جاباما
۹۱۳۰۰۰
۹ نظر
۵۱۷۰
۹ نظر
۵۱۷۰
پ

کار‌هایی که نباید در حق خودمان انجام دهیم

تام رابینز معتقد است که ما می‌توانیم در زندگی خودمان گاهی نقش یک اژد‌ها و قهرمان را ایفا کنیم و زندگی‌مان را نجات دهیم. در این مطلب همراه ما باشید تا با هم کار‌هایی را مرور کنیم که نباید در حق خودمان انجام دهیم.

برترین‌ها: تام رابینز معتقد است که ما می‌توانیم در زندگی خودمان گاهی نقش یک اژد‌ها و قهرمان را ایفا کنیم و زندگی‌مان را نجات دهیم. فکر کردن به این جمله می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌ها و مسائل ذهنی ما باشد.

باید این را بدانیم که گاهی بزرگ‌ترین درد‌های ما کاملاً به خودمان بستگی دارد و این ما هستیم که می‌توانیم با دلسوزی در حق خودمان، اهداف بزرگی را در زندگی انتخاب کنیم و برای داشتن یک زندگی شادتر تلاش نماییم. در این مطلب همراه ما باشید تا با هم کار‌هایی را مرور کنیم که نباید در حق خودمان انجام دهیم.

کار‌هایی که نباید در حق خودمان انجام دهیم
مسئولیت همه‌چیز را پذیرفتن

قطعاً گاهی پیش می‌آید که با یکی از دوستانمان یا حتی افراد غریبه روبه‌رو شویم که حال روحی خوبی ندارند و از زندگی ناراضی هستند. بسیاری از افراد در چنین شرایطی، مشکلات و درگیری‌های آن فرد را مدام در ذهن خودشان تفسیر می‌کنند، چراکه فکر می‌کنند که فقط با این کار می‌توانند به او کمک کنند. شما باید این را بدانید که افراد در غالب مواقع درون حبابی قرار دارند که باعث می‌شود خودشان از پس مسائلشان بر آیند.

باور به این موضوع باعث می‌شود که زندگی را راحت‌تر بگیریم و از حساسیت‌های بی‌جا اجتناب کنیم، پس قبل از هرچیز باید این را بدانید که شما مسئول تمامی مشکلات نیستید و در وهله اول باید حال خودتان را خوب نگه دارید، نه آنکه اجازه دهید کمک کردن به افراد آن هم با این شکل به قیمت نابودی روحیه خودتان تمام شود!

خوشحالی‌ها را به آینده موکول کردن

بیشتر ما در ذهنمان می‌گوییم که مثلاً وقتی وزنم را کم کردن حال بهتری پیدا خواهم کرد، وقتی ازدواج کنم احساس خوشبختی بیشتری خواهم داشت و... این یعنی به تعویق انداختن خوشبختی و مسئول آن فقط و فقط خودمان هستیم. هر لحظه از زندگی با چالش‌های جدیدی همراه است و شرایط بیرونی زندگی شما دائماً تغییر می‌کند، پس در چنین شرایطی با به تعویق انداختن احساس خوشبختی‌تان فقط خود را از لذت بردن از زندگی محروم می‌کنید. بهتر است هرجا و در هر موقعیتی که هستید خودتان را در آغوش بگیرید و با تمام وجود احساس خوشبختی و خوشحالی کنید.

در پشیمانی باقی ماندن

کار‌هایی که نباید در حق خودمان انجام دهیم

فقط برخی از احساسات درونی هستند که به اندازه پشیمانی می‌توانند روح شما را آزار دهند. پشیمانی هیچ کاری را پیش نمی‌برد به جز آنکه روح شما را خسته و آزرده کند. پشیمانی باعث می‌شود که شما از حرکت بایستید و دیگر برای حال خوب خودتان تلاشی نکنید و این دقیقاً همان چیزی است که باعث درد شما می‌شود.

وقتی دائماً به دلیل مسائل مختلف در زندگی احساس پشیمانی کنید زندگی‌تان بیش از حد آشفته می‌شود و شما را جوری اقناع می‌کند که انگار هیج راهی پیش رویتان قرار ندارد و باید در این حس بسوزید و بسازید، پس در وهله اول با احساس پشیمانی خود روبه‌رو شده و از شر آن خلاص شوید، بعد به خود بیاموزید که چگونه می‌توانید رها شوید و حس خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید.

عیب‌های بدن را بر زبان آوردن

تا کی باید به دلیل عیب‌ها و مشکلات بدن خود تاسف بخورید؟ اصلاً تا کی باید عیب‌های غیرمنطقی‌ای بر روی بدن خود بگذارید که بخواهید اذیت شوید؟ بیایید برای یک بار هم که شده مقابل آینه بایستید و با خودتان همان‌گونه که هستید روبه‌رو شوید. کافی است بدانید که شما همان شکلی که هستید بهترین خودتان هستید و باید خودتان را از صمیم قلب دوست داشته باشید.

بیش از حد به ظاهر اهمیت دادن

کار‌هایی که نباید در حق خودمان انجام دهیم

باید اعتراف کنیم که بسیاری از افراد، معیار خوب و بد بودن را در ظاهر خودشان و دیگران می‌سنجند. این افراد غالباً از نگاه دیگران به خودشان نگران هستند و نظر آن‌ها می‌تواند به راحتی در احساسات و حتی اعتماد به نفسشان تاثیرگذار باشد. این یک دام بی‌رحمانه است که اجازه دهیم جامعه معیار‌های زیبایی ما را مشخص کند و بر پایه همان‌ها در رابطه با ما قضاوت کند! فقط کافی است که شما به خودتان ارزش و اعتبار دهید و به جای تمرکزِ صرف بر روی بدنتان، روحتان را تعالی بخشید.

نگه داشتن معیار‌های غیر واقعی

زندگی شما یک آلبوم از عکس‌ها و موقعیت‌های غیر واقعی نیست! این یعنی گاهی همه چیز خوب است و گاهی هم با مشکلاتی برخورد می‌کنید و این دقیقاً طبیعت زندگی است، پس در چنین شرایطی نباید خودتان را با معیار‌هایی غیر واقعی که در شبکه‌های اجتماعی از خوشبختی افراد دیگر وجود دارد بسنجید!

مقایسه کردن خودمان با دیگران

مقایسه کردن واقعاً دزد شادی شماست! مطمئن باشید که همه افراد چالش‌ها و دغدغه‌های مخصوص به خودشان را دارند و هیچ کس نیست که یک زندگی کامل و تماماً راحت داشته باشد، بنابراین بهتر است که به جای مقایسه خودتان با دیگران، خوشبختی‌ها و نعمت‌هایتان را بشمارید و شکرگزارشان باشید.

فکر کردن بیش از حد

کار‌هایی که نباید در حق خودمان انجام دهیم

احتمالاً این مورد سخت‌ترین عادت برای ترک کردن است! فکر کردن بیش از حد به دغدغه‌ها در زندگی باعث می‌شود که احساسات شما به بازی گرفته شود و واقعیت‌ها تحریک گردند. در چنین شرایطی فقط وقت خودتان را هدر می‌دهید. اضطراب، تنش، نگرانی و... همه و همه ناشی از تصور آینده‌ای هستند که وجود ندارد و صرفاً ساخته و پرداخته ذهن شماست. پس خیلی مهم است که بتوانید ذهن خود را کنترل کرده و از فکر کردن بیش از حد در رابطه با مسائل مختلف اجتناب نمایید.

استراحت کافی نداشتن

خیلی از افراد بر این باور هستند که باید دائماً در حال تلاش و حرکت باشند، باید همیشه شلوغ باشند و به هیچ‌گونه استراحتی نیز نیاز ندارند! این دقیقاً همان نقطه‌ای است که اضطراب‌های شما را شکل می‌دهد. به خودتان آرامش دهید و زمانی را برای استراحت کردن باقی بگذارید. در این لحظات است که ذهن و جسم شما آرام می‌شود و می‌توانید راحت‌تر جلو بروید و رشد کنید.

تصور اینکه برای همه چیز خیلی دیر شده

تقریباً افراد زیادی وجود دارند که بر این باورند که برای پیدا کردن شغل جدید، ازدواج، شروع به کار، یادگیری زبان جدید و... خیلی دیر شده است. سعی کنید که تجربیات خودتان را محدود نکنید و اجازه ندهید که این تفکر نادرست، فرصت‌های خوب زندگی‌تان را از شما بگیرد.

این را یادتان باشد که هیچ وقت برای تبدیل شدن به آن فردی که می‌خواهید باشید دیر نیست. شما می‌توانید بهترین خودتان را نشان دهید و با این کار نیز امیدواری‌تان به زندگی را چندین و چند برابر کنید. امیدوارم شجاعت آن را داشته باشید که همه چیز را دوباره شروع کنید.

منبع: livingly

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من خیلی فکر می کنم این واقعا عذاب آوره

      پاسخ ها

      • Sami

        دوست عزیز من هم مشکل شما را داشتم بعد از یک مشکل خانوادگی، توصیه من به شما مطالعه کتاب نیروی حال اگهارت تله است

    • مریم

      عالی بود

    • مینا

      همه اینها رو من دارم. واقعا داغون میشه آدم. خدایا خودت کمک کن

    • بدون نام

      افرين زيبا بود

    • N

      آخری از همه بدتره

    • بدون نام

      ممنون از پست خوبتون کاش از این موارد بیشتر بزارین عالی بود

    • نوجوون

      من یه دوست صمیمی دارم ، اما امروز نمیدونم چش بود همش داش ازم فرار میکرد ، این مسئله خیلی ذهنمو ازار میده و اینکه من چیزی برای اون کم نزاشتم و چرا اون یهو باید اینطوری بشه ؟! کاش واقعا بشه که آدم هیچکس بغیر از خودش براش مهم نباشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید زیادی بهش وابسته هستی و همش دنبالش هستی. آدمها دوست دارند آژاد باشند. سعی کن اصلا وابسته کسی نباشی. با همه باش با هیچکس باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج