۹۱۱۷۰۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عضویت هاکی روی یخ ایران در فدراسیون جهانی پس از ۱۰۰ سال

برای نخستین بار درتاریخ ورزش ایران، با تلاش فدراسیون اسکیت و موافقت فدراسیون جهانی، هاکی روی یخ ایران پس از ١٠٠ سال به عضویت فدراسیون جهانی درآمد.

خبرگزاری ایسنا: برای نخستین بار درتاریخ ورزش ایران، با تلاش فدراسیون اسکیت و موافقت فدراسیون جهانی، هاکی روی یخ ایران پس از ١٠٠ سال به عضویت فدراسیون جهانی درآمد.

به نقل از کمیته ملی المپیک، صبح امروز (پنجشنبه) مجمع عمومی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به میزبانی رم ایتالیا برگزار شد و در آن تمامی اعضای حاضر، به عضویت ایران در این فدراسیون ورزشی رای مثبت دادند و ایران به صورت رسمی به عضویت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ (IIHF) درآمد.

فدراسیون جهانی هاکی روی یخ در سال ١٩٠٨ تاسیس شد. بعد از گذشت بیش از ١٠٠ سال ایران به عنوان جدید ترین عضو این فدراسیون مهم در بازی‌های زمستانی معرفی شد.

فدراسیون اسکیت ایران که مسئولیت هاکی روی یخ ایران را بر عهده دارد، از امروز و به صورت رسمی به عضویت فدراسیون هاکی روی یخ که یک فدراسیون المپیکی محسوب می‌شود، درآمد. عضویت در فدراسیون هاکی روی یخ کار دشوار و پرسه‌ای چندین ساله بود.

کاوه صدقی رییس انجمن هاکی، کمیته ورزش کمیسیون ملی یونسکو، عضو کمیسیون یونسکو و کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک ایران که به عنوان نماینده فدراسیون اسکیت ایران در این مجمع حضور داشت، با رنر فاسل رییس سوییسی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ دیدار و گفت‌وگویی صمیمی داشت.

فاسل در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق، ایران را یکی از کشورهای مهم آسیا در عرصه ورزش دانست و قول داد در نخستین فرصت ممکن سفری به ایران داشته باشد.

همچنین فاسل عنوان کرد فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به توسعه هر چه بیشتر این ورزش در ایران کمک خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج