جاباما
۹۱۷۸۸۰
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

رکورد علی دایی یک مدعی جدید پیدا کرد

هر وقت موعد بازی‌های ملی فرا می‌رسد، همه نگران رکورد گلزنی علی دایی می‌شوند. سال‌هاست که شماره ۱۰ به یادماندنی فوتبال ایران، در جهان با لقب بهترین گلزن ملی دنیای فوتبال شناخته می‌شود اما این روزها بیشتر از همیشه رکوردش دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد.

ایران ورزشی: هر وقت موعد بازی‌های ملی فرا می‌رسد، همه نگران رکورد گلزنی علی دایی می‌شوند. سال‌هاست که شماره ۱۰ به یادماندنی فوتبال ایران، در جهان با لقب بهترین گلزن ملی دنیای فوتبال شناخته می‌شود اما این روزها بیشتر از همیشه رکوردش دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد.

کریستیانو رونالدو، مهاجم شهیر پرتغالی، عزمش را جزم کرده تا این عنوان را از علی دایی بگیرد. او جمعه‌شب هم یک گل دیگر هم برای تیم ملی پرتغال در جریان مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ برابر لوکزامبورگ به ثمر رساند تا حالا فقط ۱۵ گل با اسطوره فوتبال ایران فاصله داشته باشد؛ علی دایی ۱۰۹ گل و کریستیانو رونالدو ۹۴ گل.

دایی تنها فوتبالیست دنیاست که موفق شده بیش از ۱۰۰ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند و به‌نظر رونالدو به‌زودی در کنار او در باشگاه ۱۰۰‌تایی‌ها خواهد ایستاد. رونالدو ۳۴ سال سن دارد و با توجه به آمادگی بدنی‌اش به نظر تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ بازی خواهد کرد. او ۳ سال پیش رو دارد و حتی اگر سالی ۵ گل هم بزند می‌تواند فاصله ۱۵‌تایی‌اش با دایی را پر کند.

در سیاهه گلزنان برتر ملی دنیا، سونیل چتوری، مهاجم هند، دومین فوتبالیستی است که هنوز اعلام بازنشستگی نکرده و در بالای لیست حضور دارد. او با ۳۵ سال سن، ۷۲ گل برای هندی‌ها زده و خطری برای رکورد دایی محسوب نمی‌شود. نفر سوم که هنوز کفش‌هایش را به دیوار نیاویخته، لیونل مسی آرژانتینی است. ۳۲ سال سن دارد و ۶۸ گل به ثمر رسانده و با توجه به روندی که در آلبی‌سلسته در پیش گرفته بعید است در این لیست حتی به رونالدو نزدیک شود.

عنوان علی دایی البته اخیراً یک نامزد دیگر هم پیدا کرده: روملو لوکاکو. مهاجم ۲۶ ساله بلژیکی که این فصل برای اینتر توپ می‌زند، در آخرین بازی بلژیک موفق شد با زدن ۲ گل از رکورد کریم باقری بگذرد و ۵۱ گله شود. لوکاکو در ۵ سال گذشته که به ترکیب ثابت شیاطین اروپا راه پیدا کرده، به طور میانگین در هر سال ۱۰ گل به ثمر رسانده و اگر همین روند را ادامه دهد در ۳۲ سالگی از رکورد علی دایی می‌گذرد. او حالا یک رقیب جدی برای رکورد شهریار فوتبال ایران و البته کریستیانو رونالدو به نظر می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد حیدری

      بر فرض سالی ده گل هم بزنه لوکاکو تا چ ۳۸ سالگی میشه ۸۰ .ل تازه اون وزن لوکاکو رو من دیدم امسال نه سال دیگه خداحافظی میکنه

      پاسخ ها

      • تاجی

        استاد الان ۲۶ سالست و ۵۲ گل زده داره و چطور حساب کردی ۱۰ سال ، سالی ۱۰ گل بزنه اونوقت میشه ۳۸ ساله و ۸۰ گل زده .

    • بدون نام

      گل های علی داعی به پاکستان افغانستان تاجیکستان به تین های درجه سوم چهارم آسیا زده گل های رونالدو مقایسه می کنید

    • yaser

      نیمار هم می‌تونه نزدیک بشه ب نظر من

    • فتاح شجاعی

      فقط علی دایی اعتبار فوتبال ایران همیشه برای ما اولی ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج