۹۱۸۲۵۴
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تکرار یک اشتباه زیان‌ده در پرسپولیس

سه سال قبل و در فصل نقل و انتقالات تابستانی، سرخ‌ها یک سهمیه بازیکن آسیایی‌شان را صرف خرید یک مدافع استرالیایی کردند که حتی یک دقیقه هم برایشان بازی نکرد اما بیشتر از دیگر مدافعان، حقوق گرفت

فرهیختگان: سه سال قبل و در فصل نقل و انتقالات تابستانی، سرخ‌ها یک سهمیه بازیکن آسیایی‌شان را صرف خرید یک مدافع استرالیایی کردند که حتی یک دقیقه هم برایشان بازی نکرد اما بیشتر از دیگر مدافعان، حقوق گرفت؛ مدافعی که درنهایت خرج زیادی را نیز به پرسپولیس تحمیل کرده و درنهایت با متحمل کردن ضرری سنگین به سرخ‌ها از این تیم جدا شد. آنتونی گولچ دورگه درنهایت در روزهایی به پولش رسید که دلار هر لحظه گران‌تر می‌شد و پرسپولیس در آن مقطع زمانی خوش‌شانس بود که با دلار حدود ۸ هزار تومان سروته قضیه را هم‌آورده و پرونده گولچ را بست.

بازخوانی یک مصاحبه

درخصوص پرونده مدافع استرالیایی، حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با سایت رسمی این باشگاه در ارتباط با سفر اخیر خود به سوئیس اظهار داشت: «با توجه به دعوت cas و در ارتباط با پرونده آنتونی گولچ، سفر سه روزه‌ای به سوئیس داشتیم. در این سفر آقایان ذاکر، وکیل و عضو کمیته حقوقی باشگاه و حسینی، مسئول بخش بین‌الملل نیز حضور داشتند.

زمان تشکیل جلسه دادگاه بین‌المللی ورزش نیز ساعت ۹صبح روز ۸ فروردین تعیین شده بود که در آن حضور پیدا کردیم. جلسه، نزدیک به پنج ساعت به طول انجامید. رقم این قرارداد برای دو سال ۴۷۰ هزار دلار بود که این بازیکن در زمان حضور در ایران، ۳۲ هزار دلار دریافتی داشت که به این ترتیب مبلغ ۴۳۸ هزار دلار باقی ماند. این بازیکن درنهایت به دلیل عدم پرداخت حقوق در زمان مقرر نسبت به فسخ قرارداد و شکایت از باشگاه به فیفا اقدام کرد.»

گرشاسبی خاطرنشان کرد: «فیفا نیز درنهایت با احتساب جریمه ۵ درصدی و هزینه‌های وکیل، باشگاه را مکلف به پرداخت ۵۵۰ هزار دلار دانست. این رقم و حکم با اعتراض باشگاه روبه‌رو شد که در وهله اول به ۴۵۰ هزار دلار کاهش یافته بود. در ادامه با پیگیری‌های جدی، حضور در جلسه رسیدگی دادگاه بین‌المللی ورزش، دفاعیات به عمل‌آمده، حسن نظر داوران و متقاعد شدن وکیل بازیکن، رقم نهایی برای پرداخت به بازیکن به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت.

به این ترتیب با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم ۳۰۰ هزار دلار از رقم اولیه را کاهش دهیم و پرونده با رقم ۲۵۰ هزار دلار بسته شد. البته در این پرونده موضوع ۱۰۰ هزار دلار حق انتقال به باشگاه شریف هم مطرح بود که پیش از این با احتساب جریمه اختصاص یافته با پرداخت ۱۱۵ هزار دلار بسته شده بود.»

ردپای واسطه گولچ در انتقال جونیور

بعد از سه سال حالا بحث سر یک خارجی بی‌کیفیت دیگر است. جونیور براندائوی برزیلی با کلی سروصدا به پرسپولیس پیوست و با پوشیدن پیراهن شماره ۷ این نوید را به هواداران داد که فصل پرگل و پرخاطره‌ای در انتظار آنها خواهد بود، با این حال هرچه از فصل و زمان بازی‌های جونیور سپری شد نه خبری از گلزنی شد و نه حتی پاس‌گل و خلق موقعیت.

در همین راستا و طبق پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» ظاهرا همان فردی که به‌عنوان واسطه، گولچ را برای پرسپولیس به تهران آورد حالا در انتقال یک خارجی بی‌کیفیت دیگر یعنی جونیور به همین باشگاه نقش اصلی را ایفا کرده و چه بسا این برزیلی نیز درنهایت مسیر مدافع استرالیایی را در پیش گرفته و این بازیکن نیز دوباره خسارت سنگینی را به پرسپولیس وارد آورد.

نکته قابل توجه در این خصوص می‌توان به نزدیک بودن رقم قرارداد هر دو بازیکن اشاره کرد، با این تفاوت که جونیور از آنجایی که به صورت قرضی راهی تهران شده است، بندهای قراردادش درخصوص حق ایجنت خارجی و داخلی مجهول و چه‌ بسا این موضوع درصد زیادی از رقم قرارداد را به جیب این افراد کشانده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      به این میگن بی در و پیکری باشگاه و چون دولتی هم است از جیب ملت پرداخت خواهد شد غمی نیست ما بیچارهدها عادت داریم

    • هیس

      سلطانیفر هست غمی نیست

    • بدون نام

      واقعا خیانت به مردمه، با رقم ۵۰۰ هزار دلاری تو این وضعیت بد مردم یه بازیکن خارجی آوردند ، حالا براشون تخم دو زرده گذاشته. قوه قضائیه باید تو این قضایا ورود کنه، پشت صحنه ورود این بازیکن بخور بخوره از دلال و سرمربی گرفته تا عوامل داخلی

    • ایرانی اصل

      گولج.اون دوتاجیگری اوکراینی وبودیمیردکل فقط جیب برانکوی کثیف ودلالوپردلارکردن.حالاهی بعضی ازهوادارای ساده لوح اسم نحسشوببرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج