۹۱۱۵۷۶
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

پیشنهاد ایران؛ تایید فوری برجام و لغو تحریم‌ها

رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره امریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره امریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه به وقت نیویورک و در دیدار با نخبگان و صاحبنظران سیاست خارجی آمریکا با بیان اینکه تحریم‌های غیرانسانی آمریکا به اهداف خود نخواهد رسید، گفت که در این زمینه انسجام کاملی در داخل ایران وجود دارد.

وی افزود: بر خلاف انتظار واشنگتن، فشارهای امریکا سبب شده تمامی احزاب و گروهها در ایران آمریکا را تنها مقصر مشکلات کنونی در زمینه‌های مختلف بدانند.

رئیس جمهوری با اشاره به این که برجام بهترین توافقی بود که امکان رسیدن به آن وجود داشت، اضافه کرد: گزارشات متعدد آژانس در تایید پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود، علی رغم خروج امریکا از برجام نشان می‌دهد که ایران به دنبال انحراف از قوانین هسته‌ای نیست. ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره امریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی در منطقه اظهار کرد: مردم یمن تحت بمباران شدیدی قرار دارند که توسط امریکا و برخی کشورهای اروپایی فراهم می‌شود. کشورهایی که در حادثه اخیر آرامکو قضاوت کردند و به ایران اتهام زدند، در جنگ یمن بی‌طرف نیستند و حق قضاوت ندارند. این سیاست‌ها نیاز به بازنگری دارند و ادامه این روند می‌تواند موجب یک فاجعه شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: دو نکته درباره ایران را باید دانست. اول اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و نخواهد بود. و دوم این که همان گونه که در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل طرح ائتلاف صلح هرمز یا امید تشریح نمودم، جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و ثبات در کل منطقه بوده و خواهد بود و از پیوستن سایر کشورها به این ائتلاف استقبال می‌کند.

در بخش پرسش و پاسخ، رئیس جمهوری با اشاره به خطرناک بودن روند فعلی در منطقه، پرهیز از درگیری را وظیفه همه کشورها دانست و در پاسخ به اتهامات مقامات امریکا علیه ایران در حادثه اخیر حمله به تاسیسات نفتی عربستان،اظهار کرد: کسانی که عکس یک حادثه جزیی در ایران را منتشر می‌کنند، چرا به جای اتهام زدن، دلیل و مدرک خود و عکس‌های ماهواره‌ای دقیق درباره منشا شلیک این موشک‌ها را ارائه نمی‌دهند؟

روحانی در بخش دیگری از صحبت هایش موضوع زندانیان را یک مساله انسانی دانست که گفتگوی در باره وضعیت آنان در دو طرف مثبت خواهد بود.

رئیس جمهوری همچنین گفت: اگر چه ایران با صهیونیسم هیچگونه موافقتی ندارد، اما با یهودی‌ها رابطه خوبی دارد. آنها در ایران آزادانه زندگی می‌کنند. یهودیت به عنوان دین الهی مورد احترام هست و در قرآن کریم از پیامبران یهود و همچنین حضرت عیسی و حضرت مریم به نیکی یاد شده است. ما به دنبال جنگ و کشتار دیگران نیستیم. اما این رژیم اسراییل است که مکررا حاکمیت همسایگانش را نقض کرده و به گفته نخست وزیر این رژیم، بیش از دویست بار به سوریه تجاوز نموده است. این اقدامات و تجاوزات بسیار خطرناک است و طبق منشور ملل متحد مردم منطقه حق دفاع مشروع از خود را دارند.

روحانی در پایان سخنانش تاکید کرد که سیاست فشار در خصوص ایران جواب نمی‌دهد و این امریکاست که با خروج یکجانبه از برجام مذاکره را ترک کرده و خود او نیز باید فضا را برای مذاکره فراهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز هم دروغ مگه قرار نبود بعد از امضای برجام تمامی تحریمها باالمره برداشته بشه پس نقشه داشتید پروتوکل رو به ایران قالب کنی حسن

      • بدون نام

        مگه قرار نبود فردای امضای برجام تمامی تحریمها باالموره حذف بشه پس چی شد حسن به فرض هم که چنین بشه وامضا کنن مگه نمیتونن زیرش بزنن ، خودت گفتی مگه دیوانه ای ،

      • بدون نام

        همین درود گفتنهای شما که هیچ چیز جز در ماه حقوق خوب گرفتن است ما را بیچاره بیچاره کرد:

      • بدون نام

        حرفش حقه اما زورش کمه

      • بدون نام

        دمش گرم

    • بدون نام

      این طرحها بلافاصله کنار میرود چون کدخدا با ان موافق نیست ..در حال حاضر ۳ کشور امارات و بحرین و عربستان به ایتلاف آمریکا پیوستند مگر کشورهای منطقه خلیج فارس چقدر است که تا حالا ۳ تاش به ایتلاف مقابل پیوسته.با چندتای دیگر ایتلاف درست کردین حتی عراق برادرذهم حمایت نکرده .محکوم به شکست قبل از ارایه

    • بدون نام

      بابا.......

    • بدون نام

      به همین خیال باشید. تا وقتی تحریمها نبود و در برحام بودن باید فکرشو میکردید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحریم نعمت است که به خودمان تکیه کنیم،، این هم ميگذره عدو شود سبب خیر خدا اگر خواهد،آقای روحانی لطفا شما اگه میخواهی کاری برای مردم ایران بکنید جلو اختلاس های میلیاردی بگیرید که ریس قوه‌قضاییه فرمودند رشوه خواری در دادگاه ها بهت آور است،، تحریم ول کن اختلاس ورشوه بچسبید

    • فاطمه کریمی

      لطفا تحریم را بردارید

    • فاطمه کریمی

      لطفا تحریم را بردارید

    • بدون نام

      تحریم که کاری نمیکنه مردم ما تحمل میکنن چه اشکال داره اصلا روزی یه وعده غذا میخورن اصلا فوقش گرون بود همون یه وعده اشکنه هم نمیخورن اصلا نون خالی میخورن به کجای دنیا بر میخوره تحریم که کاری نمیکنه مردمم که مهم نبودن، میبینم که افتادین به التماس خخخخخ

    • بدون نام

      خخخخخخ ..... چه پیشنهای !!!!!

    • نااشنا.

      مگر برجام تایید نشد؟که قراره دوباره تایید بشه

    • بدون نام

      عراق که دوست نمیشه برایران اخه کم ازجونان ایران شهید کرد ماباید بگیم مرگ یرا عراق نه که بگم مرگ برامریکا

    • بدون نام

      یک کلا م خیانت

    • علی

      یه سری بلند شوید بیایید توی مردم تا ببینید مردم عامل بدبختی و مشگلات لاینحل کشور را چه کسی میدانند

    • بدون نام

      برجام امضا شد و رییس جمهور گفت حالا برجام های دو و سه وواما نگذاشتند و گفتند خیر همان هسته ای ولا غیر .و مانع از اجرایی شدن قوی برجام و حل مابقی در زمان اوباما شدند داخل دلواپسان وخارج هم لابی صهیونیسم و ارتجاع عرب و حالا دنبال اون روز و اون شرایط هستیم واقعا چرا اینقدر اشتباه میکنیم

    • بدون نام

      اصلا معلوم هست این برجام چیه؟
      یه روز از برجام میگن
      یه روز از روح برجام میگن
      حالا هم که میگن باید تایید بشه
      خدا بخیر بگذره اونموقع تا حالا تاییدش نکرده بودند و اینهمه مصیبت سرمون اومد اگه تایید شد چه میشه؟
      چرا مسوولین از مفاد دقیق مکتوب در برجام برای مردم چیزی نمیگویند
      چرا از بندهای این توافقنامه حرفی نمیزنند؟
      با این برجامتان پدر مردم درآوردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج