۹۱۳۲۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جدیدترین نسخه iOS روی آیفون X جیلبریک شد

اکسپلویت checkm۸ که چند روز قبل توسط هکری با نام مستعار Axi۰mX شناسایی شده بود، امکان جیلبریک iOS ۱۳.۱.۱ را فراهم کرده است.

دیجیاتو: اکسپلویت checkm۸ که چند روز قبل توسط هکری با نام مستعار Axi۰mX شناسایی شده بود، امکان جیلبریک iOS ۱۳.۱.۱ را فراهم کرده است.

جدیدترین نسخه iOS روی آیفون X جیلبریک شد

هدف از جیلبریک آیفون رفع محدودیت های نرم افزاری iOS برای نصب برنامه‌های خارج از اپ استور و انجام برخی اصلاحات در کل سیستم است. بسیاری از اپلیکیشن ها و بازی های پولی را هم می توان پس از جیلبریک به صورت رایگان روی آیفون نصب کرد. با این وجود در سال های اخیر جیلبریک آیفون دشوارتر شده اما اکسپلویت checkm8 حتی جیلبریک iOS 13.1.1 را هم به آسانی ممکن کرده است.

با استفاده از این اکسپلویت که نوعی آسیب پذیری در بوت رام محسوب می شود، می توان آیفون های مجهز به چیپست A11 بیونیک و مدل های پیش از آن را جیلبریک کرد. Axi0mX برای اثبات این مساله ویدیویی از یک آیفون ۱۰ را در حالت verbose منتشر کرده که بوت آن تنها با ایجاد تغییرات گسترده در هسته سیستم میسر است.

هکر مذکور اینکار را به روش سمی تترد انجام داده در نتیجه پس از هر ریبوت باید دوباره سیستم را با کامپیوتر لود کند. بوت‌چین امن اپل با بررسی امنیت مراحل قبل و گاها بعدی باعث می‌شود با هربار ریبوت، این اکسپلویت نیز دوباره بسته شود.

طبق ادعای Axi0mX جیلبریک iOS 13.1.1 با استفاده از آسیب پذیری جدید تنها دو ثانیه طول کشیده. نکته مهم اینجاست که checkm8 مبتنی بر سخت افزار است و در نتیجه اپل با ارائه به‌روزرسانی نرم افزاری قادر به رفع آن نیست.

جیلبریک در کشورهای دیگر بیشتر به واسطه امکان تست نسخه آزمایشی اپ ها به مذاق توسعه دهندگان خوش می آید اما در ایران همانطور که «شاهین کاتبی»، مدیرعامل شرکت «راهکار‌های هوشمند سیب» گفته بود، جیلبریک یکی از تنها راه های باقیمانده برای دور زدن سیاست های ناخوشایند اپل در قبال کاربران ایرانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج