جاباما
۹۱۳۶۰۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«تلاطم» پس از دو سال کهنه نشده است؟

کارگردان سریال «تلاطم» که از امشب پخش آن آغاز می‌شود درباره این سریال پلیسی توضیحاتی داد و بیان کرد که آثار پلیسی بیشتر از درام طرفدار دارند.

خبرگزاری مهر: وحید بیطرفان کارگردان سریال پلیسی معمایی «تلاطم» درباره سریال خود که بعد از دوسال امشب از شبکه پنج سیما پخش می‌شود،توضیح داد: سریال «تلاطم» به سفارش عقیدتی سیاسی ناجا ساخته شده که درگیر اتفاقات مختلفی برای پخش شد و من خیلی منتظر پخش آن در این مدت بودم.

«تلاطم» پس از دو سال کهنه نشده است؟

وی درباره اینکه پس از دو سال آیا هنوز این مجموعه تازگی دارد یا خیر هم گفت: من همان زمان هم می‌گفتم که اگر «تلاطم» زودتر به پخش برسد بازخوردی به مخاطب می‌دهد که در زمان دیگر این بازخورد را نمی‌دهد و اصلا از کجا معلوم «تلاطم» بتواند همان جذابیت اولیه را داشته باشد؟ ما بهمن ۹۵ پیش تولید سریال را آغاز کردیم و اول اسفند کار کلید خورد و در خرداد ۹۶ هم آن را تحویل دادیم. بنابراین بعد از دو سال پخش قطعاً مشکلاتی بوجود می‌آید. مثلا نانی که تازه است با نان مانده و بیات شده فرق می‌کند. برای یک سریال هم قالبی که ابتدا برایش طراحی و برنامه‌ریزی شده ممکن است وقتی ۲ سال را رد می‌کند به کهنگی برسد!

کارگردان «تلاطم» با اشاره به برخی از عوامل سریال خود توضیح داد: یکی از ویژگی‌های این سریال آهنگسازی آن است و دانیال شهرتی در این کار از ساز زنده استفاده کرده است. همچنین چند بازیگر اصلی داریم که در میان آن‌ها یک تئاتری وجود دارد و تیمی این کار را ساخته که باعث شده است خروجی متفاوتی داشته باشد.

برخی هنوز می‌خواهند «خواب و بیدار» ساخته شود

وی درباره فیلمنامه‌های پلیسی و اینکه چقدر نظر مدیران نسبت به این فیلمنامه‌ها باز است، عنوان کرد: معاونت اجتماعی ناجا به شدت موافق ساخت کارهای متفاوت است اما در این پروسه اظهارنظرهای سلیقه‌ای مطرح می‌شود و یا کارشناس به سلیقه خود نظر می‌دهد و فکر می‌کند مخاطب هنوز «خواب و بیدار» را دوست دارد برخی دوستان هم در فضای پلیسی هستند که هنوز می‌خواهند «خواب و بیدار» ساخته شود.

بیطرفان در توضیحی از سریال «تلاطم» بیان کرد: در این سریال از ساختار فلش بک و فلش فوروارد استفاده شده و چند قصه موازی دارم که با واسطه‌هایی این داستان‌ها به هم ربط پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تماشای سریال‌های روز دنیا توسط مخاطب امروز یادآور شد: ما مخاطبانی داریم که سریال‌های روز دنیا را می‌بیند و حتی مثلا اگر «گیم اف ترونز» را دوست دارد اما از قسمت پایانی آن ناراضی است و یا «فرار از زندان» و «بریکینگ بد» را دیده است و سلیقه اش را ارتقا داده و برخی از همکاران من ساده‌انگارانه‌ترین نوع روایت را برای چنین مخاطبی انتخاب می‌کنند. مخاطبی که آن سریال‌ها را دیده وقتی کار خوب نمی‌بیند با تلویزیون خداحافظی می‌کند و همان سریال‌ها را تماشا می‌کند.

مخاطب، کار پلیسی را بیشتر از درام دوست دارد

بیطرفان تصریح کرد: تجربه پخش مجموعه‌های پلیسی نشان داده است مخاطب عاشق کار پلیسی است حتی بیش از درام آن را دوست دارد و از بازخوردهای پخش سریال‌هایی چون «خواب و بیدار» این مشهود است. این سریال‌ها به دلیل هیجان و پلیس بازی ای که همیشه در کودکی‌های ما وجود داشته است جذاب هستند. پرتعلیق بودن و گره افکنی و گره گشایی که در سریال‌های پلیسی وجود دارد در درام اجتماعی نیست.

وی اضافه کرد: مخاطب دوست دارد حدس بزند و اگر حدسش درست باشد می‌گوید این که سریال نیست و اتفاقا دوست دارد غافلگیر شود. اصغر فرهادی یکی از کارگردانانی است که نمی‌توانید حدس بزنید چه اتفاقاتی در قصه هایش رخ می‌دهد و یا پایان ان چه می‌شود. او هم از تلویزیون شروع کرد و «روزگار جوانی» و «داستان یک شهر» را طراحی کرد و با اینکه این سریال‌ها به ۲۰ سال پیش تعلق دارند اما هنوز جذابند چون به مخاطب آن زمان خوراک می‌داد.

سریال «تلاطم» از امشب سه شنبه نهم مهر ماه در شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود که ماجرایی پلیسی معمایی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج