی
Iran, Islamic Republic of
23:40 - 1398/07/05
مردم نیاید بخرند تا این چیزها تو کشور جمع بشه حتی از در مغازه اینها نمیشه رد شد از بوی گند چه برسه به داخل مغازه بری وخرید کنی وبپوشی ما رو مد لباس نمیپوشیم ولی لباس نو میخریم وایرانی دیدیم که کسیکه تن بچه اش از این تانا کورا میکرد الان سالهاست بیماری پوستی دارد ودرمان نمیشود لطفا نخرید خواهشا نخرید
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت هوش و دانش سپهر_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_3
شرکت هوش و دانش سپهر_3
سفیر بار ساقدوش_3
شرکت هوش و دانش سپهر_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر
پارسیان طب - فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک النا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
روشا فارمسی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
نیکان فارمدمهر_فوتر
تنورستان_فوتر
فنی آتل_فوتر