۹۱۶۶۹۱
۱۱۱۱۷۷
۱۱۱۱۷۷
پ

محتوای حمایت‌شده

وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

وکیل خوب کیست؟ وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور یک وکیل متخصص پیدا کنم؟ وکیل پایه یک بهتر است یا پایه دو؟ چه نوع وکلایی داریم؟ در این مطلب سعی کردیم به همه‌ی این سوالات پاسخ دهیم.

برترین‌ها: حتما خیلی از شما در زندگی درگیر کار‌های حقوقی شده‌اید و متوجه شدید که به تنهایی نمی‌توانید از عهده‌ی مسائل پیچیده‌ی حقوقی بربیایید و به یک شخص متخصص و با تجربه در این حوزه یا به دفتر وکالت نیاز دارید تا در کار خود موفق شوید.

اینجاست که سوالاتی برای شما مطرح می‌شود که، وکیل خوب کیست؟ وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور یک وکیل متخصص پیدا کنم؟ وکیل پایه یک بهتر است یا پایه دو؟ چه نوع وکلایی داریم؟

در این مطلب سعی کردیم به همه‌ی این سوالات پاسخ دهیم. با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید که یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد و باید دنبال چه وکیلی بگردید.

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

برای مشاوره با خانم مینا نیسی - وکیل پایه یک دادگستری همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۰۵۷۴۲۲۸

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

برای مشاوره در واتساپ پیغام بگذارید.

۰۹۱۲۰۵۷۴۲۲۸

وکیل چه کسی است؟

در بسیار از موارد افراد دانش کافی مسائل حقوقی خود ندارند. در این شرایط قانون آن‌ها را به رسمیت نشناخته و از آن‌ها درخواست مشورت با یک وکیل را می‌کند. وکیل یا نماینده یا جانشین کسی است که از طرف شخص دیگری حقوقی یا حقیقی برای عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود تا به اجرای عدالت و دریافت حقوق قانونی موکل خود کمک کند و در جلسات رسیدگی تا ابلاغ حکم در کنار شما باشد.

منظور از وکیل خوب چیست؟

یک وکیل خوب قبل از هر چیز باید در حوزه فعالیت خود تخصص و دانش کامل داشته باشد. علم و آگاهی کامل به دانش حقوقی اصلی‌ترین وظیفه یک وکیل خوب است که باید به آن توجه داشت. از طرفی یک وکیل خوب علاوه بر آگاهی نیازمند قدرت بیان قوی برای دفاع از موکل خود است که شانس پیروزی در دادگاه را برای او بالاتر می‌برد.

یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

امانت داری

وکیل هم مثل پزشک محرم اسرار است و ممکن است به سبب ماهیت شغلی خود با واقعیت‌ها و اسرار زیادی از سوی موکلین خود روبه رو شود که اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌نماید که اسرار را به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی فاش نکند.

داشتن تخصص

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل خوب را می‌توان تخصص او دانست. امروزه تمام کار‌ها تخصصی‌تر شده و کیفیت خدمات قابل ارائه در تمام رشته‌های علمی، به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

همواره می‌بینیم که مردم در مواجهه با بیماری و کسالت‌های جدی به دنبال پزشک متخصص یا فوق تخصص می‌گردند. همین موضوع در مسائل دیگر هم قابل مشاهده است.

با این حال، متاسفانه وکالت که حرفه‌ای بسیار دقیق و پیچیده محسوب می‌شود در ایران به شکل عمومی و غیر تخصصی انجام می‌شود. پس یکی از مهم‌ترین معیار‌هایی که در انتخاب یک وکیل خوب باید لحاظ شود، تخصص و آگاهی علمی او در همان موضوع است.

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

داشتن تجربه

چه بسیار وکلایی که به دلیل تجربیات متعدد در پرونده‌های حقوقی با یک موضوع خاص، راه حل‌هایی برای مشکلات حقوقی شما می‌شناسند که وکلای دیگر از آن بی خبر هستند.

درست است که شناسایی تجربه یک وکیل با ابزار‌های سنتی مشکل است، اما شما باید با مقایسه کردن و پرس‌وجو، وکیل باتجربه در حوزه‌ی مورد بررسی را پیدا کنید.

صداقت و راستگویی

صداقت و راستگویی تاثیر بسزایی در پیشرفت و ارتقای شغلی دارد و صداقت در این حرفه هم از مهمترین اصول کاری است. یک وکیل صادق و درستکار فقط به فکر حق‌الوکاله‌ی خود نبوده و موکل را بی‌خودی درگیر پروسه‌های طولانی و وقت‌گیر نمی‌کند.

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

داشتن روابط عمومی قوی

وکیلی که دارای قدرت برقراری ارتباط سریع و موثر با سایرین باشد احتمال موفقیت بیشتری را در کار خود رقم می‌زند. از سویی وکیل دارای ارتباطات قوی به شبکه‌ای از دوستان و همکاران خود دسترسی دارد که می‌تواند با مشورت و کسب نظر تخصصی از آن‌ها از تجربیاتشان در پرونده‌های مشابه نیز استفاده کند. از سویی دیگر چنین شخصی توانایی بیشتری در برقراری ارتباط موثر و انتقال نظر و استدلال خود به قاضی و کارمندان قضایی دارد و احتمالاً راحت‌تر می‌تواند حقیقت را به اثبات برساند.

مسئولیت پذیری

یک وکیل حرفه‌ای باید مسئولیت پیگیری حداکثری مسائل حقوقی موکل خود را برعهده بگیرد او باید سعی کند در تمام مراحل حقوقی پا به پای موکل خود حرکت کند و او را در تمامی مراحل راهنمایی کند.

 وقت شناسی

وقت شناسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل خوب است چرا که زمان در پیگیری مسائل حقوقی از اهمیت زیادی برخوردار است. یک وکیل حرفه‌ای باید برای وقت موکل خود ارزش بالایی قائل باشد تا بتواند بیشتر هماهنگی را با او ایجاد سازد.

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

یک وکیل خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب وکیلی خوب درصد پیروزی شما در مسائل حقوقی را بیشتر می‌کند برای همین باید در انتخاب وکیل دقت زیادی داشته باشید.برای انتخاب وکیل خوب که در دادرسی عادلانه از شما دفاع می‌کند باید مسیرهای زیر را امتحان کنید:

بررسی دفاتر وکالت

برای پیدا کردن وکیل خوب، مراجعه به دفاتر وکالت می‌تواند به شما کمک کند. این دفاتر با معرفی وکیل مناسب برای مسئله حقوقی شما مسیر شما را هموارتر می‌کنند.

دیدار با وکلای مختلف

دیدادر با وکلای مختلف ممکن است وقت‌گیر باشد اما روشی تضمینی برای انتخاب بهرتین وکیل است. برای این کار می‌توانید با تماس به وکلای مختلف وکیل مناسب خود را انتخاب کنید.

جستجو در اینترنت

جستجو در اینترنت در هر زمینه‌ای می‌تواند به شما کمک کند. برای پیدا کردن بهترین وکیل نیز شما می‌توانید در سایت‌های مختلف جستجو کرده و بهریت گزینه را انتخاب کنید. 

بررسی سوابق حقوقی وکیل

قبل از انتخاب نهایی وکیل خود باید سوابق گزینه‌های مورد نظر خود را بررسی کنید تا مسیر انتخاب برای شما روشن‌تر شود.

مراجعه به کانون وکلا

کانون وکلا می‌تواند در انتخاب وکیل به شما کمک ویژه‌ای کند.این کانون با داشتن وکلای ممتاز در زمینه‌های مختلف گزینه‌های مناسب را به شما معرفی می‌کند.

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

برای مشاوره با خانم مینا نیسی - وکیل پایه یک دادگستری همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۰۵۷۴۲۲۸

در چه مواردی به وکیل نیاز خواهیم داشت؟

برخی از مواردی که وکیل قادر است در حل شدن آن‌ها کمک بسیاری به ما کند عبارتند از:

مشاوره خانواده 

اگر در ارتباط با خانواده و ازدواج به مشکلی برخورد کرده باشید و قصد پیگیری موضوع از طریق قانون را داشته باشید، کمک یک وکیل خوب و مناسب می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. یک وکیل خوب می تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی و موثر در ارتباط با قوانین پیرامون مشکل شما، شما را نسبت به هرچیزی آگاه سازد.

مهریه 

 گرفتن مهریه یکی از حقوق قانونی و شرعی زنان است و برای گرفتن آن الزاما نیاز به طلاق نیست. اگر به دنبال گرفتن مهریه باشید بی تردید به وکیلی برای این کار نیاز پیدا خواهید کرد تا با کمک گرفتن از قانون در این زمینه شما را همراهی کند .

طلاق 

طلاق نیز از آن دسته اموری است که برای انجام آن داشتن یک وکیل طلاق خوب الزامی است. با کمک یک وکیل طلاق شما قادر خواهید بود تمام حقوق خود را پس از طلاق بدست آورید و در امور دیگری که مربوط به پس از طلاق هستند، همچون مهریه و یا حق حضانت با طرف مقابل خود به توافق رسیده و یا به کمک قانون مدنی آن ‌ها را بدست آورید.

نفقه

نفقه نیز از دیگر حقوق قانونی زنان می ‌ باشد. تمام مردان در قبال همسر خویش وظایفی دارند و پرداخت نفقه از لحاظ قانونی یکی از وظایف مردان نسبت به زنان است که در قبال آن مسئولند. پس اگر مردی این مسئولیت را نپذیرد، زن می تواند با داشتن یک وکیل خوب این موضوع را از طریق قانونی پیگیری کند .

حضانت

پس از طلاق مشکل بزرگی بر سر حضانت کودکان پیش خواهد آمد که اگر این موضوع به صورت توافقی حل نشود نیازمند به داشتن وکیلی ماهر در این زمینه خواهد بود. تا شما را به چیزی که دنبالش هستید برساند.

ارث

وکیل ارث کسی است که با داشتن آگاهی کامل نسبت به قوانین پیرامون ارث و میراث و انحصار ورثه، می تواند افراد را در گرفتن ارث و میراث خود و یا ثبت و رسمی کردن آن ‌ ها یاری کند. داشتن یک وکیل خوب در امور ارث و میراث بسیار مهم می ‌ باشد .

چک

در هنگام پیش آمدن هرگونه مشکلات مالی و یا برگشت خوردن چک، وکیلی که تسلط کامل به امور چک و سفته داشته باشد می ‌تواند به کمک شما آمده و مشکل شما را به خوبی از طریق قانون حل کند.

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

حکم تخلیه

شاید برای شما مشکلی ملکی پیش آمده باشد و طریقه پیگیری آن از طریق قانون را به خوبی و درستی ندانید. وکیلی که در زمینه املاک اطلاعات کافی داشته باشد می ‌تواند کمک بزرگی به شما در این زمینه باشد تا در اسرع وقت مشکل خود را برطرف کرده و یا در صورت لزوم حکم تخلیه ملک را بگیرید.

ضرب و جرح 

ضرب و جرح جزء دعاوی کیفری محسوب می ‌شود و بهتر پس از صورت گرفتن ضرب و جرح و مشاجره بین دو نفر، هر دو طرف وکیل بگیرند. وکیل با داشتن اطلاعات کافی در زمینه جرم و مجازات ‌ها می‌تواند کمک عظیمی به شما کند. در رسیدگی به طرح شکایت دعاوی کیفری مانند دعاوی حقوقی الزامی به ارائه دادخواست نیست.

جرایم سایبری

این روزها جرایم سایبری بسیار بیشتر از پیش رخ می ‌دهند و برای پیگیری و تنظیم شکوائیه از متخلفان بهترین کار گرفتن وکیلی خوب و آگاه نسبت به تمام جرایم و مجازات هایشان است.

انواع وکیل

وکیل انواع مختلفی دارد که هرکدام در امور مربوط به خودشان مهارت دارند. همچنین شغل وکالت نیز مثل سایر صنف‌ها دارای دسته‌بندی‌ها و درجاتی است که در ادامه آن‌ها را برای شما مشخص می‌کنیم.

وکیل دادگستری یا قضایی

به وکیلی گفته می‌شود که پروانه وکالت داشته و به همین علت حق الوکاله از اشخاص را در دادگاه‌ها و سایر مراجع قضایی دارد. برای اینکه شخصی بتواند وکیل دادگستری شود، باید در رشته حقوق تحصیل کرده و پس آن با قبولی در آزمون وکالت، از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، پروانه وکالت دادگستری دریافت کند.

وکیل اداری

به هر شخصی گفته می‌شود که به موجب یک قرارداد وکالت اداری (که ممکن است دست نویس باشد یا در دفاتر اسناد رسمی امضا شده باشد) وکیل کاری شخصی شده است تا در ادارات مختلف، کار‌های اداری شخص دیگری را انجام دهد. توجه داشته باشید که اولا، وکیل اداری می‌تواند هر شخصی، با سواد یا بیسواد، با هر نوع تحصیلات و هر سابقه‌ای باشد و هیچ مجوز یا ویژگی خاصی در وکیل اداری مورد نیاز نیست.

دوما، وکیل اداری صرفا حق مراجعه به ادارات را دارد و به هیچ وجه حق وکالت در مراجع قضایی، ارائه مشاوره حقوقی، مداخله در کار‌های قضایی و دفاع از موکل در دادگاه را ندارد و همانطور که گفته شد، در صورت مداخله در این امور وفق قانون وکالت مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

وکیل پایه یک دادگستری

وکلای پایه یک دادگستری بهترین و مجرب‌ترین نوع وکلا از حیث تجربه و سلسله مراتب در بین انواع وکلا هستند. وکیل پایه یک دادگستری برای اینکه بتواند به این درجه در حرفه خود برسد باید:

  • حداقل دارای مدرک لیسانس در رشته حقوق باشد.
  • در آزمون دشوار و طاقت فرسای «وکالت» شرکت کرده و از بین ده‌ها هزار نفر پذیرفته شده باشد.
  • صلاحیت عمومی، اخلاقی و مذهبی او بر اساس استعلامات مختلف تایید شده باشد.
  • دوره دشوار کارآموزی وکالت و تکالیف مختلف آن را که حدود دو سال است سپری کرده باشد.
  • دوره وکالت پایه دو دادگستری را تمام نموده باشد. (فقط وکلای ماده ۱۸۷)
  • آزمون‌های متعدد تشریحی و مصاحبه‌های علمی (موسوم به اختبار) را با موفقیت پشت سر گذرانده باشد.

افرادی که بتوانند این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، در نهایت درجه «وکیل پایه یک دادگستری» را دریافت می‌نمایند. وکلای پایه یک می‌توانند در تمامی محاکم حقوقی و کیفری، در تمام دادگاه‌ها و در تمام مراحل مختلف رسیدگی قضایی شرکت کرده و هیچ محدودیتی برای پذیرش وکالت افراد یا شرکت‌ها ندارند.

وکیل پایه ۲ دادگستری

وکلای پایه دو دارای اختیارات محدودتری هستند. وکیل پایه دو صرفا حق شرکت در محاکم کیفری را دارد که به جرم‌های تعزیری مستوجب حبس کمتر از ۱۰ سال و شلاق و جزای نقدی و اقدامات تامینی رسیدگی می‌کنند. همچنین، اختیارات وکیل پایه دو در محاکم حقوقی نیز محدودتر است. وکیل پایه دو صرفا می‌تواند در محاکم حقوقی با خواسته کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال و یا در پرونده‌هایی با خواسته غیر مالی (به استثنای دعاوی مربوط به اختلاف در اصل نکاح، اصل طلاق، اثبات و نفی نسب) پرونده قبول نموده و وکالت انجام دهد.

نکته مهم اینست که صرفا وکلای مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه پس از گذراندن دوره کارآموزی و پیش از رسیدن به درجه وکالت پایه یک دادگستری، پروانه وکالت پایه دو را دریافت می‌کنند و وکلای کانون وکلای دادگستری، مستقیما پس از طی دوره کارآموزی، وکیل پایه یک شناخته می‌شوند.

با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید بهترین وکیل و مرکز امور مشاوران حقوقی را برای کار‌های حقوقی خود انتخاب کنید.

منابع: dadpardaz، vindad

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

مینا نیسی

  • وکیل پای یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق بین الملل دانشگاه تهران

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۰۵۷۴۲۲۸

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

برای مشاهده ویدئوهای بیشتر وارد اینستاگرام شوید.

@vakil_mina_neysi

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

https://minaneysi.com

 وکیل خوب دادگستری در تهران | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

برای مشاوره در واتساپ پیغام بگذارید.

۰۹۱۲۰۵۷۴۲۲۸

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج