۹۱۱۸۸۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
پ

جزئیات قیمت جدید نان آزادپز‌ها

یک مقام مسئول با بیان اینکه همزمان با اصلاح قیمت نان در شهر تهران، نرخ نان آزادپزها نیز نظام‌مند شده، گفت: قیمت نان سنگک ۱۸۰۰ تومان، بربری ۱۵۰۰تومان، تافتون ۸۰۰ تومان و لواش ۴۵۰ تومان است.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول با بیان اینکه همزمان با اصلاح قیمت نان در شهر تهران، نرخ نان آزادپزها نیز نظام‌مند شده، گفت: قیمت نان سنگک ۱۸۰۰ تومان، بربری ۱۵۰۰تومان، تافتون ۸۰۰ تومان و لواش ۴۵۰ تومان است.

سیدجواد احمدی با بیان اینکه نرخ‌های اعلام شده برای نان، تنها برای شهر تهران است و قیمت استانها توسط کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان تعیین و از سوی استانداران ابلاغ می‌شود، گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۳، قیمت نان رسما تغییر نکرده بود، نوعی بی‌نظمی در وضعیت نانوایی‌ها و تولید و عرضه نان به وجود آمده که بر اساس آن، علاوه بر اینکه مردم از چندگانگی قیمت در نانوایی‌ها متضرر می‌شدند، هر نانوایی یک وضعیت خاص را برای تعیین قیمت خود لحاظ می‌کرد؛ به نحوی که قیمت نان، متناسب با قیمت منطقه محل عرضه تعیین می‌شد و در نهایت، امکان نظارت هم بر قیمت نان و عملکرد نانوایی‌ها وجود نداشت.

قیمت نان نظام‌مند شد

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بر این اساس، با هدف نظام‌مند کردن ارایه نان و ساماندهی وضعیت نانوایی‌ها، برنامه‌هایی با تاکید دولت، از سوی سازمان حمایت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ریزی شد که در گام اول در جهت اصلاح این فرآیند، اصلاح قیمت نان بود که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اتحادیه نانوایان و تشکل‌های مرتبط در کنار استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و وزارت کشور، اصلاح قیمت نان انجام شد و در گام‌های بعدی، اقدامات دیگری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی گام‌هایی که در این فرآیند طراحی شده، طبق برنامه باید عملیاتی شده و طبق برنامه پیش بروند تا موضوع نظام‌مند شدن قیمت نان محقق شود که بر این اساس، طی روزهای گذشته، جلسات متعددی با اتحادیه‌های مربوطه و دستگاههای ذیربط برگزار شده و قرار بر این است که در گام دوم بعد از اصلاح قیمت، اعضای صنف نانوایی در تمامی رشته‌ها از جمله سنگک، بربری، تافتون و لواش، از سوی مسئولان اتحادیه‌ها و اتاق اصناف هماهنگ شوند.

نصب نرخ‌نامه واحد قیمت مصوب نان از ۵ روز آینده

احمدی گام بعدی را اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص قیمت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به زودی و ظرف ۵ روز آینده، با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه، تابلوهای متحدالشکلی در سطح نانوایی‌ها نصب خواهد شد که بر روی آن، وزن چانه نان، قیمت، نوع نان عرضه شده اعم از ساده و کنجدی، شماره تلفن رسیدگی به شکایات که همان شماره تلفن اتحادیه‌ نانوایان، ستاد خبری سازمان حمایت و سازمان‌های صمت(۱۲۴) و ۱۹۰ که مربوط به امور بهداشتی وزارت بهداشت است، بر روی این تابلوهای متحدالشکل درج می شود و نرخ‌نامه به همه واحدها تحویل داده شود تا در این تابلوها، در دید عموم قرار گیرد.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: در گام بعدی، نظارت بر حسن اجرای این نرخ‌نامه در دستور کار قرار دارد؛ به نحوی که دستگاههای نظارتی همچون اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی کار نظارت بر قیمت و کیفیت نان را انجام خواهند داد؛ البته در کنار این، بخشی نیز به نظارت‌های مردمی اختصاص می‌یابد؛ به نحوی که وقتی تابلوهای نرخ‌نامه در واحدهای صنفی نصب می‌شود، عموم مردم اطلاعات قیمت و کیفیت نان را در اختیار دارند و اعم از اینکه این نانوایی آزادپز یا یارانه‌ای است و نوع نان تولیدی آن، وزن چانه و قیمت باید چقدر باشد، کاملا در دید عموم قرار دارد.

مردم تخلفات از قیمت‌های مصوب را گزارش دهند

احمدی معتقد است که مردم به عنوان اولین ناظران، بر قیمت و کیفیت نان نظارت می‌کنند و اگر یک واحد نانوایی خلاف آنچه که در نرخ‌نامه درج شده، عمل کرد، مردم می‌توانند مراتب تخلفات را به تلفن‌های اتحادیه یا شماره‌ تلفن‌های ۱۲۴ یا ۱۹۰ که البته متمرکز بر مباحث بهداشتی و کیفی نان است، اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: نظارت های ما به عنوان سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت قطعا بعد از اینکه تابلوهای نرخ‌نامه در تمام نانوایی‌ها نصب شد، به صورت مداوم و متمرکز انجام خواهد شد و برای اینکه مطمئن شویم که این نرخ‌ها اعمال می‌شود، گشت‌های مشترکی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به تمامی واحدهای نانوایی اعم از دولتی و آزادپز سرکشی کرده و همراه با ماموران بهداشت، سازمان تعزیرات و تعزیرات آرد و نان، بازرسی‌های متمرکزی را انجام دهیم و در جایی که نرخ ملاک عمل قرار نمی‌گیرد، برخورد جدی صورت دهیم.

نرخ نان در بسیاری از آزادپزها ارزانتر می‌شود

این مقام مسئول با بیان اینکه همزمان با اصلاح قیمت نان در شهر تهران، نرخ نان آزادپزها نیز نظام‌مند شده است، گفت: در واحدهای آزادپز تهران، قیمت جدید نان سنگک ۱۸۰۰ تومان، بربری ۱۵۰۰تومان، تافتون ۸۵۰ تومان و لواش ۴۵۰ تومان است؛ این در حالی است که نرخ نان بربری در نانوایی‌های دولتی ۱۰۰۰ تومان، سنگک ۱۲۰۰ تومان، تافتون ۵۵۰ تومان و لواش ۳۰۰ تومان است.

به گفته احمدی، به هر حال نان یک موضوع بسیار مهم برای دولت به شمار می‌رود و مردم هم روزانه با این کالا سر و کار دارند، بنابراین تلاش داریم تا ساماندهی مناسبی برای بازار این کالای اساسی و عرضه و قیمت آن انجام دهیم.

وی همچنین در خصوص نرخ نان در نانوایی‌های آزادپز نیز گفت: نرخ انواع نان در نانوایی‌های آزادپز کاملا مشخص است و آزادپزها حق ندارند که نان را به هر قیمتی ارایه دهند. البته باید توجه داشت که در آرد تحویلی به آزادپزها هم، به هر حال یارانه‌های پنهانی وجود دارد؛ بنابراین آزادپزها مکلف هستند که از این نرخ مشخص تبعیت کنند، بنابراین نرخ نان در نانوایی‌های آزادپز حتما معقول شده و در بسیاری از موارد کاهش خواهد یافت.

اولویت با پخت و فروش نان ساده است نه کنجدی

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: نکته اصلی این است که در واحدهای نانوایی، باید اولویت عرضه با نان مورد نظر قاطبه مردم باشد؛ یعنی پخت نان سنگک ساده نسبت به نان سنگک کنجدی در اولویت قرار دارد و اگر فردی درخواست خرید نان کنجدی یا نان سبزیجات داشت، در اولویت بعد از متقاضیان نان ساده قرار می‌گیرد.

وی افزود: قرار بر این است که برای نان‌های کنجدی یک رو و دو رو نیز نرخ‌نامه‌ای از سوی اتحادیه نانوایان تهیه شود تا از رفتار سلیقه‌ای خودداری شود، چراکه بعضا در نانوایی‌های آزادپز، نرخ‌های سلیقه‌ای بر روی نان کنجدی اعمال می‌شد و بعضا یک نان سنگک تا ۵ هزار تومان نیز عرضه می‌شد، در حالیکه آزادپزها از این به بعد مکلف هستند که در چارچوب نرخ‌نامه تائید شده اتحادیه‌ها و سازمان حمایت حرکت کرده و قیمت را در این چارچوب تعیین نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوباره گرانی به اسم نظام مند

    • بدون نام

      متأسفاً براي قيمّت گذاري نرخ نأن اصلا كارشناسي نيست براي نأن لواش ١٠٠٪؜افزايش قيمّت ديده شده براي نان تافتون ٣٠٪؜ ضمن اينكه شماره إعلام شده اگر واحدي تخلف كرد با اتحاديه تماس بگيريد كدام اتحاديه لطفا خودتان يك بار تماس بگيريد ببينيد كسي پاسخگو هست بعد اطلاع رساني كنيد ضمن اينكه اياواقعا قيمّت ها از سال ٩٣تغييري نكرده شايد بطور رسمي إعلام نشده اما غير رسمي افزايش داشته لطفا مردم را احمق فرض نكنيد ٠

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لواش صددرصد گرون نشده. ۲۱۶ تومن بود شده ۳۰۰ تومن. نانواها احتیاجی نیست نونو گرون کنن، همین که از وزن چونه‌ها کم میکنن یعنی گرونش کردن. چند ساله گرون نکردن ولی وزنشو کم کردن. راست میگه قیمت نون چند ساله گرون نشده بود ولی یارانه هم هفت هشت ساله زیاد نشده و همچنان سر جاشه!!

    • بدون نام

      نان در بیشتر جاهای کشور متاسفانه نه کیفیتی دارد ونه نظارتی درکار است،

    • بدون نام

      تکرا مکرر اشتباهات ! تا کجا , تا چه زمانی !

    • بدون نام

      گور باباتون بیشرفها. چندگانگی قیمت!؟ نظارت و بازرسی و ... چه زری هست که می زنید. همه چیزتون دزوغ هست همه دروغ میگید. ملت هم مثل خودتون شده. فقط هندوانه میگذارید بغلشون.

    • عسل

      گرون شد نظام مند شد !!!!

    • بدون نام

      دفعه قبل هم که نان را گران کردید همین حرفها را میز دید حالا سنگک ۷۵۰تومانی را ۱۸۰۰ تومان کرده اید وبربری را۱۵۰۰ کرده اید وباز هم ناله میکنید چند وقت دیگر هم باز همین حرفها هست کنجد بازی هم ادامه داردایندفعه کنجدی میشه۳۵۰۰ اصلا کنجد بازی را قدغن کنید حالا که نان را دوبرابر ونیم کرده اید

    • بدون نام

      نان سنگک سال ۵۸ پنج ریال بود حالا۱۸۰۰ تومان ۳۶۰۰برابر ایا حقوق هم به این نسبت زیاد شده مثلا اول استخدام ۲۰۰۰ توما ن بوده حالا اول استخدام چنده

    • بییم نام

      برای نان فانتزی فروش ها یا نان حجیم هم بهتر است دستورالعملی صادر شود مبنی بر فروش تولیدات خودشان چون مشاهده میشود تولیداتی که هیچ نظارت بر آن نیست و به دور از کنترل نماینده اداره بهداشت لست در فروشگاههای زنجیره ای آنها عرضه میشود مثل کیک پلی سیب و یا شیرینی رولت که توسط تولیدکنندگآن دور از نظارت و بعضا"در محلهای غیر بهداشتی و مواد اولیه غیر استاندارد تولید و در فروشگاهها شیک به مردم عرضه میشود و می تواند جان مردم را به خطر بیندازد که نیاز به نظارت مسئولین بهداشت است

    • بدون نام

      توجه کنید بندگان شیطان گران نکرده‌اند ساماندهی کرده‌اند زین پس بجای واژه نامحسوس گران کردن بگویید ساماندهی..... خخخخخخخ

    • بدون نام

      لعنت بر باعث و بانی اش که به خاطر بنزین دارد مملکت رو به نابودی میکشد مردم همین نان رو میتوانستند بخرند حالا کاری کنید که مردم از گشنگی و فقر بمیرند و یه مشت اجنبی بیان

    • بیکار

      نان سنگک درشهرری وتوابع آن۱۵۰۰تومان است،اتفاقاکمترازیکسال
      است که از۱۲۰۰تومان به۱۵۰۰تومان افزایش یافت.جالب اینجاس که
      نانوایان قیمت ۱۵۰۰تومان رامی خواستندکه ازطرف دولت تایید
      نشدحال فهمیدیم که دولت می خواست بیشترگران کند.

    • بدون نام

      متاسفانه بیشتر نانوایی ها از پخت نان ساده پرهیز میکنند. و کمی کنجد اجباری به نان اضافه میکنند وآن را به قیمت بالاتر می فروشند و یا از کیفیت نان زده و از وزن آن کاسته میشود .(در شهرستان بهارستان شاهد بروز همچین مسائلی هستیم)

    • بدون نام

      چند روز پیش یارو اطمینان داد نان گران نمیشود که دیروز وپریروز همه از گرانی نان میگفتن ولعنت به باعث وبانی میکردن

    • بدون نام

      مگه مدرسه ست چند سال دولتی وازادشده پارسال دررشت ما تمام نانها افزایش داشته شماهمش دارین سنگ به سینه میزنی که از سال ۹۳بالانرفته سند ومدرک داری بگی این حرف میزنی اقای هنوز در خواب تشریف دارن برنجم که دیگه رفته بالا یعنی مردم خسته گنن ولی شما مردم ایران نمیبینی

    • ح

      به همین خیال باشید که نرخ ها رعایت خواهد شد از الان دارند قیمت ها را غیر محسوس افزایش می‌دهند و وقتی اعتراض میکنی میگه نداریم برو از نانوایی دیگه بگیر

    • شهروند

      شما بیجا کردی سالی چندبار افزایش از طرفی و از وزن نان کاستن از طرف دیگر بی وجدانها هنوز چند ماهی نگذشته نان سنگگ از 1200 به 1500 شده چرا اینقدر دروغ میگویید خدا لعنت کنه تصمیم گیران بی لیاقت را

    • ب

      روشون نمیشه بگن گرون شده میگن نظام مند شده

    • مرگ بر این دولت مردم فریب

      چند روز قبل رفتم نانوایی بربری پزی گفتم نان ساده میخواهم به آدرس شریعتی بالاتر از سید خندان خیابان مجتبایی بالاتر از کوچه دیلمان،،، گفت ساده نمی پزیم گفتم شکایت میکنم گفت برو شکایت کن چندتا فحش آبدار هم به دولت و اتحادیه داد،، تماس گرفتم اگر شما گوشی را برداشتی اتحادیه هم برداشت آنقدر توی این حوزه خر توخره که خودشان هم میدانند فقط مردم را سرکار میگذرند.

    • بدون نام

      بد بخت بیچاره فقط نان می دانستند بخورد تا روی آنها قطع می شود تا بمیرند خوشحال بحال ۴درصدی ها تو کشور بخورند عیش کنند خدایا حق ما بدبخت بیچاره از این مسئولین بی کفایت بگیرد

    • مسلمان

      اینهایی که فرمودین کلا مزخرف بود چون نانواها و شماها دارین دوتایی با هم میخندین به ریش ملت . ما هم تمام نفرینهامونو نثارتون میکنیم تا باشه روزی که خدا بحسابتون برسه.

    • بدون نام

      چند ماه پیش در سکوت مسئولان بی عرضه نان را گران کردند و حالا مسئولان بی عرضه به اسم تنظیم قیمت نان! دوباره آنرا گران کردند!
      این کلکها بری مردم قدیمی شده! مسئولا بی عرضه و بی کفایت بفکر ترفندهای جدیدتر باشند! اینها افاقه نمی کند!

    • ۰۹۳۵

      تا حالا کجا بودید؟

    • ۰۹۳۵

      قبل از این نرخ جدید ،یعنی ۵ سال گذشته هر نانوایی ماهانه ۱۰ میلیون درآمد داشت
      علی برکت اله

    • بدون نام

      دیگه ملت به این ناکارآمدی های برخی از مسئولین عادت کرده اند ، هرچه دلتان می خواهد انجام بدید اصلا هم پروا نداشته باشید.

    • بدون نام

      بد یخت شدیم

    • بدون نام

      واقعا مملکت گل وبلبلی داریم وقتی چندتا ناکارامد میشن وزیر .بیشترازاین انتظار تغییرات نداریم

      پاسخ ها

      • shanjani

        ''''' لطفا یک ''' گشت ارشاد '''' هم برای نظارت بر اعمال نانوایی ها راه اندازی کنید ' که خدای ناکرده ' برادران نانوا ' از این قیمت جدید ' نان '' گرانفروشی و کم فروشی نکنند!

    • بدون نام

      لعنت خدابرمدیرت شما که شکم سیر دارید وخبر ازحال وروز ملت ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج