۹۱۴۰۶۸
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

تکذیب ابتلا به ایدز در یک روستا از طریق واکسن

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ما انتظار داریم رسانه‌ها کمک کنند تا مردم درباره این موضوع نترسند، گفت: «اصلا چنین چیزی امکان ندارد که عده ای در این روستا از طریق واکسن به ایدز مبتلا شوند. ما اطلاعیه‌ای می دهیم تا درباره این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

خبرآنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ما انتظار داریم رسانه‌ها کمک کنند تا مردم درباره این موضوع نترسند، گفت: «اصلا چنین چیزی امکان ندارد که عده ای در این روستا از طریق واکسن به ایدز مبتلا شوند. ما اطلاعیه‌ای می دهیم تا درباره این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. مگر می‌شود وزارت بهداشت آزمایشی روی مردم انجام دهد که مردم را آلوده کند؟ اصلا چنین چیزی امکان دارد؟ اگر اینگونه باشد که باید ما را بگیرند و اعدام کنند! من از اساس این موضوع را تکذیب می‌کنم.»

«حدود ۲۵۰ نفر از مردم روستای چنار محمودی استان چهار محال و بختیاری به خاطر تزریق واکسن آلوده از طرف بهداشت به #ایدز مبتلا شده‌اند.» صبح امروز خبری در فضای مجازی دست به دست شد که حکایت از ابتلای ۲۵۰ نفر در روستای چنار محمودی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل تزریق واکسن آلوده از طرف وزارت بهداشت و یا انجام تست دیابت به ویروس ایدز داشت.

اما محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرآنلاین هرگونه آلودگی در این روستا را از طریق زدن واکسن تکذیب کرد.

او با بیان اینکه ما انتظار داریم رسانه‌ها کمک کنند تا مردم درباره این موضوع نترسند، گفت: «اصلا چنین چیزی امکان ندارد که عده ای در این روستا از طریق واکسن به ایدز مبتلا شوند. ما اطلاعیه‌ای می دهیم تا درباره این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. مگر می‌شود وزارت بهداشت آزمایشی روی مردم انجام دهد که مردم را آلوده کند؟ اصلا چنین چیزی امکان دارد؟ اگر اینگونه باشد که باید ما را بگیرند و اعدام کنند! من از اساس این موضوع را تکذیب می‌کنم.»

گویا ادامه داد: «من توصیه می کنم که به این شایعات دامن نزده شود. اصل ماجرا اصلا به این شکل نیست. این افراد به طریقی دیگر به ویروس ایدز مبتلا شده اند و ما هم نمی توانیم راهی را که این افراد به این ویروس مبتلا شده اند، اعلام کنیم چون این موضوع محرمانه است. هر کسی در این روستا از یک راهی به این ویروس متبلا شده و در این زمینه شایعه‌سازی بی‌جهت صورت گرفته است. مگر ما تا به حال گفته‌ایم که چه افرادی از چه طریقی به این ویروس مبتلا شده‌اند؟ ما اطلاعات شخصی مردم را نمی‌توانیم منتشر کنیم.»

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت که تعداد مبتلایان به ایدز در این روستا بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که الان در بین مردم دست به دست می شود اما این افراد بیشتر از ۱۰ نفر هستند.

شناسایی افراد مبتلا از یک ماه پیش

سیدمرتضی خاتمی (نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) در گفت‌وگو با هم ایلنا در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت گفت: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد. بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است. خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پرخطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید. امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد.

مقامات محلی این شهر هم اعلام کرده‌اند که شناسایی افراد مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای استان از یک ماه پیش آغاز شده بود و اطلاعات بیماران باید به شکل محرمانه حفظ شوند.

مجید شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به ایلنا گفته که از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری، تیم های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی و تماس با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد. در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا همیشه حقایق رو تکذیب میکنین...شرم بر شما

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه اشغالای خدا نشناس اگر راست باشه که باید مثل سگ سقطتون کنند شایع است آمپول آلوده وارد کردین خدایا چرا نظاره گر همه این کثافتکاری‌ ها هستی و کاری نمی کنی

    • دونالد ترامپ

      ماهم گوشمون درازه شما که هرچي تکذيب ميکنيد درست ميشه

    • بدون نام

      دروغگوهای پست فطرت مردم با آبرو مبتلا شدن تو چی میگی خودشون حتی آدمی که زیر پتو مریض بوده بهش آمپول زدن بازم دروغه

    • بدون نام

      پس جناب دکتر از چه راهی مبتلا شدند بگو مردم بدانند من افراد با ایمان را می شناسم که مبتلا هستند لطفا تهمت نزنید اگر می تونید درمان کنید آرامش بیاورید نمک روی زخم نپاشید مشاوره کنید

    • سعید

      ۲۵۰ نفر

    • بدون نام

      چون شماها تکذیب کردید بس واقعیت داره

      پاسخ ها

      • دنیلا

        موافقم, این زمانه قدرتمندان هرچیزی رو تکذیب کنن مطمئن میشیم که حقیقته

    • عباس

      معلوم هست چی میگین من از اهلی چنارم ما برا ازمایش قند رفتیم خانه بهداشت ده بهورز از ما نمونه گرفت حالا بعد سه ماه فهمیدیم هر کی ازمایش داده مرضه

    • بدون نام

      این خبر همین الا از رو سایتتون بردارین که میریم شبکه بهداشت به اتیش میکشیم هر خری میدونه با سرنگ الوده ادم ایدز میگیره بعد شما میگید هر کدوم به یه روشی ایدز گرفتن

    • بدون نام

      ماست بدید خدمت آقا

      جهت ماست مالی

    • بدون نام

      اگر چیزی نبود که کل مردم روستا تجمع اعتراض آمیز نمیکردند

    • هیچ

      منظور از " کانون پرخطر " چیست؟!
      چرا واضح صحبت نمیکنید؟!
      " کانون پرخطر " مثل نقل ونبات ریخته تو خیابون..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کانون پرخطر یعنی مرکز ی که ابتدا ء بیماری از آنجا شروع شده واین میتونه یک شخص باشه یا مثلا همون سرنگ یا چیزای دیگه

    • بدون نام

      خدالعنتشون‌کنه‌این‌چ‌کاری‌بود‌مگه‌میشه‌ارامش‌داشت‌که‌میگین‌ارامشتونو حفظ کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج