جاباما
۹۱۶۳۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

باهنر: برخی تفکرات کمونیستی دارند

مشاور رئیس مجلس گفت: موضوع مهم این است که ۷۰ درصد تولید نفت می‌سوزد و همه می‌گویند این موضوع ارتباطی با آنها ندارد، دولت و مجلس آن را گردن نمی‌گیرند و قوه قضائیه هم می‌گوید کار هر کدامتان که باشد دستگیرتان می‌کنیم.

ایلنا نوشت: مشاور رئیس مجلس گفت: موضوع مهم این است که ۷۰ درصد تولید نفت می‌سوزد و همه می‌گویند این موضوع ارتباطی با آنها ندارد، دولت و مجلس آن را گردن نمی‌گیرند و قوه قضائیه هم می‌گوید کار هر کدامتان که باشد دستگیرتان می‌کنیم.

محمدرضا باهنر در کنگره نفت و نیرو با اشاره به حضور بخش خصوصی در صنعت نفت و با بیان اینکه آنهایی که عرق ملی و علاقه‌ای به پیشرفت ایران دارند در صنعت نفت که در بخش جامعه علمی و چه کارآفرینی آثار خوبی را ایجاد کردند، گفت: نسل‌های فعلی و آینده باید توجه داشته باشند که ظرفیت‌های بی‌نظیری برای پیشرفت در صنعت نفت وجود دارد و برای فعال سازی این ظرفیت‌ها باید ریل‌گذاری شود تا بدون دغدغه و دغدغه کمتر از پیچ و خم‌های نظام‌های بوروکروراسی نفت کشور بگذریم و به وظایف ملی و مذهبی عمل کنیم.

مشاور رئیس مجلس افزود: گستره فعالیت‌های نفت، گاز پتروشیمی بسیار زیاد است و زیرمجموعه‌های توسعه مانند سرمایه، پیمانکار قوی، ساخت تجهیزات، توسعه تکنولوژی و فناوری‌های نو باید دراین حوزه وجود داشته باشد.

باهنر با تاکید بر تنوع محصولات در صنعت نفت تاکید کرد: هر چند که دنیا به دنبال تنوع محصولات نفتی است در ایران تنها می‌خواهیم فروشنده خوبی باشیم و با هر تحریم هم دچار گرفتاری‌های عظیمی می‌شویم. هر چند که در صد سال گذشته که وارد نفت شدیم پیشرفت خوبی را داشتیم اما اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی گفت: به طور قطع اقدامات انجام شده طومار بلندی دارد اما طومار کارهای زمین مانده در نفت از کارهای انجام شده بلندتر است.

این نماینده مجلس با اشاره به کوچک بودن سهم نفت از اقتصاد گفت:‌ ما در نفت فقط خام‌فروشی می‌کنیم و برای نهایتا فروش دو و نیم تا سه میلوین بشکه نفت هر کاری انجام می‌دهیم.

باهنر با تاکید بر اینکه شبانه‌روز ۵.۵ میلیون بشکه نفت و گاز آتش می‌زنیم، گفت: چطور مسئولین از این شرایط دلواپس نمی‌شود و از غصه خوابشان نمی‌برد کاش این ۵.۵ میلیون بشکه که آتش زده می‌شود تبدیل به رفاه، توسعه و تولید کالاهای مورد نیاز می‌شد.

مشاور رئیس مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید نفت گفت: زمانی که چاه‌های نفتی‌مان جوان بودند برای تولید هر بشکه نفت به دلار خرج می‌شد امروز با بالا رفتن سن چاه‌های نفت این رقم به هشت دلار در هر بشکه رسیده و پیش بینی می‌کنیم با برداشت هیدرکربنی متداول هزینه هر بشکه به ۲۰ دلار برسد و ناچاریم برای تولید هر بشکه ۱۲ دلار بیشتر خرج کنیم.

وی اظهار داشت: چرا برای تولید نفت و انجام این هزینه‌ها از نیروهای جوان استفاده نکنیم تا به پیشرانی سایر بخش‌ها کمک کند به طور قطع این ارقام می‌تواند در آمد سرانه کشور و سطح علم و تکنولوژی را متحول سازد.

باهنر با بیان اینکه ذخائر نفتی امروز به ۷۵۰ میلیارد بشکه می‌رسد گفت: اگر استحصال یک درصد از این میزان ذخایر نفتی را افزایش دهیم به ۷.۵ میلیارد بشکه نفت بیشتر دسترسی پیدا می‌کنیم و این اقدام می‌تواند اقتصاد ایران را متحول کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه گزارشی که از میزان فروش محصولات پتروشیمی می‌دهند را قبول ندارم، گفت:‌ تنوع تولیدات محصولات پتروشیمی باید افزایش یابند هر چند ادعا می‌کنند فروش محصولات پتروشیمی افزایش یافته اما بسیاری از آنها نزدیک به خام فروشی است و بخشی هم اساسا محصول تعریف نمی‌شود و همان خام فروشی هستند.

وی ادامه داد: در این صورت نباید ۲۰، ۳۰ میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ارزشی حدود ۱۰ میلیارد دلار داشته با شد باید به سمتی پیش برویم که همین حجم از فروش محصولات پتروشیمی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار برسد.

باهنر با تاکید بر اینکه سهم نفت در اقتصاد کشور باید بسیار متفاوت‌تر از آنچه که امروز است باشد گفت: نهایتا نمایندگان مجلس زور خود را می‌زنند که نفت را چقدر و با چه قیمتی بفروشند اما موضوع مهم این است که ۷۰ درصد تولید نفت می‌سوزد و همه می‌گویند این موضوع ارتباطی با آنها ندارد، دولت و مجلس آن را گردن نمی‌گیرند و قوه قضائیه هم می‌گوید کار هر کدامتان که باشد دستگیرتان می‌کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه ایران صاحب بزرگترین ذخیره هیدروکربنی در دنیا است گفت: ایران در یک موقعیت استراتژیک قرار دارد و پلی قدرتمند بین شرق و غرب محسوب می‌شود از سوی دیگر در هاب انرژی قرار دارد به صورتی که دو سوم انرژی‌های متعارف دنیا در این منطقه ذخیره شده است.

باهنر با تاکید بر اینکه در صنعت نفت نیروهای انسانی باارزش، باهوش و جهادی داریم گفت: قیمت‌ آدم‌های نفتی در ایران از قیمت نفت کمتر نیست اما چرا نمی‌توانیم آنها را حفظ کنیم نباید شرایطی را فراهم کنیم که متخصصان نفتی از ایران فرار کنند.

وی با اشاره به حجم نقدینگی بسیار بالا در کشور گفت: در یک زمانی که برخی از موسسات پولی و بانکی از شرایط موجود سوء استفاده کردند یا بلد نبودند کار انجام دهند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه خرد آزاد شد در همان زمان شورای پول و اعتبار دنگش گرفت که باید سود سپرده‌ها را به ۱۸ درصد برسانیم بنابراین کسانی که به دریافت سود بالا در این موسسات عادت کرده بودند پول‌های خود را به سمت کالاهایی که نقدشوندگی بالاتری داشتند هدایت کردند نتیجه این شد که در سه سال گذشته قیمت مسکن و ارز ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برای سرمایه‌های خرد در کشور هیچ فکری نمی‌شد گفت: چه راستی‌ها، چه چپی‌ها، چه اصولگراها و چه اصلاح‌طلبان هنوز رسوبات تفکرات کمونیستی دارند و در دولت و حکومت هم چنین تفکری وجود دارد و این تفکرات اجازه برخی از اتفاقات اقتصادی را نمی‌دهد و نگران این هستند که امپراتوری برخی‌ها گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از شرکت‌های خود را عرضه کند گفت: ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بنگاه آماده فروش است و خریدار هم برای آن وجود دارد اما هر دو طرف می‌ترسند چرا که در حال حاضر هم رئیس سابق سازمان خصوصی سازی هم خریداران و هم فروشندگان در زندان هستند و این نتیجه نبود رگولاتوری در اقتصاد است بنابراین بخش خصوصی و فروشندگان بر این باورند که سری درد نمی‌کند را دستمال ببندند.

وی تاکید کرد: البته در این فضا فساد هم زیاد شده است و نمی‌توان از فسادهایی که صورت گرفته چشم پوشی کرد.

باهنر گفت: به آقای رئیسی گفتم همان طور که آنهایی که می‌خورند و می‌برند را می‌گیرد بنگاه یا قرارگاهی برای سرمایه‌ و سرمایه‌گذاران پاک ایجاد کند.

وی گفت: البته باید بپذیریم که در اقتصاد ایران امضای طلایی هم وجود داشته است.

وی گفت: باید چند مساله در اقتصاد ایران پذیرفته شود که مهمترین آن رقابت در کیفیت ، قیمت و سرعت کار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باهنر اسم ببر نترس

    • بدون نام

      تازه فهمیدی مردم چهل ساله دارن میگن

    • بدون نام

      مثل اینکه دوباره هوس صندلی خوابگاه مجلس بسرت زده
      خبری از رای نیست....احتمالا رد صلاحیت میشوی!!! صف طولانی است،!!
      سی سال است در دکان کمونیست بسته شده...خواب بودی ؟؟؟

    • بدون نام

      تا 1400 صبر کن روحانی برود بعد این حرفها رو بزن . ابن جوری زبونت هم خسته نمیشه .

    • @ امام حسین @

      بله مردم میگویند اختلاس نکنید حرام است
      از ما تشکر که نمیکنند که هیچ تازه کمونیست هم میگویند

    • @ امام حسین @

      بله مردم میگویند اختلاس نکنید حرام است
      از ما تشکر که نمیکنند که هیچ تازه کمونیست هم میگویند

    • جواد مقدم

      آقای باهنر منافع جمعی کشور بر هر چیز ارجعیت دارد و رسوبات از هر نوعش باید رسوب زدایی شود اینها همان تندرو ها هستند که چون خاصیت نداشته اند رسوب کرده اند و باید شسته شوند تا حال بیمار بهبود یابد ، آری

    • بدون نام

      یعنی من چقدر دربدرم که این چرت و پرت‌ها میخونم‌ و عصبی میشم

    • بدون نام

      تفکر فقط تفکر حودت آره

    • عبدالرحمن

      برخی یا همه؟ کجای کاری ایران از سی سال پیش شده خود روسیه!

    • عدیل

      وبرخی تفکرات فئودالی وخان بازی ولیبرالیستی وسکولاریستی

    • مم

      خوب بهسلامتی همین و کم داشتیم ...

    • مم

      خوب بهسلامتی همین و کم داشتیم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج