۹۱۰۱۰۷
۲۸ نظر
۵۰۰۲
۲۸ نظر
۵۰۰۲
پ

محصولات جدید جایگزین پراید و ۴۰۵ می‌شوند

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان آن رسیده است که محصولات جدید جایگزین خودروهای قدیمی ایران‌خودرو و سایپا شوند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان آن رسیده است که محصولات جدید جایگزین خودروهای قدیمی ایران‌خودرو و سایپا شوند.

سیدرضا مفیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه محصول یکی از وظایف بنگاه‌ها در راستای بقا و حفظ آن است و این مهم در صنعت خودرو نسبت به دیگر حوزه‌ها پیشرو است و از دیرباز مورد توجه بوده به طوری که در سند استراتژی خودور در افق ۱۴۰۴ هم پیش‌بینی هایی برای این موضوع انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در تدوین توسعه سند خودرو افق ۱۴۰۴ پیش بینی کرده ایم که محصولات خارجی که وارد بازار ایران می شوند، حداکثر هفت سال پس از اولین لانچ در هریک از بازار های جهانی که می توانند تولید می شوند و برای محصولات داخلی هم با کمی زمان بیشتری محصولات جدید خودرا جایگزین محصولات قدیمی کند. این هدفگذاری همیشه در صنعت خودرو بوده و کما اینکه پیکان در سال۸۴ با همین هدف از خط تولید ایران خودرو حذف شد.

مفیدی با اشاره به اینکه ضرورت دارد درسال ۹۸ شرکت های خودروساز به منظور جلب رضایت مشتریان و توسعه بازار، محصولات جدید را جایگزین محصولات قدیم کنند، توضیح داد: محصولات قدیمی به طور معمول وقتی نتوانند مشتری در بازار بدست بیاورند و استاندارد و شاخص های کیفی و ایمنی را پاس کنند، حذف می شوند.

او با اشاره به اینکه دلایل متعدد برای حذف یک محصول وجود دارد، افزود: در بعضی مواقع بعضی از محصولات هم اگر نتوانند برای بنگاه سودآوری داشته باشند، حذف می شوند. ولی مهمترین بحث در حذف یک محصول این است که اگر محصولی قدیمی شد و از تکنولوژی محصولی به معنی استفاده از تجهیزات و آپشن های نوآورانه و های‌تک جا ماند؛ طبیعی است که مورد استقبال بازار نیست و جای خود را باید به محصولات جدید بدهد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت گفت: در برخی بازارها با توجه به شرایط خاص، عرضه محصول محدود و از نظر زمانی طولانی‌تر می شود همانند بازار کشور ما که نتوانسته ایم براساس اهداف و برنامه های پیش بینی شده محصولات قدیمی را حذف کنیم.

او با اشاره به محدودیت های بین المللی بر علیه صنعت خودرو و کشورمان ادامه داد: در این شرایط صنعت خودرو سعی کرد بازار را تاحدی کنترل کند و به مرور که وضعیت بازار پایدارتر می شود، زمان آن می رسد که به توسعه محصول هم توجه کرد و زمان جایگزینی محصول هم فرا می رسد و از این مسیر می تواند تصویر ذهنی بهتری برای مشتری ایجاد کند و اصطلاحا IMAGE این صنعت را بهسازی کند و مشتریان در کنار موضوع کمیت و کیفیت، تنوع محصول را هم تجربه می کنند.

مفیدی در ادامه با اشاره به اینکه در ایران خودرو و سایپا قدیمی ترین محصول پراید و پژو ۴۰۵ است، گفت: به دلیل اینکه عمری از خطوط تولید، قالب هاو جیک و فیکسچرها گذشته است و هزینه های بهسازی و بازسازی و ارتقا آنها بیشتر از طراحی و تولید محصول جدید است، این محصولات جای خود را به محصول های جدید می دهند.

او ادامه داد: توقف خط تولید این محصولات باید در سال های پیش اتفاق می افتاد ولی به دلایل متعدد از جمله ضعف و مشکلات نقدینگی در صنعت خودرو و محدودیت های بین المللی و برای جلوگیری از آشفتگی بیش از حد بازار خودرو، خودروسازان تصمیم گرفتند تولید این محصولات را ادامه دهند.

مفیدی بیان کرد: خودروسازان باید تقاضای بازار را پاسخگو باشند و در اولین فرصت و امکانی که فراهم شود و با تشدید نظارتی که از سوی دولت و وزارت صمت صورت خواهد گرفت، با هدف پاس کردن استانداردهای سختگیرانه‌تر و برخورداری جامع از محصولات مطمئن و ایمن‌تر و به لحاظ تکنولوژی پیشرفته ‌تر؛ این محصولات تولید را ترک خواهند کرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت توضیح داد: تا پایان دولت دوازدهم محصولات قدیمی از خط تولید خداحافظی خواهند کرد ولی همه دست اندرکاران و بنگاه‌ها در تلاشند که زودتر محصولات قدیمی را با محصولات جدیدتر جایگزین کند.

او گفت: هر دو گروه ایران خودرو و سایپا برنامه‌هایی برای تولید محصول جدید دارند ولی سرعت عرضه محصولات جدید با توجه به عمق ساخت داخل و با اولویت کاهش ارزبری، با تاخیر روبرو است و تحریم‌های بین‌المللی فرصتی برای تولید و طراحی محصولات جدید به وجود آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پایان عمر ارابه های مرگ .........

      پاسخ ها

      • M@@@@@@@M

        حال ببین سایپا چه فرغون هایی تحویل مردم‌دهند

      • دهه شاستقول بی کس

        یکی بد ترش میارن

      • بدون نام

        اقا چی پایان..بگو جدی ؟نمیخواید تا 100سال دیگه همین هارو بدون تغییر تولید کنید؟البته تغییر میدید مثلا چراغشو کج میکنید یا زه کنارشو برمیدارید یا نهایت سپرشو کوچیک بزرگ میکنید.خجالت بکشید ..چنان با اب وتاب و.منت گذاشتن خبر میدن که میخوایم یه گاری جدید وجای گاری قدیم بگذاریم که انگار قرار بوده تا ابد همینها تولید بشن..خدا شاهده. از خودروسازیهای ایرانی خرید کردن یعنی پول تو.جوب ریختن و جونشون و فدا کردن

    • محمد از تبریز

      قضیه ازچاله به چاه افتادنه ایندو را حذف کنید بهتر ولی نه اینکه ازین ها بی کیفیت وگرانتر نباشه اسممو عوض میکنم من مرده شمازنده ببینید همینطور میشه یانه چاره کار واردات ازاد ازخارج وحذف گمرک میباشد

    • بدون نام

      ای کاش شرکت های ارابه سازی پلمپ میشد

      پاسخ ها

      • محمی. عادل

        چقدر. زیبا و قشنگ وقاطع جواب داده اید

    • مهدی

      درست است که بسیاری از خودرو های تولیدی بی کیفیت است.
      درست است که آن خودروها را روزانه از کیفیت ان نزنند.
      اما باید توجه داشت که قشر استفاده کنند از هر نوع خودرو هم متفاوت است.
      بایستی حداقل هارا به حداکثر کیفیت رساند.
      مخصوصا که از هر لحاظ قابل خرید و مقاوم باشد.

    • بدون نام

      اگر مردم از همین پراید درست استفاده کنند این همه حادثه ایجاد نمی شه با پراید باید زیر صد سرعت داشت سبقت بی جا نگرفت ...‌درسته که قدیمیه وبه جای ژیان آوردنش ....ولی اگه درست استفاده بشه این همه کشتار نمیده....مصرفش کمه یدکیش ارزونه....

    • بدون نام

      ارابه هایمرگ جدید

    • sh.

      تا صد سال نمیتونید جایگزینی برای 405 بیابید. خودرویی که دوستدار زیادی داره.

    • بدون نام

      نترس بدترش رو میارند گرانتر بمردم میندازند اخرشم میگیم کاش پژو پراید باز تولید بشه مگه تا الان اینطور نبوده الان ماشینهای زیر ۹۰ رو مردم قبول دارند

    • بدون نام

      قیمتشم اگر مثل پراید بشه خوبه
      هیچی پراید نمیشه

    • بینام

      ینی به اندازه. هشت سال جنگ. از پراید تلفات داشتیم !!!! بعداز این همه کشته وتلفات به فکر جایگزین کرون خودرو افتادین. تاببینیم خودرو تولید اینده چه جور ازاب دربیاد!!!!؟

    • مسلمان

      البته تا سال ۱۶۰۰

    • بدون نام

      جایگزین پراید میشه آزرا وپژو میشه پورشه؟

    • بدون نام

      جایگزین پراید میشه آزرا وپژو میشه پورشه؟

    • بدون نام

      واردات رو ازاد کنین بعد رقابت شکل میگیره و هر چی خواستین تولید کنین و هر قیمت دوس داشتین بدین .

    • بدون نام

      واردات رو ازاد کنین بعد رقابت شکل میگیره و هر چی خواستین تولید کنین و هر قیمت دوس داشتین بدین .

    • بدون نام

      تعرفه بالای واردات خودرو در ایران باعث تولید خودروهای بی کیفیت با قیمت چند برابری شده

    • مهدی غیاثی

      بجاش چن برابر پول میگیرن

    • بدون نام

      خداکنه دست مافیا قطع قطع شودتا اقشارمحروم جامعه به حق چندین ساله شان برسن وصاحب خودرو باکیفیت استاندارد شوند پاینده نظام مقدس نابودباد دزدان ببت المال .

    • م

      آغاز ارابه دیگر

    • مسلم

      فردا دوتا رو میکس میکنن ی چیز جدید ازش در میارن مثل ار دی

    • ابراهیم

      چراغهای ۴۰۵ عوض میکنن اسمی روش میزان به قیمت بالای ۱۰۰میلیون میفروشن و همون چراغهاشو تو نمایندیگها پیدا نمیشه.

    • بدون نام

      پژو پارس یعنی قدیمی نیست ؟ فرقش با 405 به غیر از قیمت چیه؟

    • گل آقا

      وای ببین دیگه چه آشغالهایی میخوان به ناف ملت ببندند

    • هوشیار

      این که شما این گاری ها را خودرو می نامید توهین به خودروسازان می باشد بهتر است بگویید آشغالسازهای وطنی - یا گاری ساز های مردمکش . تو 5 سال جنگ یمن 16000 کشته شده و این دو اشغالساز سالی 30000 کشته روی دست ملت میگزارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج