جاباما
۹۱۰۲۰
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

الو دکتر!

الو دکتر!
مجله سیب سبز:


دستگاه‌های لاغری می‌توانند مکمل رژیم غذایی باشند؟

خانمی 27 ساله هستم که 20 کیلوگرم اضافه وزن دارم. هرکاری می‌کنم لاغر نمی‌شوم، آیا یا استفاده از دستگاه‌های لاغری به همراه رژیم درمانی امکان کاهش وزن سریع‌تر وجود دارد؟ چه دستگاه‌هایی برای رفع چاقی‌های موضعی من مناسب است؟

دکتر محمد هاشمی، کارشناس تغذیه و متخصص بهداشت و سلامت جامعه :

انجام فعالیت بدنی انتخاب مناسبی است، سایر روش‌ها که ادعای کاهش وزن معجزه‌آسا دارند به هیچ وجه فرد را سلامت به مقصد نمی‌رسانند. روش‌های لاغری موضعی به اشکال متفاوت در جامعه وجود دارد اما باید خاطرنشان كرد که این روش‌ها، راه مناسبی برای درمان چاقی به حساب نمی‌آیند و فقط در زیبایی فرد تاثیر دارند. البته گاهی اوقات در کنار روش‌های اصولی درمان می‌توان براي بهبود وضعیت بهداشت روان فرد از آنها استفاده کرد. به عبارت دیگر استفاده به تنهایی از روش‌های لاغری موضعی روش مناسب و توصیه شد‌ه‌ای نیست.

سؤال از شماره 9190001445

برای شفافیت صورتم چه کار باید بکنم؟

با چربي‌هاي كنار بيني چه كاركنيم، آيا به جز پاكسازي پوست راه ديگري هست؟

دکتر پرویز آریان، پوست و مو :

الو دکتر!

مجرای غدد چربی کنار بینی به علت اینکه در چین بینی قرار گرفته و به‌حالت عادی، این قسمت از پوست در تماس با دست قرار نمی‌گیرد ، در حالت‌هایی مثل شستن صورت با دست یا مالش‌های روزمره صورت مورد پاکسازی و تخلیه طبیعی قرار نمی‌گیرد. برای این کار روزانه هنگام شست‌و‌شوی صورت، این قسمت باید با نوک انگشت لیف تمیز شود و هفته‌ای یک‌بار هم می‌توان از لیموترش موضعی استفاده کرد.از لوسیون‌های پاک‌کننده صورت و کنترل‌کننده چربی صورت هم می‌توان کمک گرفت، اگر نتیجه نگرفتید در مطب با استفاده از دستگاه «های فرکونسی» و اکسیژن می‌توان این چربی‌ها را به صورت اساسی کاهش داد.

سؤال از شماره ۹۱۶۰۰۰۴۱۹۵

این جوش‌ها و لکه‌ها را چگونه از بین ببرم؟

مدتي است كه روي ۲گونه‌ام جوش‌هاي بزرگي مي‌زند كه هيچ وقت سر باز نمي‌كنند، فقط متورم مي‌شوند و درد زيادي دارند. به علاوه رنگ‌شان به كبودي مي‌زند و ۲ تا ۳ ماه طول مي‌كشد تا از بین بروند، علتش چيست؟

دکتر محمد ظفرقندی ، پوست و مو :

متاسفانه دوست عزیز سؤال‌کننده مشخصات بیشتری از خود مانند: سن، جنس، شغل و ... را عنوان نکرده‌اند. علت اصلی جوش‌های صورت یا اصطلاحا آکنه تغیيرات هورمونی بدن به خصوص در سنین بلوغ است و در پوست‌های چرب بسیار شایع‌تر است، به‌ علاوه به شدت تحت تاثیر عوامل ژنتیک قرار دارد، هرچند که عوامل محیطی مانند: استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامناسب وتغذیه نادرست به خصوص استفاده از مواد غذایی چرب و پر ادویه مانند فلفل نیز می‌تواند بسیار موثر باشد و همچنین در صورتی‌که این جوش‌های عمیق غیر از صورت در نقاط دیگر بدن نیز اتفاق بیفتد بیمار باید از نظر سیستم ایمنی کاملا بررسی شود.

سؤال از شماره ۹۳۹۰۰۰۰۹۵۷

این جوش‌ها را چگونه نابود کنم؟

خانمي ۲۹ساله هستم که جديدا پوست صورتم جوش‌هاي بدي مي‌زند كه جاي آنها هم مانده است، براي درمان چه کار باید انجام دهم؟

بیتا پاک‌طینت ، پوست و مو :

قدم اول در درمان آكنه پرهـيز از مواد غذايي و خوراکي‌هايي است که فرد اظهار مي‌کند با خوردن آنها جوش صورتش بدتر مي‌شود.از آنجايي‌كه گرمای حاصل از نور آفتاب باعث تحريک ترشح چربی و خشک شدن منافذ می‌شود، مي‌تواند آكنه را تشديد كند بنابراين بايد از قرار گرفتن در تابش مستقيم آفتاب دوري کرد و ازمرطوب کننده و ضد آفتاب‌هايی استفاده شود که فاقد چربی باشد.درمان‌هاي موضعي از جمله: آنتي‌بيوتيك‌هاي موضعي به‌طور مثال اريترو مايسين يا كليندامايسين، رتينوئيدهاي موضعي همانند ترتينوئين، ايزوترتينوئين و .. و به علاوه درمان‌هاي خوراكي نيز

می‌توانند موثر باشند. آنتي‌بيوتيك‌هاي خوراكي با كم كردن تعداد باكتري‌هاي سطح پوست و اثرات ضد‌التهابي باعث بهبود جوش مي‌شوند و در موارد آكنه متوسط تا شديد مصرف مي‌شوند. در صورت تشديد آكنه پس از درمان آنتي‌بيوتيك حتما با پزشك مشورت شود تا آنتي‌بيوتيك تجويزي تغيير كند يا از درمان‌هاي تركيبي استفاده شود. روش‌های مختلفی برای درمان جوشگاه‌های آکنه موثر بوده كه به عنوان مثال مي‌توان از لايه‌‌برداري مكانيكي به وسيله دستگاه ميكرودرم ابریژن، امواج راديوفركانسي، لیزر و لایه‌برداری (پیلینگ شیمیایی) برای برطرف کردن جوشگاه‌ها نام برد. همچنين استفاده مناسب چندين روش می‌تواند تاثير قابل ملاحظه‌ای در ترمیم جوشگاه‌ها داشته باشد.

سؤال از شماره ۹۱۳۰۰۰۲۴۵۶۷

آیا ویتامین‌ها خشکی مو را از بین می‌برند؟

علت خشكي بيش ازحد مو و راه درمان آن چيست آیا با کمک ویتامینه‌های شیمیایی این مشکل قابل درمان است‌‌؟

دکتر تهمینه رحیمی، عضو انجمن علمي پزشكي ليزر ايران :

موهاي خشك معمولا به صورت كدر و مات هستند و به‌راحتي حالت مي‌گيرند و به صورت وز كرده در‌مي‌آيند. علت خشكي مو متفاوت است؛ شست‌و‌شوي بيش از حد مو با شامپوهاي نامناسب، استفاده زياد از وسايل حرارتي مانند اتوي مو، سشوار، بابيليس، بيگودي برقي، رنگ كردن مو با فواصل كم يا دكلره كردن مو كه هر از يك اين عوامل با آسيب به لايه سطحي مو (لايه كوتيكول) سبب خشكي مو مي‌شوند.

الو دکتر!

براي درمان خشكي مو بهتر است دفعات شست‌و‌شو تنظيم شود. موهاي خشك بايد كمتر شسته شوند، ترشح چربي از پوست سر عامل مهمي در نرم كردن موهاست. شست‌وشوي زياد در افراد با پوست خشك، سبب كاهش ترشح چربي و خشكي مو مي‌شود. براي شست‌‌وشو از شامپوهاي مناسب موهاي خشك و آسيب‌ديده بايد استفاده شود، اين شامپوها داراي PH مناسب و حاوي تركيباتي هستند كه اثر حفاظتي بيشتري روي ساقه مو دارند و سبب كاهش الكتريسيته ساكن مو مي‌شوند و نرمي و لطافت بيشتري به مو مي‌دهند. حتما از نرم‌كننده‌هاي مناسب پس از شست‌و‌شو استفاده شود. پس از استحمام وقتي آب مو گرفته شد، درحالي كه مو مرطوب است از روغن‌ها يا كرم‌هاي مخصوص مو استفاده شود و بهتر است موها به طور طبيعي و در مجاورت هوا خشك شوند و در صورت امكان كمتر از لوازم حرارتي مانند سشوار و... استفاده شود. از برس يا شانه‌هاي چوبي استفاده كنيد و گاهي با بافتن موهاي بلند از موهاي خود حفاظت كنيد. ويتامين‌هاي موضعي از راه پوست و مو جذب نمي‌شوند. پس ويتامينه كردن تاثير قابل ملاحظه‌اي در درمان خشكي مو ندارد.

سؤال از شماره ۹۱۵۳۰۰۰۹۸۷

چگونه فقط و فقط صورتم را چاق کنم؟

خانم ۲۹ ساله‌ای هستم که از اندامم كاملا راضي‌ام اما صورتم بسيار لاغر است. رژيم تغذيه یا دارويي مي‌خواهم كه براي اين مشكلم موثر باشد. آیا خوردن دمنوش‌ها موثر است؟

دکتر رضا راست‌منش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی :

بايد ويزيت شويد تا معلوم شود اساسا صورت شما استخواني و كشيده است يا اينكه واقعا عضلات صورت شما تحليل رفته است. خوردن دمنوش به كاهش وزن عمومي و موضعي كمك مي‌كند ولي هيچگاه به چاقي آن هم چاقي موضعي صورت كمك نمي‌كند.

سؤال از شماره ۹۳۹۰۰۰۵۰۸۲

دستگاه‌هاي مجيك معجزه می‌کنند؟

آیا دستگاه‌هاي مجيك موجود در بازار براي رفع افتادگي سينه موثر است؟

دکتر فرامرز صفایی ، متخصص جراحی :

دستگاه‌هاي Majic يا ساير دستگاه‌هاي مشابه كه در شبكه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ مي‌شوند تاثيري در رفع افتادگي سينه‌ها ندارند و اگر هم تاثيري جزئي داشته باشند، اين تاثير موقت بوده و تنها راه درمان، جراحي است بنابراين فريب چنين تبليغاتي را نخوريد.

سؤال از شماره ۹۳۵۰۰۰۴۸۷۸

بدون جراحی چگونه میخچه‌ام را دربیاورم؟

چند سالي است كه بين يكي ازانگشتان پاهايم ميخچه وخيمي به وجود آمده است. خواهشمندم چنانچه متخصصان پزشكي سامانه الو دکتر راهي غيراز جراحي مي‌شناسند معرفی کنند.

دکتر لیلا مهرنوش، پوست ومو

میخچه در واقع واکنشی است که پوست بدن در برابر فشارهای مستمر نظیر تنگی کفش و اضافه وزن از خود نشان می‌دهد و معمولا در پاها دیده می‌شود. مهم‌ترین اقدام درمان در میخچه برداشتن عامل فشاری نظیر کفش‌های تنگ و نامناسب است. بهترین اقدام در درمان میخچه جراحی است. روش غیرجراحی استفاده از اسید سالیـسیـلیک روی میخچه است. حتما در ابتدا پوست سالم اطراف میخچه با کرم زینک اکسید چرب شود، بعد از آن روزی يك تا ۲ بار روی میخچه از اسید سالیـسیـلیک استفاده شود. طی روز چند بار پاهای خود را داخل آب گرم گذاشته و بعد با جسم زبری مثل سنگ روی آن را بسابید تا کوچک‌تر شود. بهداشت پا را رعایت کنید و بین انگشتان پا از یک تکه پنبه یا گاز استفاده کنید تا فشار مجدد ایجاد نشود.

سؤال از شماره ۹۱۹۰۰۰۴۵۶۶

ارتودنسی عوارض دارد؟

آيا بعد از ارتودنسي دندان‌ها جرم مي‌گيرند؟

دکتر محمد بهناز ، متخصص ارتودنسی :

الو دکتر!

وجود براکت‌ها روی دندان باعث دشوار شدن رعايت بهداشت می‌شود و اگر بهداشت به صورت مناسب رعايت نشود می‌تواند باعث مشکلاتی مثل تغيير رنگ دندان‌ها، جرم گرفتن و حتی پوسيدگی شود اما با رعايت مناسب بهداشت که چندان نيز دشوار نيست در اکثر موارد هيچ مشکلی برای دندان‌ها ايجاد نخواهد شد. البته مقداری جرم گرفتن دندان‌ها ممکن است رخ دهد که به راحتی قابل برداشت است.

سؤال از شماره ۹۱۱۰۰۰۲۸۸۳

آیا بیماری تیروئید ارثی است؟!

خانمی ۳۳ ساله هستم. برای تنظیم غده‌های تیروئیدی در افرادی كه هنوز درگیر مشكلات تیروئیدی نشده‌اند خوردن چه چیزهایی توصیه می‌شود؟ آیا عامل وراثت هم تاثیرگذاراست؟

دکتر سعید کلباسی، فوق تخصص غدد متابولیسم، فلوشیپ دیابت، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

بله، در برخی انواع اختلالات تیروئیدی مثل گواتر هاشیموتو یا بیماری‌های دیگر زمینه ارثی هم موثر است. برای مثال در برخی خانواده‌ها کم‌کاری تیروئید را هم در پدر یا مادر و هم در فرزند می‌بینیم. گاهی اوقات نیز زمینه ارثی به گونه‌ای است که برای مثال پدر یا مادر به خاطر اختلالات ایمنی، پرکاری تیروئید دارند و فرزندشان کم کاری تیروئید دارد یعنی گاهی ضربدری هم دیده می‌شود. بنابراین زمینه ارث در بعضی از انواع بیماری‌های تیروئید نقش دارد؛ به خصوص در برخی از انواع سرطان‌های تیروئیدی مثل سرطان مدولاری تیروئید نقش ارث کاملا مشخص است. درمورد قسمت اول سؤال باید گفت ماده معدنی اصلی برای ساخته شدن و سنتز هورمون تیروئید، ید است، تیروئید افراد با صرف انرژی به صورت فعال، تمام ید را از جریان خون در داخل خود ذخیره می‌کند و با کمک ید و پروتئین‌هایی که در تیروئید وجود دارد هورمون‌های تیروئید را می‌سازد. بنابراین موادی که باعث اختلال در جذب ید شوند مثل کلم و سیر گاهی می‌توانند در افرادی که زمینه دارند باعث اختلال تیروئید شوند که البته به دليل فوایدی که این سبزیجات دارند ما آنها را برای افراد منع نمی‌کنیم بلکه از مصرف زیاد از حدشان پرهیز می دهیم اما غیر از مواد معدنی، برخی داروها مثل آميودارون (دارویی که در بیماران قلبی مصرف می‌شود) نیز می‌توانند باعث اختلالات و ایجاد گواتر در فرد شوند. بنابراین پیشنهاد می‌شود افراد برای اینکه تیروئیدشان طبیعی کار کند حتما ید به بدن‌شان برسد. به همین دلیل است که تمام نمک‌های مصرفی یددار شده‌اند و بهتر است افراد به جای نمک ساده از نمک یددار استفاده کنند.

سؤال از شماره۹۳۵۰۰۰۴۷۹۴

آیا پوستم چروک می‌شود؟

دختری ۲۶ ساله هستم. مدتی است زیر چشمم روی گونه راستم قرمز شده و خارش و پوسته‌ریزی دارد. قبلا سابقه اگزما داشته‌ام و با هیدروکورتیزون بهبود یافتم. آیا اکنون نیز باید از هیدروکورتیزون استفاده کنم؟ نگران هستم پوستم چروک شود. راه درمان این اگزما چیست؟

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص بیماری‌های پوست، مو و زیبایی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران :

به احتمال زیاد شما دچار اگزمای دور چشم شده‌اید. این اگزما می‌تواند ناشی از لوازم آرایش، شوینده‌ها و عوامل دیگر باشد. پماد هیدروکورتیزون یا بتامتازون دور چشم می‌تواند مفید واقع شود منتهی اول باید علت این اگزما مشخص شود و عامل آن رفع شود و بعد درمان صورت گیرد. تا علت برطرف نشود ممکن است اگزما دوباره تکرار شود.

سؤال از شماره۹۱۲۰۰۰۸۷۲۹

چرا هنوز خونریزی دارم؟!

چهارماه پیش زایمان داشته‌ام اما هنوز خونریزی دارم! علت آن چیست؟

دکتر میترا مدرس گیلانی، متخصص زنان و زایمان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

شما باید حتما بررسی شوید. این خونریزی می‌تواند علل خیلی مختلفی داشته باشد. باید سونوگرافی و آزمایش Beta HCG سرم بدهید و از لحاظ تیروئید بررسی شوید. گاهی اوقات ممکن است بقایای کوچکی از جفت باقی مانده باشد، اختلال هورمونی وجود داشته باشد یا عفونت رحمی رخ داده باشد و... . بنابراین باید از لحاظ همه این موارد بررسی شوید.

سؤال از شماره ۹۱۲۰۰۰۶۰۵۵

فردی ۳۰ساله پرسیده‌اند

۳۰ ساله هستم. بلافاصله پس از خوردن غذا یا آب معده‌ام ورم كرده و نفخ می‌كند و داخل شكمم شروع به صدا دادن می‌کند. علت آن چیست؟

دکتر مژگان فروتن، فوق‌تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

الو دکتر!

نفخ و ورم معده و روده می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. رفلاکس، حساسیت غذایی، بیماری روده تحریک‌پذیر، عفونت هلیکوباکتر و سرطان‌های دستگاه گوارش همگی می‌توانند از علل نفخ و سوءهاضمه باشند. شما باید مراجعه پزشکی داشته باشید تا در صورت نیاز آزمایشات خونی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و دیگر اقدامات تشخیصی را انجام دهید. سپس دستورات غذایی و دارو داده خواهد شد.

سؤال از شماره ۹۳۷۰۰۰۵۹۴۶

آیا عادت ماهانه‌ام به اضافه وزنم مربوط است؟

دخترى ۴۲ ساله هستم که ۲سال است اضافه وزن دارم.وزنم ۵۸كيلوگرم و قدم ۵۶۱ سانتى‌متراست و عادت ماهانه‌ام تنظيم نيست. ورزش كردم اما باز هم نامرتب است. لطفا راهنمايى‌ام كنيد.

هانیه جباریان ، مشاور تغذیه و رژیم درمانی :

در وهله اول باید بگویم که عدم تنظیم سیستم هورمونی ، سبب‌ساز بسیاری از معضلات و مشکلات است. آیا شما جدیدا آزمایش خون داده‌اید؟ اگر این گونه نیست به عنوان اولین قدم یک آزمایش خون کامل بدهید که در آن حتما هورمون‌های تیروئید و هورمون‌های زنانه هم اندازه‌گیری شده باشد. اگر هیچ مشکلی در آزمایش شما نبود که امیدوارم همین‌گونه باشد، سراغ عوامل دیگر می‌رویم. ۱- احتمالا شما از یک رژیم‌غذایی درست و استاندارد پیروی نمی‌کنید ۲-فعالیت‌تان کم است و باید افزایش دهید. ۳-بیشتر از گروه‌های غذایی‌اي استفاده می‌کنید که کالری بالا دارند. پیشنهاد من به شما این است که به یک مشاور تغذیه و رژیم درماني مراجعه کرده و از وی برای حل مشکل‌تان کمک بخواهید.

سؤال از شماره ۹۳۳۰۰۰۹۵۰۵

دست ها و کمرم درد می‌کنند!

دست‌ها وكمرم به شدت درد می‌كنند و توان كار كردن را از من گرفته‌اند. چه کار کنم؟

دکتر حسین فراهینی، فوق تخصص ارتوپدی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران :

سؤالی که شما مطرح کردید موضوعی کلی است و نمی‌توان به راحتی علت آن را تشخیص داد. باید حتما به پزشک مراجعه کنید. ممکن است لازم باشد از ناحیه کمر رادیوگرافی انجام دهید. ممکن است آزمایش خون نیز لازم داشته باشید تا علت مشخص شود. باید ببینیم که آیا زمینه‌های روماتیسمی یا بیماری‌های دیگر دارید یا خیر و فقط به دلیل فشار کار و ضعف عضلات است. این مشکل دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. پس باید علت آن تشخیص داده شود تا بتوان آن را درمان کرد.

سؤال از شماره ۹۳۹۰۰۰۸۴۱۷

چرا اینقدر پایم درد می‌گیرد؟!

۳۰ ساله هستم و بیشتر مواقع پشت میز می‌نشینم. پاهایم خیلی درد می‌کند و رگ‌هایش بیرون زده است. هم درد و هم ظاهر آن مرا آزار می‌دهد. برای درمان چه‌کار کنم؟

دکتر شروین نجفی‌زاده، فوق‌تخصص جراحی عروق :

شما باید روزانه حداقل نیم ساعت پیاده‌روی داشته باشید. وقتی هم برای مدت طولانی پشت میز می‌نشینيد حداقل هر يك ساعت ۵ دقیقه قدم بزنید و ترجیحا جوراب واریس بپوشید. با توجه به رگ‌هایی که می‌گویید بیرون زده‌اند باید حتما به پزشک متخصص عروق مراجعه‌کنید.

سؤال از شماره ۹۱۲۰۰۰۳۱۹۵
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام ..دختری 22 ساله هستم که صورتم جوش های زیاد وبزرگی میزند...و جای همه جوش ها روی صورتم مانده است ...آیا جوش زدن به غیر از خوردن غذای چرب و فلفل وغیره ..دلیل برخی بیماری ها هم میتواند باشد ؟؟؟
      وسوال دوم اینکه راهکار موثر برای پیشگیری ودرمان جوشها وجای جوش چیست؟؟؟
      با تشکر

    • بدون نام

      30پسری ساله هستم برای درمان زیگیل چند نوبت دکتر رفتم یه دوره قرص مصرف کردم چند نوبت هم اسید سالیسیلاک چند وقت خوب میشود ولی بعد 2ماه دوباره برمیگردد چکار باید بکنم تا بطور کل خوب شوم.ممنون

    • Rabi

      تشكر از سايت شما

    • سلامه

      سلام من 26 اسفند سونوگرافی دادم ک گفتم هفته 5بارداریمه میخوام بدونم یعنی چندوقت قبلش رابطه باید داشته باشم ک باردار شده باشم .... دوران عقدمه و رابطه اخرمون 10بهمن بود ک همون روز پریود شدم برای همین همسرم شک داره و من نگرانم ...

    • Malihe

      با سلام
      پدرم ۶۵ سال سن دارند مشکل قند خون دارند مدت تقریبا ۲۰ سال ایشون قرص متفورمین ۵۰۰ روزی یک عدد مصرف میکنن هرهفته قندشون رو چک میکنن قند ناشتاشون هفته گذشته ۱۲۸ بوده البته گاهی این عدد ۹۵ هم بوده در طول این مدت، هفته گذشته ایشون از عطاری قرص گیاهی تهیه کردن بنام ذیابیطس که ترکیب گیاه شنبلیله گزنه قره قات و علف چشمه هست اینهفته متفورمین رو قطع کردن و روزی سه عدد ازین قرص رو مصرف کردن امروز صبح ناشتا قندشون رو چک کردن ۱۱۸ بود و دو ساعت بعد صبحانه مجدد چک کردن ۲۵۰ بود سوال من اینجاست ایا جایز هست ایشون به این داروی گیاهی اکتفا کنند یا باید دوباره متفورمین رو شروع کنن و قرص گیاهی رو قطع کنن
      ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج