۹۱۱۳۰۶
۲ نظر
۵۶۹۳
۲ نظر
۵۶۹۳
پ

ابداع روش جدید برای تولید برق از گرما

دانشمندان روشی کشف کرده اند تا گرما را به الکتریسیته تبدیل کنند. این کشف به تولید کارآمدتر انرژی از گرما منجر می‌شود و برای این منظور از ذرات پارامگنون استفاده کردند.

خبرگزاری مهر: به نقل از ساینس دیلی، تیمی از محققان بین المللی روشی برای تبدیل گرما به الکتریسیته یافته اند. این کشف هفته گذشته در ژورنال Science Advances منتشر شد.

ابداع روش جدید برای تولید برق از گرما

جوزف هرمنز استاد مهندس هوافضا و مکانیک در دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید: با کمک این کشف می توان الکتریسیته بیشتری از گرما تولید کرد.

در این پژوهش از ذرات ریزی به نام «پارامگنون» برای تولید الکتریسیته استفاده شده است. پارامگنون ها ذراتی آهنربایی نیستند اما می توانند جریان مغناطیسی را حمل کنند.

به طور کلی آهنربا هنگام داغ شدن نیروی مغناطیسی خود را از دست می دهد و به پارامغناطیس تبدیل می شود. در این وضعیت آنها نمی توانند طبق تعریف معمول در دمای اتاق انرژی جمع آوری کنند.

به گفته هرمنز طبق تعاریف سنتی هنگامیکه پارامگنون داغ شود هیچ اتفاقی نمی افتد. اما آنها متوجه شدند این امر واقعیت ندارد. او می گوید: ما روشی نوین برای طراحی نیمه رساناهای ترموالکتریک ابداع کردیم. نیمه رساناهای ترموالکتریک موادی هستند که گرما را به الکتریسیته تبدیل می کنند.

مواد ترموالکتریکی که طی ۲۰ سال گذشته ابداع شده اند انرژی اندکی تولید می کنند بنابراین نمی توان به طور گسترده از آنها استفاده کرد.

از سوی دیگر آهنرباها نقش مهمی در جمع آوری انرژی از گرما دارند. هنگامیکه یک سوی آهنربا گرم می شود طرف دیگر آن سرد است و مغناطیس بیشتری دریافت می کند در نتیجه چرخش بیشتری ایجاد می شود الکترون ها فشرده تر می شوند. در نتیجه جریان برق به وجود می آید.

این در حالی است که وقتی آهنربا گرم می شود بیشتر خاصیت مغناطیسی خود را از دست می دهد و ذرات آن به پارامگنون تبدیل می شوند. این بدان معنا است که تا زمان انجام تحقیق پیش رو هیچ کس به فکر استفاده از پارامگنون برای جمع آوری انرژی نیفتاد. زیرا دانشمندان تصور می کردند پارامغناطیس ها نمی توانند انرژی برق را جمع آوری کنند.

محققان این پژوهش متوجه شدند پاراماگنون‌ها می‌توانند الکترون‌ها را فقط برای یک میلیارد میلیونیوم ثانیه متفرق کنند. با این حال محققان می‌گویند که همین میزان هم برای تولید الکتریسیته کافی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرين خيلي هم خوب
      علم و پيشرفت دست مهندسان يك كشور هست به مهندسان ارزش بدهيد تا كشورتان پيشرفت كند نه به پزشكان كه دوست دارن مريض باشيم

    • مسلمان

      اونا کجا و ما کجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج