۹۱۳۳
۱ نظر
۵۲۰۴
۱ نظر
۵۲۰۴
پ

یک دنیا شگفتی

نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ۳G

امروزه بحث درباره ی اپراتور سوم و ویژگی های آن از جمله ۳جی (۳g) در همه جا پیچیده است ، برای همین امروز به طور مختصر و مفید به معرفی ۳جی (۳g) و ویژگی هایش می پردازیم.

امروزه بحث درباره ی اپراتور سوم و ویژگی های آن از جمله ۳جی (۳g) در همه جا پیچیده است ، برای همین امروز به طور مختصر و مفید به معرفی ۳جی (۳g) و ویژگی هایش می پردازیم.

البته خواهید دید که می توانید بدون بهره گیری از تلفن های همراه پیش رفته هم به ۳جی (۳g) متصل شوید و از سرعت و امکانات آن لذت ببرید !

پس اگر دوست دارید طعم یک اینترنت پرسرعت را تجربه کنید ، تا اخر این مقاله با ما همراه شوید .

نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3G

نسل سوم شبکه تلفن همراه:
نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ۳ جی (به انگلیسی: ۳G) روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم می‌باشد. نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مولتی مدیا می‌باشد. ۳ جی برخلاف جی‌اس‌ام که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال مولتی مدیا را فراهم می‌سازد. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود. با سرعت نسبتا بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

اولین کشوری که از شبکه ۳G به صورت گسترده و تجاری استفاده کرد، کشور ژاپن بود. در اولین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ژاپن، ان‌تی‌تی دوکومو، سرویس‌های مخابراتی خود را به نسل سوم مجهز کرد. از سال ۲۰۰۵، شبکه‌های نسل سوم ضریب نفوذ خود را افزایش داده‌اند، یکی از علل را می‌توان در پر شدن گنجایش نسل دوم شبکه‌های مخابراتی دانست. شبکه‌های نسل دوم برای انتقال اطلاعات صوتی با سرعت پایین طراحی شده‌است. از همین رو براساس نیازهای مشترکین به ارتباطات پر سرعت تر، این نسل وارد عمل شد. [ ویکی پدیا]

سرعت اینترنت در نسل سوم تلفن‌های همراه
میانگین سرعت دانلود حدود ۱۱۰۰ کیلوبیت در ثانیه ‌است. در شبکه همراه ۳G سرعت تقریبا ۱۰ برابر یک خط ای‌دی‌اس‌ال ۱۲۸ کیلوبیتی است. میانگین سرعت آپلود حدود ۴۰۰ کیلوبیت بر ثانیه ‌است، حال خودتان می دانید می خواهید از ۳جی و سرعتش لذت ببرید و استفاده کنید یا ای دی اس ای ۱۲۸ کیلوبیتی !

نسل سوم شبکه تلفن همراه در ایران
شرکت تامین[تلکام] و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بود در بهمن ۱۳۸۹ نسل سوم شبکه تلفن همراه را در ایران برای نخستین بار پیاده سازی کند. که طبق اطلاعات موجود و منتشر شده این تاریخ به خرداد ماه سال ۸۹ موکول شده است.

مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه جزئیات جدیدی از ارئه سیم کارت های نسل سوم ارائه کرد که از جمله آن، اشاره به ۳جی (۳g)و ۲جی (۲g) بود به طوریکه در شهر تهران ۸۰ درصد شبکه با پوشش ۳جی (۳g) و ۲۰ درصد آن با پوشش ۲جی (۲g) خواهد بود.

تلفن های همراه :

بیش تر تلفن های همراهی که هم اکنون در بازار وجود دارند ۳جی را پشتیبانی می کنند و این امکان را برای شما فراهم می کنند که به راحتی به اینترنت پرسرعت از طریق تلفن همراه متصل شوید .

با این حال در هر کجا که باشید به راحتی می توانید به اینترنت متصل شوید و با دوستان و آشنایانتان در ارتباط باشید !

البته قیمت این تلفن ها هم زیاد گران نیست معمولا قیمت این گوشی ها از ۲۰۰هزار تومان به بالا شروع می شوند .

نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3G

ممکن است با خود بگویید حال شاید ما نخواستیم به اینترنت ۳جی از طریق تلفن همراه متصل شویم ، چاره چیست ؟

برای این که جواب پرسش خود را بگیرید ، این قسمت را حتما بخوانید.

3جی بر روی رایانه :
بیش تر کشور ها از تکنولوژی ۳جی (۳g) بر روی رایانه هایشان استفاده می می کنند ، چون سرعت و امنیت خوبی دارد .

چند ماهی است که یک محصول بسیار کوچک و نسبتا ارزان وارد دنیا دیجیتال شده است که می تواند اینترنت پر سرعت را تنها با یک سیم کارت برایتان فراهم کند .

این محصول که از آن استقبال خوبی شده و می شود می تواند به شما کمک کند تا در هرجا که دوست دارید به اینترنت متصل شوید ، حتی در سفر و در جاده فقط با یک لپ تاپ یا رایانه و سیم کارت !

از جمله جدید ترین آن ها که تکنولوژِی ۳جی را پشتیبانی می کند ۳G Modem HSDPA Go Connect است .


بد نیست گریزی هم به تکنولوژِی ۴جی (۴g) بزنیم !

نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3G

۴G بر پایه ی نسل چهارم استاندارد های شبکه های سلولی(شبکه های موبایل) است. و جانشینی برای نسل سوم (۳G) و نسل دوم (۲G) این استاندارد هاست. در نسل چهارم، برای ارتباطات موبایلیته (ارتباط در حال حرکت) مانند استفاده در قطار یا خودرو حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه(۱۰۰Mbit/s) و برای ارتباطات نسبتا ثابت و بدون جابجایی مانند کاربران پیاده رو یا ساکن، یک گیگابیت در ثانیه(۱GBit/s) است.

فکر می کنم با خواندن این قسمت به سرعت ۳ جی هم قانع نشوید! با این حال در حال حاضر این تکنولوژی خیلی کم به چشم می خورد و بیش تر توجه ها به ۳جی (۳g) و سرعت نسبتا زیاد آن در برقراری ارتباط است .


منبع : گویا آی تی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      too donia dare 4G estefade mishe ma taze raftim EDGE hanoozam VIDEO CALL nadarim

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج