جاباما
۹۱۵۴۷۴
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت ساینا و سراتو در دست بررسی است

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که قیمت فروش تعیین شده از سوی شرکت سایپا برای دو خودروی ساینا و سراتو در دست بررسی است. طبق اعلام این سازمان با شرکت‌های خودروساز در صورت احراز تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که قیمت فروش تعیین شده از سوی شرکت سایپا برای دو خودروی ساینا و سراتو در دست بررسی است. طبق اعلام این سازمان با شرکت‌های خودروساز در صورت احراز تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

طبق گزارشی که هفته اول مهرماه در ایسنا منتشر شد،‌ گروه خودروسازی سایپا قیمت خودروی ساینا با رینگ آلومینیومی را ۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده است؛ در حالیکه قیمت این محصول در بازار ۵۵ میلیون تومان است و درواقع این گروه خودروسازی خودروی ساینا را، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گران‌تر از بازار می‌فروشد.

همچنین قیمت سراتو نیز از سوی سایپا حدود ۱۲ میلیون تومان گران‌تر از بازار تعیین شده است.

طبق این گزارش، شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز پیکاب دو کابین را ۱۰۰ میلیون و پیکاب دو کابین فوتون دیزلی را حدود ۶۴ میلیون گران‌تر از بازار قیمت‌گذاری کرده است.

این موضوع از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد و این سازمان اعلام کرد که قیمت دو خودروی ساینا و سراتو در دست بررسی است و در صورت هرگونه مغایرت با ضوابط تعیین شده، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

این سازمان اما شرکت ایران‌خودرو دیزل را از گران‌فروشی تبرئه و اعلام کرده که در ارتباط با خودروی پیکاپ دوکابین فوتون به دلیل اینکه این خودرو در گروه خودروهای تجاری قرار دارد، قیمت آن راسا از سوی شرکت تولیدکننده تعیین می‌شود.

در این رابطه وحید منایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه فروش فوری محصولات شرکتهای ایران خودرو و سایپا براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و ابلاغیه معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انجام شده است، اظهار کرد: براین اساس شرکتهای ایران خودرو و سایپا از اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۷ برای فروش فوری ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خود به منظور تنظیم قیمت بازار خودرو اقدام کرده‌اند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این ارتباط چنانچه شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در اعمال قیمت‌های فروش برخلاف مصوبات مربوطه عمل کنند، این سازمان پس از دریافت مستندات و شکواییه مرتبط نسبت به رسیدگی و در صورت احراز تخلف، به انعکاس مراتب به مراجع تعزیری اقدام می‌کند.

وی همچنین درباره قیمت خودروی ساینا و سراتو، اظهار کرد: این موضوع از شرکت عرضه‌کننده پیگیری و با توجه به ادعای شرکت مبنی بر تعیین قیمت و فروش بر مبنای بهای تمام شده تولید، ضمن اخذ اسناد و مدارک مرتبط، مراتب در حال رسیدگی است که در صورت هرگونه مغایرت با ضوابط، اقدام قانونی لازم صورت می‌پذیرد.

منایی تصریح کرد: البته درباره این موضوع باید توجه شود که مقایسه قیمت فروش فعلی شرکت با قیمت رایج و کشف شده در بازار که ناشی از فضای عرضه و تقاضا است، از منظر اقتصادی منطقی نبوده و قابل استناد نیست، زیرا قیمت یک محصول خاص در سطح بازار به جز عوامل اصلی تعیین کننده سطح تعادل قیمتی که ناشی از برآورد تأثیرات مرتبط با سطح تقاضا و عرضه است، به کشش قیمتی محصول، سلیقه مصرف‌کنندگان و جایگاه محصول از منظر خریداران نیز وابسته است.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های عرضه کننده داخلی بواسطه عوامل متعدد (تغییرات نرخ ارز، هزینه انتقال ارز و به طور کلی افزایش بهای تمام شده محصول) افزایش یافته؛ بنابراین قیمت فعلی محصولات بالاتر از قیمت فروش محصولات در زمان انعقاد قراردادهای قبلی با مشتریان است. این در حالی است که این قبیل واحدها بایستی نسبت به تحویل تعهدات ناشی از قراردادهای قبلی با نرخ مندرج در مفاد قرارداد عمل کنند؛ بنابراین واضح است در صورت عرضه این دسته از محصولات به بازار توسط افراد دریافت کننده با قیمت قبلی، موجبات اختلاف قیمت آن با قیمت روز شرکت پدید آمده و به عبارتی قیمت رایج در بازار ازقیمت کارخانه پایین‌تر قرار می‌گیرد.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در ارتباط با خودروی پیکاپ دوکابین فوتون تولیدی شرکت ایران‌خودرودیزل نیز خاطرنشان کرد که مطابق ضوابط مربوطه این خودرو در گروه خودروهای تجاری قرار داشته، بنابراین قیمت خودروهای مذکور با رعایت ضوابط عمومی قیمت‌گذاری توسط هیئت مدیره شرکت‌ها تعیین می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخ، سازمان حمایت از مصرف کننده؟؟؟ چه اسم با صفایی داره؟؟؟ برخورد قانونی!!!!!! تنها کاری که این روزها زیاد گفته میشه، ولی عمل نمیشه

      پاسخ ها

      • فقط خدا.به هیچ مسئولی دل نبندید

        فقط ازخودروسازهاحمایت میکنن چون باجهای چربی میدن و جیباشون روپرپول میکنن.وگرنه هراحمقی میدونه ماشین های آشغالشون یک پنجمه قیمتهای فعلیه.

    • بدون نام

      ۱۰۰ در۱د این بررسی قراره گرون شه خخ

    • بدون نام

      سازمان حمایت از خودشون

    • بدون نام

      برای سایپا کاری نداره با مدیران فاسدش ، سه سوته جو به بازار میدن هر خودرو را ۱۰ میلیون گرانتر بفروشند .

    • بدون نام

      اگه امام حسین قبول داری دراین دوتا کارخونه رو گل بگیرین شده چه اصراری دارین ماشین بدردنخور تولیدکنین. سمند تولید ملی افتخار بین المللی.
      کجاش ایرانی موتورش که فرانسوییه تا بقیه ش

    • بدون نام

      برای واقعی شدن قیمتها باید تعرفه واردات خودرو صفر شود

    • بدون نام

      تعرفه های بالای واردات خودرو مردم و دولت را بایچه دست خودروسازان کرده

    • بدون نام

      سازمان حمایت از گران فروش کاری نخواهد کرد نهایتش 50 هزار تومان از قیمت کم کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج