۹۱۵۳۴۰
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

پلیس وسط میدانِ برخورد با هنجارشکنان است

رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس در وسط میدان برخورد با هنجارشکنان، است.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس در وسط میدان برخورد با هنجارشکنان، است.

سردار سرتیپ حسین رحیمی روز گذشته در جمع ائمه جمعه و جماعات استان تهران با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که آرامش و آسایش را برای شهروندان فراهم می کنند، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی را مظهر اقتدار ملی می دانند و ما در این سازمان بزرگ این کلام رهبری را مدال افتخاری برای خود می دانیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ها و طرح های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، گفت: پلیس در برخورد با فروشندگان مواد مخدر از فروشندگان کلان تا خرد و معتادان متجاهر، در میانه میدان است و امروز که از منطقه شوش و مولوی که بیش از ۵۰ سال جولانگاه معتادان، خرده فروشان و متجاهران بازدید کردیم، مشاهده کردیم که تلاش های صورت گرفته در این منطقه به نتیجه رسیده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در هفت ماه تلاش شبانه روزی در وسعت ۲۶ کیلومتر مربع مناطقی چون شوش، مولوی و ... پاکسازی شده است و در این مهم پلیس در مرکز اصلی اجرای این عملیات بزرگ بوده است ، افزود: منطقه شوش و مولوی میراث دار شهیدان بزرگی چون نواب صفوی و هرندی است و امروز در بازدید انجام شده در این منطقه با پدر شهیدی برخورد کردیم که سه فرزندش را در راه اعتلای ایران اسلامی تقدیم کرده بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه مرزی و برخورد با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر، گفت: پیش از حضور در تهران بزرگ به عنوان فرمانده، سالیان سال و حدود یک و نیم دهه از زندگی کاری خود را در نقاط شرق و مرز بوده ام که در این مدت نیز قاچاقچیان بزرگی را دستگیر کردم، در آخرین عملیات خود پیش از انتقال به تهران، قاچاقچی بزرگ بین المللی به نام «نصیر بامری» معروف به «قورباغه مکران» که تنها در یک مورد از وی ۸۰۰ تن مواد مخدر کشف شد را دستگیر کردم.

وی با اشاره به عملکرد پلیس پایتخت در حوزه امنیت اخلاقی و برخورد با بدحجابان و هنجارشکنان، گفت: پلیس برخلاف دیگر سازمانها و ارگانهایی که تنها در این خصوص سخنرانی می کنند، در وسط میدان است و علیرغم همه کم لطفی ها و نا مهربانی ها این مسیر را با قدرت ادامه می دهیم.

این مقام ارشد انتظامی اجرای طرح ناظر۱ از ابتدای فروردین امسال را طرحی عاقلانه، مدبرانه و قاطعانه دانست و گفت: نیروی انتظامی به تنهایی در این حوزه عمل می کند و در جلسات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تنها سازمان گزارش دهنده که دارای عملکرد است، نیروی انتظامی است و ما برای برخورد با رانندگان و سرنشینان خودروها و افرادی که در گوشه و کنار خیابان ها اقدام به بی حجاب و یا بدحجابی می کنند برنامه مفصلی داریم؛ همچنین برخورد با واحدهای صنفی که اقدام به فروش مانتوهای توری و جلوباز می کنند نیز در دستور کار می باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح ناظر یک تاکنون شاهد کاهش ۸۰درصدی هنجارشکنی در خودروها هستیم، ادامه داد: با صاحبان پاساژهای بزرگ برای راه اندازی گروه های امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی های لازم صورت گرفته که آنان خود گروه هایی مشتمل بر زنان و مردان را با هزینه خود، تشکیل که این گروه ها توسط پلیس تهران بزرگ برای برخوردهای مقتضی با ناهنجار های اجتماعی آموزش می بینند؛ ما به سرو سامان دادن وضعیت عفاف و حجاب اعتقاد داشته و هرچه در توان داریم در این زمینه می گذاریم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده های مفاسد اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: ۴۲ پرونده فساد اقتصادی توسط پلیس تهران بزرگ بررسی شده و به نتیجه رسیده و ۸۰ درصد متهمانی که دادگاه هایشان از صدا و سیما پخش می شود توسط پلیس تهران بزرگ دستگیر شده اند که آخرین آن مربوط به پرونده ایران خودرو است که مدیر عامل و ۱۰ تا ۱۲ نفر از رابطین این پرونده، توسط پلیس پایتخت دستگیر شده اند که این کار بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به برخورد پلیس با دلالان ارزی که بیش از سه دهه در مناطق مرکزی همچون خیابان منوچهری، چهارراه استانبول، خیابان فردوسی، پاساژ افشاری و... فعال بودند و دستگیری ۴۰۰ نفر از این افراد که با فشار و اصرار پلیس ۹۰ نفر از آنها راهی زندان شدند، گفت: دلالان کف خیابان دارای حساب های نجومی بودند؛ در حوزه فضای مجازی و صرافی های غیرمجاز نیز پلیس بسیار موثر عمل کرد بطوریکه ۲۵۰ صرافی غیرمجاز که با سایت ها هماهنگ کرده و ارقام غیرواقعی منتشر می کردند و موجب لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد جمهوری اسلامی شده بودند، دستگیر شدند.

رحیمی پلمپ صرافی ها و بسته شدن تمام سایت های غیررسمی را از جمله نتایج برخوردهای پلیس تهران بزرگ، دانست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ رسیدگی به ۱۸هزار پرونده تخلفات فضای مجازی طی شش ماهه نخست امسال را نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پلیس پایتخت، اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد از تخلفات فضای مربوط به فساد اقتصادی،۲۴درصد مفاسد اخلاقی و هتک حیثیت و ۱۵درصد سایر موارد بوده است که نشان از اشراف حداکثری پلیس فتا در فضای مجازی دارد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به آمار کشف سرقت نیز گفت: با توجه به فشار و جنگ ظالمانه استکبار و امریکا و مشکلاتی چون تورم و بیکاری، تهران بزرگ در کشف سرقت رتبه اول را دارد و سهم وقوع جرائم در طول دو سال گذشته از ۳۰ درصد در تهران نسبت به کل کشور به ۲۱درصد رسیده است که این نوعی انقلاب است.

وی ادامه داد:طرح های مختلفی در حوزه برخورد با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر، برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس و ... توسط پلیس های تخصصی اجرا می شود که این موضوع در کاهش بسیاری از جرایم و معضلات تاثیر داشته است.

وی از حمایت های همه جانبه علمای گرانقدر و روحانیون قدردانی کرد و گفت: تلاش های صادقانه، مخلصانه و شبانه روزی پلیس برای حفظ آرمان های انقلاب و اسلام و پاسداری از خون شهداست و تلاش می کنیم سربازی شایسته برای ولی امر مسلمین باشیم چرا که این نظام اسلامی بعد از ۱۴۰۰ سال پاگرفته و بر ما فرض است تا با تمام توان ، این نظام را حفظ کنیم.

در پایان این نشست، به مناسبت هفته بزرگداشت نیروی انتظامی نماز جماعت با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ و ائمه جمعه، برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود برشما

    • بدون نام

      درود برشما

    • بدون نام

      خسته نباشید واقعا!!! کاش که وسط میدان مبارزه با فقر و فحشا هم بودید

    • بدون نام

      فقط بلا ی مردم عادی شدید اگه مردی برو یقه اختلاس گرا بگیر نمیخاد برا مردم عادی شاخ بشی

    • بدون نام

      پلیس وسط میدان تنش که خودش درست کرده گیر کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای مردم بیچاره خدایا خودت کمک کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج