محصولات جدید جایگزین پراید و ۴۰۵ میشوند
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان آن رسیده است که محصولات جدید جایگزین خودروهای قدیمی ایرانخودرو و سایپا شوند.
خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان آن رسیده است که محصولات جدید جایگزین خودروهای قدیمی ایرانخودرو و سایپا شوند.
سیدرضا مفیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه محصول یکی از وظایف بنگاهها در راستای بقا و حفظ آن است و این مهم در صنعت خودرو نسبت به دیگر حوزهها پیشرو است و از دیرباز مورد توجه بوده به طوری که در سند استراتژی خودور در افق ۱۴۰۴ هم پیشبینی هایی برای این موضوع انجام گرفته است.
وی ادامه داد: در تدوین توسعه سند خودرو افق ۱۴۰۴ پیش بینی کرده ایم که محصولات خارجی که وارد بازار ایران می شوند، حداکثر هفت سال پس از اولین لانچ در هریک از بازار های جهانی که می توانند تولید می شوند و برای محصولات داخلی هم با کمی زمان بیشتری محصولات جدید خودرا جایگزین محصولات قدیمی کند. این هدفگذاری همیشه در صنعت خودرو بوده و کما اینکه پیکان در سال۸۴ با همین هدف از خط تولید ایران خودرو حذف شد.
مفیدی با اشاره به اینکه ضرورت دارد درسال ۹۸ شرکت های خودروساز به منظور جلب رضایت مشتریان و توسعه بازار، محصولات جدید را جایگزین محصولات قدیم کنند، توضیح داد: محصولات قدیمی به طور معمول وقتی نتوانند مشتری در بازار بدست بیاورند و استاندارد و شاخص های کیفی و ایمنی را پاس کنند، حذف می شوند.
او با اشاره به اینکه دلایل متعدد برای حذف یک محصول وجود دارد، افزود: در بعضی مواقع بعضی از محصولات هم اگر نتوانند برای بنگاه سودآوری داشته باشند، حذف می شوند. ولی مهمترین بحث در حذف یک محصول این است که اگر محصولی قدیمی شد و از تکنولوژی محصولی به معنی استفاده از تجهیزات و آپشن های نوآورانه و هایتک جا ماند؛ طبیعی است که مورد استقبال بازار نیست و جای خود را باید به محصولات جدید بدهد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت گفت: در برخی بازارها با توجه به شرایط خاص، عرضه محصول محدود و از نظر زمانی طولانیتر می شود همانند بازار کشور ما که نتوانسته ایم براساس اهداف و برنامه های پیش بینی شده محصولات قدیمی را حذف کنیم.
او با اشاره به محدودیت های بین المللی بر علیه صنعت خودرو و کشورمان ادامه داد: در این شرایط صنعت خودرو سعی کرد بازار را تاحدی کنترل کند و به مرور که وضعیت بازار پایدارتر می شود، زمان آن می رسد که به توسعه محصول هم توجه کرد و زمان جایگزینی محصول هم فرا می رسد و از این مسیر می تواند تصویر ذهنی بهتری برای مشتری ایجاد کند و اصطلاحا IMAGE این صنعت را بهسازی کند و مشتریان در کنار موضوع کمیت و کیفیت، تنوع محصول را هم تجربه می کنند.
مفیدی در ادامه با اشاره به اینکه در ایران خودرو و سایپا قدیمی ترین محصول پراید و پژو ۴۰۵ است، گفت: به دلیل اینکه عمری از خطوط تولید، قالب هاو جیک و فیکسچرها گذشته است و هزینه های بهسازی و بازسازی و ارتقا آنها بیشتر از طراحی و تولید محصول جدید است، این محصولات جای خود را به محصول های جدید می دهند.
او ادامه داد: توقف خط تولید این محصولات باید در سال های پیش اتفاق می افتاد ولی به دلایل متعدد از جمله ضعف و مشکلات نقدینگی در صنعت خودرو و محدودیت های بین المللی و برای جلوگیری از آشفتگی بیش از حد بازار خودرو، خودروسازان تصمیم گرفتند تولید این محصولات را ادامه دهند.
مفیدی بیان کرد: خودروسازان باید تقاضای بازار را پاسخگو باشند و در اولین فرصت و امکانی که فراهم شود و با تشدید نظارتی که از سوی دولت و وزارت صمت صورت خواهد گرفت، با هدف پاس کردن استانداردهای سختگیرانهتر و برخورداری جامع از محصولات مطمئن و ایمنتر و به لحاظ تکنولوژی پیشرفته تر؛ این محصولات تولید را ترک خواهند کرد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت توضیح داد: تا پایان دولت دوازدهم محصولات قدیمی از خط تولید خداحافظی خواهند کرد ولی همه دست اندرکاران و بنگاهها در تلاشند که زودتر محصولات قدیمی را با محصولات جدیدتر جایگزین کند.
او گفت: هر دو گروه ایران خودرو و سایپا برنامههایی برای تولید محصول جدید دارند ولی سرعت عرضه محصولات جدید با توجه به عمق ساخت داخل و با اولویت کاهش ارزبری، با تاخیر روبرو است و تحریمهای بینالمللی فرصتی برای تولید و طراحی محصولات جدید به وجود آورده است.
نظر کاربران
پایان عمر ارابه های مرگ .........
پاسخ ها
حال ببین سایپا چه فرغون هایی تحویل مردمدهند
یکی بد ترش میارن
اقا چی پایان..بگو جدی ؟نمیخواید تا 100سال دیگه همین هارو بدون تغییر تولید کنید؟البته تغییر میدید مثلا چراغشو کج میکنید یا زه کنارشو برمیدارید یا نهایت سپرشو کوچیک بزرگ میکنید.خجالت بکشید ..چنان با اب وتاب و.منت گذاشتن خبر میدن که میخوایم یه گاری جدید وجای گاری قدیم بگذاریم که انگار قرار بوده تا ابد همینها تولید بشن..خدا شاهده. از خودروسازیهای ایرانی خرید کردن یعنی پول تو.جوب ریختن و جونشون و فدا کردن
قضیه ازچاله به چاه افتادنه ایندو را حذف کنید بهتر ولی نه اینکه ازین ها بی کیفیت وگرانتر نباشه اسممو عوض میکنم من مرده شمازنده ببینید همینطور میشه یانه چاره کار واردات ازاد ازخارج وحذف گمرک میباشد
ای کاش شرکت های ارابه سازی پلمپ میشد
پاسخ ها
چقدر. زیبا و قشنگ وقاطع جواب داده اید
درست است که بسیاری از خودرو های تولیدی بی کیفیت است.
درست است که آن خودروها را روزانه از کیفیت ان نزنند.
اما باید توجه داشت که قشر استفاده کنند از هر نوع خودرو هم متفاوت است.
بایستی حداقل هارا به حداکثر کیفیت رساند.
مخصوصا که از هر لحاظ قابل خرید و مقاوم باشد.
اگر مردم از همین پراید درست استفاده کنند این همه حادثه ایجاد نمی شه با پراید باید زیر صد سرعت داشت سبقت بی جا نگرفت ...درسته که قدیمیه وبه جای ژیان آوردنش ....ولی اگه درست استفاده بشه این همه کشتار نمیده....مصرفش کمه یدکیش ارزونه....
ارابه هایمرگ جدید
تا صد سال نمیتونید جایگزینی برای 405 بیابید. خودرویی که دوستدار زیادی داره.
نترس بدترش رو میارند گرانتر بمردم میندازند اخرشم میگیم کاش پژو پراید باز تولید بشه مگه تا الان اینطور نبوده الان ماشینهای زیر ۹۰ رو مردم قبول دارند
قیمتشم اگر مثل پراید بشه خوبه
هیچی پراید نمیشه
ینی به اندازه. هشت سال جنگ. از پراید تلفات داشتیم !!!! بعداز این همه کشته وتلفات به فکر جایگزین کرون خودرو افتادین. تاببینیم خودرو تولید اینده چه جور ازاب دربیاد!!!!؟
البته تا سال ۱۶۰۰
جایگزین پراید میشه آزرا وپژو میشه پورشه؟
جایگزین پراید میشه آزرا وپژو میشه پورشه؟
واردات رو ازاد کنین بعد رقابت شکل میگیره و هر چی خواستین تولید کنین و هر قیمت دوس داشتین بدین .
واردات رو ازاد کنین بعد رقابت شکل میگیره و هر چی خواستین تولید کنین و هر قیمت دوس داشتین بدین .
تعرفه بالای واردات خودرو در ایران باعث تولید خودروهای بی کیفیت با قیمت چند برابری شده
بجاش چن برابر پول میگیرن
خداکنه دست مافیا قطع قطع شودتا اقشارمحروم جامعه به حق چندین ساله شان برسن وصاحب خودرو باکیفیت استاندارد شوند پاینده نظام مقدس نابودباد دزدان ببت المال .
آغاز ارابه دیگر
فردا دوتا رو میکس میکنن ی چیز جدید ازش در میارن مثل ار دی
چراغهای ۴۰۵ عوض میکنن اسمی روش میزان به قیمت بالای ۱۰۰میلیون میفروشن و همون چراغهاشو تو نمایندیگها پیدا نمیشه.
پژو پارس یعنی قدیمی نیست ؟ فرقش با 405 به غیر از قیمت چیه؟
وای ببین دیگه چه آشغالهایی میخوان به ناف ملت ببندند
این که شما این گاری ها را خودرو می نامید توهین به خودروسازان می باشد بهتر است بگویید آشغالسازهای وطنی - یا گاری ساز های مردمکش . تو 5 سال جنگ یمن 16000 کشته شده و این دو اشغالساز سالی 30000 کشته روی دست ملت میگزارند