۹۱۱۷۲۹
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

جریمه ۶۰هزار تومانی خودروهای پلاک مخدوش

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نحوه صحیح نصب و استفاده از پلاک ها در وسائل نقلیه و عدم مخدوشی و پوشش پلاک را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره عدم استفاده از هرگونه پوشش و تغییر در وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودروها و موتور سیکلت ها، گفت: پلاک خودرو و موتورسیکلت‌ها باید به‌صورت کامل خوانا در جای مخصوص در جلو و پشت خودرو و برای موتورسیکلت پشت آن نصب شود.

وی افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوشی پلاک‌های خود می‌کنند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح تمام معابر پایتخت به صورت حضوری و با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.

جریمه ۶۰هزار تومانی خودروهای پلاک مخدوش

مهماندار ادامه داد: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در ارقام پلاک(مخدوشی) جرم بوده و در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها، علاوه بر اعمال جریمه ۶۰۰۰۰ تومانی و توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف را برای سیر مرحل قانونی به مراجع قضائی معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور و...، روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و...، می‌کنند نیز برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۰۰۰۰ تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

سردار مهماندار در پایان بیان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفتند بدون هیچ‌گونه مخدوشی و دستکاری جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی متاسفم کاین میگم :پلیس شجاعت لازم برا برخورد بااینگونه خودروها را ندارد هرموقع هم خواستن قانون را اجرا کنند خودروهای افراد سالمند و بازنشسته را متوقف میکنن

    • بدون نام

      باید بالاترین جریمه رابرای پلاک مخدوش درنظر بگیرند،چون هر خلافی میشود انجام داد وبه حساب خودروی دیگری ثبت شود،حتی سرقت مسلحانه

    • بدون نام

      ۶۰ هزار تومن؟! آقا این جرم هست. اگر ماشین پلاک مخدوش یکی رو بزنه بکشه باید چطوری پیداش کرد؟! خیلی مسخرست

    • اکبر

      واقعا کسانی که پلاکشان را مخدوش میکنند مستلزم بیشترین جریمه وخواباندن اتوموبیل انها در پارکینگ میباشند تعجب است که با این جانیان که اکثرا ادمهای خطرناکی میباشند با تعارف ومماشات برخورد میشود

    • بدون نام

      ۹۰درصد پلاک موتورها یا مخدوشه یا چسب زده یا پارچه انداخته روش یا زیر زنجیر برا بستن موتور هست جلو همین موتورها رو یگیرید خیلی هنر کردین

    • محسن

      پلاک ها کیفیت نداره ‌..خودبخود خراب میشد....من داشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج