۹۱۷۲۸۳
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

زیباکلام: تکنوکرات‌های اصولگرا حامی ناطق هستند

یک استاد دانشگاه گفت: تکنوکرات‌های اصولگرا از عقلای معتدل و میانه رو این جریان مثل آقایان ناطق‌نوری، توکلی، لاریجانی و باهنر حمایت می‌کنند. یک پزشک، حقوقدان و مهندس اصولگرا هیچ وقت نمی آید از پناهیان، جلیلی و پایداری طرفداری کند.

نامه نیوز نوشت: یک استاد دانشگاه گفت: تکنوکرات‌های اصولگرا از عقلای معتدل و میانه رو این جریان مثل آقایان ناطق‌نوری، توکلی، لاریجانی و باهنر حمایت می‌کنند. یک پزشک، حقوقدان و مهندس اصولگرا هیچ وقت نمی آید از پناهیان، جلیلی و پایداری طرفداری کند.

در روزهای غبارآلود سیاسی، پایداری ها دنبال ماهیگیری هستند. آنها که در طرح مطالبات ایدئولوژیک هیچ ملاحظه ای به خرج نمی دادند، حالا در ماه های نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی عملگرایانه برای اکتساب چهره ای تکنوکرات برای خود تلاش می کنند.

سعید جلیلی هفته ای نیست که با یکی از صنوف جلسه نگذارد و خود را دغدغه مند در آن حوزه نشان ندهد. پایداری ها نیز مبنای خود را در بستن لیست تخصص و کارآمدی قرار دادند و می خواهند مدیران خوشنام محلی، استانی و میانی در دولت احمدی نژاد را در فهرست انتخاباتی قرار دهند تا روز دوم اسفندماه با گارد بسته جامعه مواجه نشوند اما آیا آنها می توانند با این راهبرد در بازار انتخابات، برای خود مشتری جمع کنند. صادق زیباکلام می گوید «خیر، ادعای تکنوکرات‌بودن با چسب دوقلو هم به پایداری و سعید جلیلی نمی چسبد».

صادق زیباکلام در پاسخ به این سئوال آیا جبهه پایداری و سعید جلیلی می توانند در انتخابات مجلس تکنوکرات های اصولگرا را نمایندگی کنند؟ به نامه نیوز گفت: خیر آنها نمی توانند پرچم تکنوکراسی را به دست بگیرند. این روزها آقای جلیلی، جبهه پایداری و همفکران سیاسی‌اش تلاش می کنند به جامعه بگویند «ما می خواهیم به تخصص بها بدهیم چون تخصص در امور کشورداری مورد غفلت قرار گرفته است و تاکنون هیچ رئیس جمهوری اعم از هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی به جوانان و مدیران مختصص بها نداده اند. همه آنها حزبی، جناحی و باندی عمل کردند اما ما می خواهیم ملاک و معیار و اساس رویکرد خود را بر جوانگرایی، تخصص و تعهد بگذاریم.

وی افزود: جلیلی و پایداری به هیچ عنوان برای نمایش یک چهره تکنوکرات از خود موفق نخواهند شد. اولین و مهمترین دلیل این است که تکنوکرات های درجه یک در کشور اعم از مهندسان، پزشکان، حقوقدان و سایرین جذب دولت نمی شوند چون برای خود در بخش خصوصی کار می کنند. در واقع آنهایی که جذب دولت شدند جزء تکنوکرات های متوسط هستند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اساسا قشر تحصیلکرده آخرین لایه اجتماعی هستند که به سعید جلیلی، پناهیان و جبهه پایداری رأی می دهند. معتقدم بخش قابل توجهی از تحصیلکردهای دانشگاهی در انتخابات شرکت نمی کنند و اگر هم به پای صندوق رأی بیایند رأی خود را به سبد اصلاح طلبان می ریزند.

وی افزود: تکنوکرات های اصولگرا هم از عقلای معتدل و میانه رو این جریان مثل آقایان ناطق نوری، توکلی، لاریجانی و باهنر حمایت می کنند. یک پزشک، حقوقدان و مهندس اصولگرا هیچ وقت نمی آید از پناهیان، جلیلی و پایداری طرفداری کند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر احمدی نژاد به سمت و سوی ائتلاف با جلیلی، پناهیان و جبهه پایداری بیاید، آنها شانسی برای کسب رأی از قشر حامی احمدی نژاد دارند اما این شانس به خاطر به احتزاز درآوردن پرچم تکنوکراسی و احترام قائل شدن برای جوانان تحصیلکرده نخواهد بود بلکه به اعتبار محبوبیتی است که احمدی نژاد در بین اقشار و لایه های کمتر تحصیلکرده جامعه دارد.

زیباکلام تأکید کرد: جبهه پایداری و جلیلی می خواهند در فضای سرخوردگی جامعه از اصولگرایان و اصلاح طلبان، از آب گل آلود ماهی بگیرد و خود را جریان سومی نشان دهد که حامی مدیران جوان و متخصص است اما همه مردم می دانند اینها شعاری بیش نیست و دنبال پایداری و جلیلی نخواهند رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شروین

      باز هم زیبا کلام مفت بری لفظی فرمودند , دارند جوری القا میکنند که اصولگراهای تکنوکرات رای میارن , مردم از اصولگرا و اطلاح طلبهای فاسد بیزار هستند, مدتی هم کشور دست بچه انقابی ها باشه بد نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رأی دیگه نمیده کسی آخه
        دلتون خوشه ها

    • بدون نام

      اصولگرا. اصلاطلب هر دو به ملت خیانت کردند

    • بدون نام

      جملهذقشر تحصیل کرده رای نمی دهند دقیقا همینطور ه. چون فهمیدیم همش بازی بوده. و یک عمر سر کار بودیم

    • بدون نام

      سفره باز است اونايي که ادعا ميکنند براي مردم کار ميکنند دندان تيز کردن برا بيت المال ،تو کشور ما حتي معتقد ها هم برا خوردن ميان

    • بدون نام

      زشت کلام هزار چهره

    • دکتر

      این نشان میدهد که اصلاح‌طلبان و اصولگراها که یک زمانی باهم دعوا میکردن اکنون مشخص شده دستشون در یک کاسه بوده و جنگ‌هدی زرگری میکردند نمیدکنم‌چرا اصلاح‌طلبان اکنون طرفدار اصولگراها شدن و دغدغشون حضور اصلوگراها در امتخابات شده الله اکبر ازین جماعت نکن به نرخ روز خور لعنتی خدا لعنتتون کنه همتون دیگه فسیل شدین دست از قدرت بر نمیدارید خدا از یر تقصیرات همتون نگذره خائن‌ها

    • پرفسوریابو

      مرده شورهمه راببرنددل ماازهیچ کدامشان خوش نیست همه به فکر الاف والوف هستند حتی یک گربه محض رضای خداموش نمی گیره

    • بدون نام

      لعنت به خودت. لعنت به تکنوکراتهای اصولگرا. لعنت به عقلای معتدل و میانه رو این جریان مثل آقایان ناطق نوری، توکلی، لاریجانی و باهنر. لعنت به پناهیان، جلیلی و پایداری. لعنت به همتون چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و چه هر کوفت و زهرمار دیگری. کثافتها.

    • محمدرمضانی

      جمع کن بابا اصلاح طلب و اصولگرا.من اگه جای زیباکلام بودم لال میشدم سر انتخابات سر برجام که حرفاش مث خودش که اختلال هویتی داره اشتباه از آب درومد.حالا مشکلت با جلیلی چیه؟من وکیلم و داداشم مهندسه بهش رای میدیم چون مث تو دروغ نمیگه عزیز

    • علی

      میشه خفه شی زیبا کلام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ توهم تو آب نمک بودی، این چند سال وقتش بود درت بیارن ؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      داره می سوزه
      در صدسوختگیشم بالاست،ازدادوبیدااش معلومه،

    • بدون نام

      صادق زیبا کلام بعد از اینکه گرین کارت و تابعیت خود و خانواده را از آمریکا گرفت باز حرف چی میزنه

    • محمد

      مغز خر نخوردیم رای بدیم چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه فرقی داره به کی رای بدی همشون یکی هستن

    • م

      واقعا فکر نمی کنید تاریخ مصرف این افراد و اسم های تکراری با تغییر نام و گروه و جریان سازی گذشته تا کی باید دور خودمون دور بزنیم.

    • بی نان

      به ماچه

    • بدون نام

      خبر گذاری هایی که ادعای اخبار شفاف دارن چرا باید با هر کسی از راه رسید مصاحبه کنن؟!

    • مم

      ایا این تکنوکراتها یی که می گویی همان تکنو کراتهایی
      نیستند که زیر دست اقای رفسنجانی مرحوم شکل گرفتند

    • عیسی

      آقای زیباکلام از 4 نفر در مورد خودت یه پرس جو کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج