جاباما
۹۰۹۶۷۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

وزیر آموزش و پرورش:

استخدامِ بیش از ۱۸هزار نفر در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه امسال سهمیه استخدام ۱۸ هزار و ۳۹ نفر را از طریق سازمان امور اداری و استخدامی کشور دریافت کرده است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه امسال سهمیه استخدام ۱۸ هزار و ۳۹ نفر را از طریق سازمان امور اداری و استخدامی کشور دریافت کرده است.

محسن حاجی میرزایی روز شنبه در نخستین نشست خبری خود درباره استخدام نیرو در آموزش و پرورش و نیروهای بیرون از این وزارتخانه که قرار است به آموزش و پرورش بپیوندند، افزود: این آزمون با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و توسط سازمان سنجش و پذیرش انجام خواهد شد و مسئولیت برگزاری با آنهاست.

استخدامِ بیش از ۱۸هزار نفر در آموزش و پرورش

وی ادامه داد: در هفته های اول مهر احتمالا فراخوان آن اعلام خواهد شد و همه کسانی که علاقه مند به خدمت در آموزش و پرورش هستند می توانند در این آزمون شرکت کنند.
وی تصریح کرد: فراخوان این آزمون سراسری است و از طریق سازمان امور اداری و استخدامی اعلام خواهد شد.

اعمال رتبه بندی معلمان از اول مهر
وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی معلمان که آیا از اول مهرماه اجرا می شود یا نه؟ نیز گفت: آیین نامه این طرح که از سوی آموزش و پرورش تنظیم شده است باید در دولت به تصویب برسد و سپس برای اجرا به دست این وزارتخانه برسد. ممکن است حتی تصویب آن یک ماه طول بکشد اما زمان اعمال این طرح از اول مهرماه خواهد بود.
حاجی میرزایی با تاکید بر این موضوع که اعمال طرح رتبه بندی معلمان از اول مهرماه است، اظهار داشت: برای این طرح ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و برخلاف اینکه برخی از شبکه های مجازی عنوان می کنند این اعتبار برای طرح های دیگر هزینه خواهد شد، این موضوع صحت ندارد.
وی ادامه داد: تلاش وزارت آموزش و پرورش تسریع فرایند اجرای رتبه بندی است و احکام این طرح از اول مهر صادر خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش دارای اهمیت فراوانی است به همین منظور هماهنگی هایی با سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پروش و سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده تا وضعیت نیروی انسانی مورد ارزیابی قرار گیرد چون معتقدیم ارقام و اعداد آن با هم متناسب نیست به همین دلیل باید به درک مشترکی برای نیروی انسانی برسیم که امید است نتایج آن کمک خوبی به ساماندهی نیروی انسانی کند.

کمبود معلم در مهرماه نداریم
حاجی میرزایی ادامه داد: با توجه به سیر خروجی از آموزش و پرورش و بازنشستگی ۴۵ هزار معلم در ابتدای مهر امسال، ۱۰۸ هزار معلم کمبود داشتیم و ناچار بودیم از روش های اضطراری موجود استفاده کنیم. تدریس معاونان مدارس، تدریس تمام وقت معلمان، حق التدریس شاغلان از جمله راهکارهای موجود بود و با تمام دشواری ها نیروی انسانی مورد نیاز تامین شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین برخی از معلمان قرار است بیش از ۶ ساعت تدریس داشته باشند و به واسطه آن دریافتی بیشتری خواهند داشت که این دریافتی بیشتر در پاداش پایان خدمت و بازنشستگی موثر خواهد بود. با همه این دشواری ها نیروی انسانی موردنیاز برای همه واحدها تامین شد و انتظار می رود مهرماه بدون مشکلی داشته باشیم.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده شغل کارکنان دولت و اعمال رتبه بندی به جای این فوق العاده شغل برای فرهنگیان صحت دارد؟ گفت: این امر هنوز تایید نشده است. ۵۰ درصد افزایش فوق العاده شغل پیشنهادی بود که هنوز به دولت نیامده و متفاوت با رتبه بندی است.
وی درباره بکارگیری نیروهای حق التدریسی نیز گفت: طبق قانون ضوابطی پیش بینی شده تا حق التدریسی‌ها و مربیان پیش دبستانی در آزمونی شرکت و طبق نیاز و مجوزهای دریافتی به استخدام در آیند. آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز باید در دوره آموزشی یکساله و آزمونی در انتهای دوره شرکت کنند و مطابق با سهمیه سازمان اداری و امور استخدامی، استخدام خواهند شد.

خداحافظی با مدارس خشت و گِلی
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی که آیا قرار است مدارس خشتی و گلی تا مهرماه حذف شود، اظهار داشت: با مدارس خشت و گلی به جز استان سیستان و بلوچستان در ابتدای مهر ماه خداحافظی خواهیم کرد البته حذف مدارس خشت و گلی تا آبان ماه به اتمام می ‌رسد. به همین منظور جشن حذف مدارس خشتی و گلی در کشور برگزار می شود.
وی تصریح کرد: البته برای مدارس کپری چون نیازمند سازه های متناسب با اقلیم است این موضوع نیز در دستور کار و اولویت بعدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است و تلاش می شود این موضوع را به سرانجام برسانیم.
وی درباره حذف بخاری نفتی از مدارس نیز تصریح کرد: برای حذف بخاری نفتی نیز برنامه هایی در دستور کار قرار دارد، که قرار است هر مدرسه ای که علمک گاز دارد بخاری گازسوز جایگزین ‌شود و در مدارسی که گازکشی ندارند بخاری ‌های دیگری استفاده شود.

کتاب های درسی کمک آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب های کمک درسی به هیچ عنوان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست، گفت: همه محتواهای درسی که یک دانش آموز نیاز دارد در کتاب های درسی موجود است.
وی درباره شهریه‌های مدارس غیردولتی نیز گفت: در زمان حاضر ۱۶ هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که کمتر از ۱۲ تا ۱۳ درصد کل مدارس کشور محسوب می شوند، در واقع حدود ۸۸ درصد مدارس کشور دولتی است.
وی تصریح کرد: شهریه خدمات آموزشی الزامی، مشخص است و مدارس حق ندارند رقمی بیشتر از دانش آموزان دریافت کنند اما مابقی ربطی به خدمات آموزشی آموزش و پرورش ندارد و خدمات اضافی است که الزامی نیست. در مجموع این مباحث مربوط به تعداد معدودی از مجموع ۱۶ هزار مدرسه غیردولتی است و کمتر از ۱۰۰ مدرسه شهریه های اینگونه دارند.
حاجی میرزایی ادامه داد: در مجموع ۱۵ نوع مدرسه داریم که بر خلاف عدالت آموزشی است، البته سیاست ما تقویت مدارس دولتی است و تنوع مدارس غیردولتی و زیرمجموعه های آن را داریم که تلاش می شود این تنوع ها را کاهش دهیم و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز این موضوع آمده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره وجود آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان نیز گفت: راه حل اصلی برای مقابله با آسیب های اجتماعی مصونیت سازی دانش آموزان است که اگر آسیب های اجتماعی در ساحت های مختلف آموزشی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، دیده شود دانش آموزان را در برابر هجوم آسیب ها مصونیت می بخشد.
وی با بیان اینکه طرح غربالگری برای شناسایی افراد آسیب دیده نیز در دستور کار است، اظهار داشت: برای بهبود این وضعیت تلاش هایی صورت می گیرد.
وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی نیز گفت: این اصل بر آموزش رایگان برای همه تاکید کرده است و این کار به صورت مناسب در آموزش و پرورش انجام می شود و با توجه به اینکه ۸۶ درصد مدارس دولتی است، در همه مناطق کشور مدارس دولتی گسترده شده است.
حاجی میرزایی افزود: معتقدیم دسترسی آموزشی برای همه است به طوری که اکنون در ۴۵ هزار مدرسه زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند و تاکید جدی بر ارائه خدمات آموزشی رایگان در مدارس دولتی است.
وی خاطرنشان کرد: کسی حق ندارد فعالیتی به اسم آموزش دانش آموزان انجام دهد و این را غیرقانونی می دانیم و مورد تایید ما نیست و درباره انحلال آن تلاش خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۱-کدوم معلمه که به جای یک شروع عالی وناب در مهر به فکر رتبه بندی هست اول مهر.
      ۲- مدارس خشت وگلی که خیلی خوشگلن.

    • بدون نام

      واقعا اول مهر وقت رتبه بندیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! تاسف

    • بدون نام

      واقعا اول مهر وقت رتبه بندیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! تاسف

    • HasanJalil

      سلام و درود
      اصلا بد نیست یه تیم تحقیق تشکیل بدین روند استخدامی ها رو بررسی کنن. همین.

    • بدون نام

      ایا رتبه بندی سامل خدمتگزاران هم می شود

    • بدون نام

      معلمی که فقط برای نصف روز میاد مدرسه تا ظهر بشه بره سر کار دومش و همیشه از ملت طلبکار باشه

    • بدون نام

      چرا دروغ تاکی اخه جز بچه های خودتون کسی دیگه ای میاید تو اموزش وپرورش بسه دیگه ریاکاری پارتی بازی وای از دست ما

    • بدون نام

      سلام امیدواریم وزیرمحترم جدید ودیگرمسؤلان استخدامی کشور عنایتی درمورد معلولین نابینایان ودیگر عزیزان مددجوبهزیستی ازسهمیه سه درصد مصوب شده بهره مند شوند تا با ماهی ۱۰۰وهشت تومن مجبوربه تکدگری نشوند .

    • بدون نام

      بعد چهار ماه دوباره باید برم سرکار موندم دو روزی که میرم سرکار با بچه هام چیکار کنم

    • بدون نام

      مدارس حیاط دار بدون پول مثل دوران گذشته ان زمان باسوادی رایگان الان بی سوادی پولکی اونم به جای مدرسه قفس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج