۹۱۸۷۱۰
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

اتاق بازرگانی: دلالی بلای جان اقتصاد ایران است

رئیس پارلمان بخش خصوصی با بیان اینکه با قوانین و مقررات عادی نمی‌توان شرایط جنگ را اداره کرد، گفت: برخی قوانین غیرمنطبق با شرایط کنونی کشور را برای مدت دو سال فریز کرده و پس از خروج از حالت جنگی، دوباره آن‌ها را اجرا کنیم.

خبرآنلاین: رئیس پارلمان بخش خصوصی با بیان اینکه با قوانین و مقررات عادی نمی‌توان شرایط جنگ را اداره کرد، گفت: برخی قوانین غیرمنطبق با شرایط کنونی کشور را برای مدت دو سال فریز کرده و پس از خروج از حالت جنگی، دوباره آن‌ها را اجرا کنیم.

غلامحسین شافعی در جلسه صبحانه کاری با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نقش چند وجهی توسعه صنعتی بر ابعاد مختلف اقتصاد کشور، توجه به این بخش را پر اهمیت‌تر کرده و باید آن را به عنوان هدف آگاهانه در راس سیاست‌های اقتصادی قرار داد.

وی ادامه داد: سال‌هاست که بخش‌هایی از اقتصاد کشور مانند زمین و دلالی، بلای اصلی جان اقتصاد کشور بوده است. حالا با یک قرن تاخیر برای اصلاح این بخش باید بین دولت، نخبگان و فعالان بخش خصوصی واقعی پیوند برقرار شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی تاکید کرد: اگر تصمیم‌گیران خواهان بهبود معیشت مردم هستند، باید در پی اجرای برنامه‌ای کامل با مشارکت نخبگان و فعالان اقتصادی کشور باشند.

شافعی معتقد است اگر وضعیت کنونی تغییر اساسی نکند و کشور همچنان بهشت نامولدان باشد، نمی‌توان امید واقعی به بهبود اقتصاد داشت.

رییس اتاق ایران ادامه داد: اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و خصوصی‌سازی باید در خدمت تولید واقعی، خدمات و اشتغال باشد.

وی یکی از تنگناهای ساختار صنعت کشور را عدم تغذیه مناسب از نظام مالی دانست و تصریح کرد: از سال ١٣٨٧ تا ١٣٩٧ رشد نقدینگی به طور متوسط سالانه ٢٦ درصد بوده اما این رشد در خدمت صنعت نبوده است. اگر این رشد نقدینگی در خدمت تولید بود، نباید رشد اقتصادی بدون نفت در کشور در این مدت به طور میانگین ٢.٢ درصد می‌شد.

شافعی با بیان اینکه برخلاف آنچه گفته می شود، تصمیم گیری در یک جا انجام نمی شود، تصریح کرد: از سال ١٣٨٥ تا ١٣٩٥ سهم بخش صنعت از مانده تسهیلات بانکی از ٢٨.٥ درصد به ١٨.٥ درصد رسیده و سهم صادرات از مانده تسهیلات نیز از ١.٥ درصد به ٠.٤ درصد کاهش یافته است.

وی با اعتقاد به اینکه سیاست‌های ارزی و تجاری با یکدیگر هماهنگ نیست، گفت: اگر در شرایط بحرانی کنونی، صادرات غیرنفتی را اولویت قرار دهیم، سیاست های ارزی نیز باید با آن هماهنگ باشد.

شافعی همچنین به الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا اشاره کرد و خواستار آن شد که در تصمیم گیری در خصوص کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی از بخش خصوصی مشورت گرفته شود تا مشکلات موجود درباره ترکیه تکرار نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خصوصا دلالهایی که با خودروسازان شریکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزیر صنعت اصل اصلشه. رییس خودروسازا

    • بدون نام

      قوانین قوانینه...فریز کردن نداره ...اگه بد یا خوب همینه ...این که شما میگید یعنی یک عده رو از منافع محروم کنیم به یک عده دیگه سهم بدیم ....بعد اوضاع بهتر شد برگردیم خونه اول ...شما صبحانه کاری هم میخوری ...با کلمات فقط بازی میکنی جناب رئیس رانتی

    • بدون نام

      دلالای نامحترم کیا هستن اونوقت، اگه برای خودتون منفعتی نداشت مطمئنن قلم پاشونو قطع کرده بودین تا حالا

    • بدون نام

      از زمانیکه واژه تاجر به جای دلال و بجاب واژه کار چاق کن کلمه مدیریت جایگزین شد ن

    • بدون نام

      زمانیکه واسطه و دلال تاجر ، کارچاق کن مدیر ، کلاه بردار زرنگ ، رانت خوار کارآفرین و اخنلاس گر اقتصادان شناحته شد قبح همه چی شکسته شد .

    • بدون نام

      دولت کریمه دلال بازی رامی خواهد

    • بدون نام

      دلالی یک شغل نیست یک مجموعه کاره و کلا ۹۰ درصد بازار دلالیه تو چه جور رییس اتاق بازرگانی هستی خود بازرگانی دلالیه. معلوم شد چرا اقتصادمون وضعش اینه بابا بعد ۱۰۰ سال دیگه زشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج