۹۱۶۱۴۹
۳۰ نظر
۵۰۰۴
۳۰ نظر
۵۰۰۴
پ

نماینده تهران: حضور زنان در ورزشگاه مطالبه است

یک نماینده مجلس گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان هوادار و تماشاگر در این چهار دهه علیرغم اینکه منع قانونی نداشته است تاکنون میسر نبوده که بتوانند در صحنه حضور داشته باشند.می‌خواهند بگویند که ورزشگاه‌ها جای امنی برای زنان نیست اما ما باید نشان دهیم که ورزشگاه مانند تمامی بخش‌های عمومی جامعه که مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد امن است.

خبرگزاری ایلنا: یک نماینده مجلس گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان هوادار و تماشاگر در این چهار دهه علیرغم اینکه منع قانونی نداشته است تاکنون میسر نبوده که بتوانند در صحنه حضور داشته باشند.می‌خواهند بگویند که ورزشگاه‌ها جای امنی برای زنان نیست اما ما باید نشان دهیم که ورزشگاه مانند تمامی بخش‌های عمومی جامعه که مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد امن است.

طیبه سیاوشی درباره حضور زنان در ورزشگاه برای دیدار بازی ایران و کامبوج و بلیط فروشی برای آنان گفت: بخشی از مشارکت اجتماعی زنان به حوزه‌های اجتماعی بازمی‌گردد باید گفت به قدری این حوزه متنوع و وسیع است که مباحث بسیار متنوعی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی زنان از بحث ورزش آغاز و تا توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مددرسانی به معتادین ادامه پیدا می‌کند و شما شک نداشته باشید خانم‌های ایرانی به شدت در مشارکت‌های اجتماعی و حضور در این عرصه فعال هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی جامعه آماری زنان در رشته‌های مختلف ورزشی، ادامه داد: جمعیت قابل توجهی از زنان ما ورزشکار حرفه‌ای هستند و از دولت یازدهم این آمار و ارقام هم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به عنوان هوادار و تماشاگر در این چهار دهه علیرغم اینکه منع قانونی وجود نداشته است این فرصت برایشان وجود نداشته که بتوانند در صحنه حضور داشته باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بازی پرسپولیس و کاشیما تعدادی از زنان حضور داشتند که بدون خرید بلیط از سایت رسمی بوده است و برای اولین بار است که برای بازی ایران و کامبوج خانم‌های ایرانی با یک عقبه چهل ساله مطالبه تاریخی خودشان را وصول و بلیط خریداری کنند.

وی درباره این‌که ممکن است چه مسائل و دشواری‌های احتمالی هنگام حضور زنان در ورزشگاه وجود داشته باشد، گفت: بر اساس تجربه و آن چیزی که در بازی ایران و کاشیما دیدم، مهم‌ترین و بزرگترین معضل که درباره حضور زنان در استادیوم ها مطرح می‌شود خروج آن‌ها از استادیوم است.

به گفته سیاوشی این نگرانی وجود دارد زنان پس از خروج از استادیوم در یک فضای غیر فرهنگی نسبت به ورزشگاه قرار گیرند.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت ورزش و وزرشگاه آزادی گفته‌اند که به خوبی می‌توانند این امر را مدیریت کنند و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مواردی را مطرح می‌کنند و می‌خواهند بگویند که ورزشگاه‌ها جای امنی برای زنان نیست اما ما باید نشان دهیم که ورزشگاه مانند تمامی بخش‌های عمومی جامعه که مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد امن است،‌ معتقدم کسانی که چنین مباحثی را عنوان می‌کنند قصدشان زیر سوال بردن نظام است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن در هر بخش از جامعه با امنیت رفت و آمد کنیم و حتی گاهی اوقات هم مسائلی پیش می‌آید، اینجا هم می‌توانیم به راحتی و با امنیت در استادیوم رفت و آمد داشته باشیم و امیدوارم آن متن اصلی که حضور در ورزشگاه‌ها است غلبه کند بر هرگونه حواشی که دیگران می‌خواهند ایجاد کنند یا ممکن است ایجاد شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دغدغه‌هایی برای حضور زنان در ورزشگاه وجود دارد، گفت: مهم‌ترین بحث ورود زنان از طریق مترو، استفاده از پارکینگ و امنیت اطراف ورزشگاه است که مسئولان نیروی انتظامی اطمینان خاطر داده‌اند که به خوبی مانند بازی پرسپولیس و کاشیما آن را تأمین کنند.

وی درباره اینکه از ابتدای مجلس دهم تا به امروز چه تلاش‌های صورت گرفت تا زنان وارد ورزشگاه‌ها شوند، گفت:‌ از ابتدای مجلس دهم ما روی بسیاری از مطالبات زنان کار کردیم از بحث زنان سرپرست خانوار، کودکان بدون هویت گرفته تا مشکلات زنان شاغل پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم.

سیاوشی ادامه داد: کارهای زیادی صورت گرفت تا زنان به ورزشگاه‌ها بروند اما متاسفانه حواشی بیشتر از متن بوده است، به طور مثال زنان پشت در می‌ماندند باید ارتباط بر قرار می‌کردیم تا آن‌ها ورود پیدا کنند و اسامی تائید می‌شد که پروسه بسیار طولانی بود اما این بار با گذشته متفاوت است بلیط فروشی برای زنان صورت گرفته که امیدوارم با نظم و امنیت این بازی به پایان برسد.

وی درباره اینکه گفته مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌خواهند دست به تجمع اعتراضی بزنند،‌ گفت: همیشه موضوعات مخالف و موافق دارند خب یک عده هم مخالف این کار هستند و اعتراض‌شان را می‌توانند مطرح کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حضور زنان در ورزشکاه رواج بی بند و باری است نه چیز دیگر .....

      پاسخ ها

      • علیرضا

        یکم کاهو بخور واسه مغزت مفیده

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        افرین.اینا میخوان زنها مثل مراسم عروسی ارایش کرده با لباس انچنانی برن تشویق تیم محبوبشون.خب یه سوال این خانم ها که انقدر عاشق فوتبال هستن چرا ورزشگاه های فوتبال بانوان انقدر خلوته؟ قیمت دلار رو بیارید پایین.مبارزه با گرانی مطالبه اصلی همه مردم است.

      • بدون نام

        بی بند و بار افکار منحرف و کثیفه توعه.

      • بدون نام

        14/2 اتفاقا مسابقات خانما خیلیم شلوغه وقتی اصلا اجازه نمیدن کسی فیلمبرداری کنه شما از کجا میگید هوادار تو مسابقات خانما وجود نداره؟؟

    • ر ی

      شکر خدا که دیروز با وجود فراخوان عده کمی بر علیه حضور زنان در ورزشگاه جلوی مجلس آمدند و این فضا و گفتارها را بیشتر و راحت تر به سمت حق زنان برد ان شاالله که پنج شنبه هم ایجاد مشکل نکنند تا این مسئله به خیر بگذرد.
      الهی تو آن ده که آن به

    • ali

      نمیتونید زنان راه ندید به ورزشگاه الکی ادعا نکنید خوب حالتون گرفته شده خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما تو با خانواده تشریف ببر

      • بدون نام

        12/38 دوست داشت با خونوادش میره دوستم نداشت نمیره چرتم نگو

      • بدون نام

        22/35 رعایت ادب و احترام احتیاج به بخشنامه ندارد .

    • بدون نام

      من ۵۰ سالم ادیل جنگ یکبار بازی پرسپولیس راه آهن رفتم استادیوم آزادی ، یادتون باشه عباس کارگر مثل مهدوی کیا پیستون راست با علی پروین بازی می کرد . خدا وکیلی از تراکم جمعیت و افعال زشت و رکیک جوانان دیگه پامو تو ورزشگاه آزادی نگذاشتم . این زن ها چون نرفتن فکر میکنند تو ورزشگاه حلوا خیرات میکنن !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا این نه دوما زنها نه بانوان سوما اصلا به تو مربوط نیست

    • بدون نام

      مخالفان کاری نکنند که دردنیا ابرومونو ببرن مگردختران وزنان در جنگ تحمیلی کناره گیری کرده بودند مگر بچه هارا روانه جبه هانکردند شما میتونید نظم وترتیب استدیوم رابهم بزنید وبه گردن پسرا بندازید ولی اینکارا اب به اسیاب دشمنه اینا مادران وخواهران شمایند به فرمایش مولا علی خودرا با زمانه وفق دهید

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        به فرمایش مولا علی خود را با زمانه وفق دهید...خیلی از کشورها زیر یوغ امریکا هستند پس بنابراین شما هم زیر یوغ امریکا بروید.
        مرگ بر امریکا

      • بدون نام

        اشتباهی منفی دادم

    • بدون نام

      سلام،یکبارآقاتون( همسر محترم)را بفرست استادیوم آزادی ببین اگر جای مناسب بود خانوادگی تشریف ببرید،خانم محترم انجا فقط فحش های رکیک رد وبدل میشه،ما گفته باشیم.

    • ضد امریکا

      نماینده تهران: حضور ما در ورزشگاه مطالبه است ولی دلار ارزان مطالبه نیست.
      مرگ بر امریکا و مردمش(به آزادی بیان احترام بگذاریم.)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        اقای ضد امریکا اگه نمیدونی بدون من به عنوان یه دختر میخوام تفریح داشته باشم میخوام با دخترخالم برم ورزشگاه شما حق نداری تعیین کنی که من چی بخوام یا نخوام

    • بدون نام

      خانوم برو......‌‌دوغتوم بنوش

    • بسیجی مخلص خوش بیان

      حضور خانمها در ورزشگاه یک فاجعه است شاه نامه آخرش خوش است جوجه ها را در آخر پاییز بشمارید

    • بدون نام

      حضور زنان به ورزشگاه مطالبه نیست.مطالبه مردم ما از نظر معیشتی،،بیکاری،ازدواج،مسکن،ومشکلات اقتصادی است نه فوتبال.....خاک برسر ما کنن که به کیا رای میدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطالبه من هست باید به کی بگم اینو!!! شما حق ندارید تعیین کنید چی مطالبه خانما هست یا چی نیست

    • بدون نام

      شما اگه راست میگی برید مشکل گرانی رو حل کنید مشکل زنان ورزشگاه نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا مشکل من هست

    • رضا

      حتما تاحالا فحش نشنیدی دو روز برو ورزشگاه با خانواده ات باشی یکی از دور حرف‌های رکیک بگه از خجالت آب شی

    • بدون نام

      اینوبه اله کرم بگو

    • بدون نام

      توی مسابقه دربی استقلال وپرسپولیس جمعیت یکصدهزارنفری مشغول تشویق تیمشون هستند،حالا چندهزارنفر خانوم هم وسط استادیوم نشستند،یهویی درگیری واغتشاش بشه،دیگه خودتون حدس بزنید روزبعدش هزارنفرخانوم میرن شکایت پزشکی قانونی که دیگه خودتون باقی طنزتلخ ورودخانومهارا تجسم کنید.......

    • بدون نام

      حالا هی بهره برداری سیاسی بکنید!
      شما دیگه کی هستید بابا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج