۹۱۲۲۷۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

توصیه‌هایی در ارتباط با کفش کودکان مدرسه‌ای

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: پنجه کفش باید پهن باشد، به گونه‌ای که انگشتان دچار فشردگی نشوند، زیرا انحرافات انگشتان از کودکی و نوجوانی با پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ به وجود می‌آید که منجر به تغییر قوس کف پا می‌شود.

خبرگزای ایلنا: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: پنجه کفش باید پهن باشد، به گونه ای که انگشتان دچار فشردگی نشوند، زیرا انحرافات انگشتان از کودکی و نوجوانی با پوشیدن کفش های بسیار تنگ به وجود می آید که منجر به تغییر قوس کف پا می شود.

توصیه‌هایی در ارتباط با کفش کودکان مدرسه‌ای

سید حامد برکاتی (مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت) درخصوص خصوصیات یک کفش مناسب برای دانش آموزان، بیان کرد: رویه کفش باید چرمی و دارای انعطاف‌پذیری متوسط باشد. رویه نباید خیلی خشک یا خیلی نرم بوده و بهتر است که دارای بند باشد. تا هنگامی که بر اثر پوشش مکرر و گرمای پا تغییر شکل می دهد با تنظیم بندهای آن بتوان استحکام دیواره های کفش را تنظیم کرد. پنجه کفش باید پهن باشد، به گونه ای که انگشتان دچار فشردگی نشوند، زیرا انحرافات انگشتان از کودکی و نوجوانی با پوشیدن کفش های بسیار تنگ به وجود می آید که منجر به تغییر قوس کف پا می شود.

وی افزود: پاشنه پا محل شایعی برای تغییر شکل در اندام تحتانی است. دو لایه و قوام دار بودن پاشنه کفش دو خصوصیت یک کفش بهداشتی است که از انحراف پاشنه در جهت داخل و خارج جلوگیری می کند. کفش مناسب باید در قسمت پاشنه ارتفاع ۲ سانتی متر و در قسمت پنجه ارتقاع 1.5 سانتی متر داشته باشد. کف کفش باید ضمن انعطاف پذیری دارای استحکام باشد تا از بخشی از ضربات جلوگیری و به عنوان ضربه گیر عمل کند. زیرا کف خشک کفش ضربه را مستقیما به مفاصل و ستون فقرات وارد می کند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درخصوص نکاتی که والدین باید در هنگام خرید کفش به آن دقت کنند، گفت: والدین برای خرید کفش مدرسه بدون حضور کودکان اقدام نکنند، کودکان در هنگام خرید کفش، باید هر دو لنگه کفش را امتحان کنند. از کودک بخواهید که با کفش چند قدمی راه برود. به نحوه راه رفتن او دقت کنید. بهتر است در حالت ایستاده کودکان، بین انگشتان بزرگ پای او و نوک کفش به اندازه ضخامت انگشت شست دستتان فاصله باشد. خرید کفش های بسیار بزرگ و نیز خرید کفش تنگ هر دو به یک اندازه به سلامتی پاهای کودک آسیب می زنند.

وی افزود: اندازه شدن کفش را به پای کودک به ماه های آینده واگذار نکنید. با توجه به تغییر و افزایش سایز پای دانش آموزان بر حسب ضرورت کفش جدیدی تهیه کنید. منتظر جدا شدن کف کفش یا پاره شدن آن نباشید. قبل از خرید کفش مدرسه، به کف آن هم توجه کنید. اگر کف کفش صاف باشد، دانش آموز در حین بازی و ورزش در معرض خطر لیز خوردن خواهد بود. این خطر در روزهای بارانی شدیدتر است. اگر دانش آموزان دختر به کفش های پاشنه دار علاقه مندند، حداکثر پاشنه دو و نیم سانتی متری پیشنهاد می شود. کفش های با کفی و پاشنه بسیار نازک هم مورد تأیید نیستند. بهتر است برای ساعت های ورزش دانش آموزان کفش ورزشی جداگانه ای تهیه شود. خرید کفش باید در ساعات پایان روز انجام شود تا در صورت وجود ورم، سایز کفش مناسب باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج