۹۱۵۶۹۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

روزهای ابری علیرضا جهانبخش

ایرانیانی که لیگ برتر جزیره را هر هفته پیگیری می‌کنند، علاوه بر تماشا و تعقیب هفتگی نتایج آرسنال، منچستر یونایتد، لیورپول و بقیه، یک دغدغه دیگر هم دارند؛ «این هفته علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی برایتون هست؟»

فرهیختگان: ایرانیانی که لیگ برتر جزیره را هر هفته پیگیری می‌کنند، علاوه بر تماشا و تعقیب هفتگی نتایج آرسنال، منچستر یونایتد، لیورپول و بقیه، یک دغدغه دیگر هم دارند؛ «این هفته علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی برایتون هست؟» از ابتدای فصل جدید و در حالی که هشت هفته از لیگ برتر گذشته، پاسخ این سؤال یک واژه کوتاهِ تکراری بوده: «نه»!

علیرضا سه هفته را به خاطر مصدومیت از دست داد ولی در بقیه بازی‌ها هم یا روی سکو بوده یا نیمکت. او بعد از اینکه در آخرین بازی فصل گذشته در لیگ، مقابل منچسترسیتی فیکس بود و ۶۶ دقیقه هم بازی کرد، در ۱۰ بازی این فصل برایتون در جام‌های مختلف، فقط در بازی مقابل تیم دسته سومی بریستول راورز در «لیگ کاپ» در ترکیب اصلی برای «مرغ‌های دریایی» بازی کرده و در بقیه بازی‌ها هیچ فرصتی برای عرض اندام نداشته است.

جهانبخش حتی در بازی‌های دوستانه پیش فصل هم چندان به کار گرفته نشد و حالا که مشخص شده گراهام پاتر اعتقاد چندانی به او ندارد، «ای‌کاش»‌ها دوباره اوج گرفته که چرا علیرضا در آغاز فصل پیشنهاد انتقال قرضی آیندهوون را نپذیرفت و به هلند برنگشت؟

برایتون در میان باشگاه‌های انگلیسی، تیمی بزرگ با یک پیشینه پرافتخار نیست. هیچ‌وقت هم قرار نیست قهرمان لیگ شود و همین که در سطح اول فوتبال جزیره بماند، برای برایتون موفقیت بزرگی است. گراهام پاتر که از آغاز فصل جانشین کریس هیتن شده، تا اینجا در ۸ بازی، ۹ امتیاز به دست آورده و همین الان، هم‌امتیاز با منچستریونایتد و بالاتر از اورتون و نیوکاسل قرار گرفته. یعنی رتبه فعلی برایتون، برای گراهام پاتر یک دستاورد محسوب می‌شود و دلیلی ندارد که بخواهد مدام نفرات تیمش را جابه‌جا کند.

پاتر گاهی تیمش را با روش ۲‌-۴‌-۴ به زمین می‌فرستد که در این آرایش پاسکال گروس آلمانی، هافبک راست همیشه ثابت تیم است و در سمت چپ هم معمولاً از آرون موی استرالیایی استفاده می‌کند. در بعضی مواقع هم ‌‌آرایش ۳‌-‌۴‌-۳ را انتخاب می‌کند که در تنها بازی‌ای که جهانبخش به زمین آمد، بازیکن ۲۶ ساله ایرانی را در پست وینگر راست به زمین فرستاد. در خط حمله هم آرون کانلی، بازیکن ۱۹ ساله ایرلندی یکی از پدیده‌های برایتون تا اینجا بوده.

کانلی از آکادمی به تیم اصلی راه یافته و تاکنون در ۵ بازی لیگ، دو گل زده. گراهام پاتر در آغاز فصل درباره جهانبخش گفته بود «علیرضا دوندگی زیادی دارد و به بازی عرض می‌دهد» ولی آنچه که باعث شده جهانبخش همچنان در برایتون نیمکت‌نشین باشد این است که او هنوز نتوانسته با سرعت فوتبال انگلیس تطبیق پیدا کند و برخلاف دوران درخشانش در هلند، نه گل می‌زند و نه پاس گل می‌دهد.

از منظر محاسبات فوتبال ایرانی، باشگاهی که بازیکن ۲۰ میلیون یورویی خریده باید به هر شکل ممکن از این بازیکن استفاده کند اما در فوتبال انگلیس که درآمد باشگاه‌های کوچکی مثل برایتون از حق پخش تلویزیونی از برخی باشگاه‌های بزرگ آلمانی بیشتر است، این محاسبه‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها جایی ندارد و هیچ الزامی نیست که بازیکن گرانقیمت‌ حتماً در ترکیب اصلی حضور داشته باشد.

اوضاع برای جهانبخش وقتی دشوارتر می‌شود که می‌بینیم در آخرین لیست مارک ویلموتس برای دو بازی مقابل کامبوج و بحرین، نامی از او دیده نمی‌شود. این برای اولین‌بار در ۴ سال گذشته است که جهانبخش مصدوم نیست ولی راهی به فهرست تیم ملی پیدا نمی‌کند. دور شدن از تیم ملی طبعاً برای جهانبخش خوشایند نیست اما شاید این مجال دو هفته‌ای تعطیلی بازی‌های باشگاهی، فرصت مناسبی برای جهانبخش باشد که با حضور مستمر در تمرینات باشگاهی، موقعیتش را در برایتون بهبود بخشد.

اگر اوضاع او تا ژانویه به همین منوال پیش برود و به جای بازی در لیگ برتر، تماشاگر رقابت برایتون از روی نیمکت باشد، شاید بهتر باشد این بار به پیشنهاد انتقال قرضی به باشگاه‌هایی نظیر آیندهوون و فاینورد پاسخ مثبت بدهد. نیمکت‌نشینی یکی از قواعد فوتبال است اما پیچ شدن به نیمکت برای مدتی طولانی روزگار را برای جهانبخش دشوارتر از امروز می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینجور بازیکنا عیارشون تو لیگ های قوی مشخص میشه
      معلوم شد بازیکن بدردنخوریه

    • بدون نام

      عاقبت تلاش نکردن همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج