۹۱۸۷۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از جایزه اسکار تا هدایت فاکس قرن بیستم

نشست بررسی موسیقی فیلم‎های لیونِل نیومن ۲۵ مهر با حضور نصرالله داوودی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

موسیقی: نشست بررسی موسیقی فیلم‎های لیونِل نیومن ۲۵ مهر با حضور نصرالله داوودی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

از جایزه اسکار تا هدایت فاکس قرن بیستم


به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در این نشست نصرالله داوودی به بررسی زندگی و آثار «لیونل نیومن» آهنگساز، پیانیست، رهبر ارکستر و از پرافتخارترین مدیران موسیقی تاریخ هالیوود خواهد پرداخت. گفتنی است که این نشست دومین نشست از یک مجموعه نشست پیاپی است که در آن به خدمات «خانواده نیومن» در تاریخ هالیوود پرداخته می‎شود.

لیونِل نیومن، در ۴ ژانویه ۱۹۱۶ در شهر نیوهاون ایالت کانِتیکت آمریکا چشم به جهان گشود. او تعالیم موسیقی را از برادرانش آلفرد و اِمیل آموخت و در شانزده سالگی پس از مهاجرت به هالیوود برای نخستین بار برای «اِرل کارول» مدیر برنامه مشهور، به رهبری ارکستر پرداخت. در دهه ۱۹۳۰ به عنوان پیانیست تمرین‎ها و رهبر ارکستر با «مای وِست» مشغول به کار شد و به موفقیت چشمگیر رسید. در هجده سالگی در خط کشتیرانی هلند-آمریکا به نام «اس اس روتردام» به عنوان نوازنده پیانو مشغول شد و «ارکستر انجمن نیومن» را تشکیل داد. این سفرها چنان تاثیری بر زندگی او گذاشت که همیشه تا پایان عمر از آنها به نیکی یاد می‎کرد.

پس از آن به کمپانی «فاکس قرن بیستم» رفت و پس از مدت‎ها کارآموزی نزد برادر بزرگترش آلفرد نیومن و همچنین سال‎ها کار کردن به عنوان پیانیست تمرینات، سرانجام ترفیع گرفت و تا سال ۱۹۵۹ به سمت مدیر بخش موسیقی تلویزیون در این کمپانی منصوب شد. وی به مدت ۴۶ سال در این سمت ماند و در این مدت برای بیش از دویست فیلم موسیقی فیلم ساخت و صدها اثر از آهنگسازان دیگر را رهبری و مدیریت کرد.

لیونِل نیومن در سال ۱۹۸۵ خود را بازنشسته کرد و در ۳ فوریه ۱۹۸۹ بر اثر سکته قلبی در سن ۷۳ سالگی در هالیوود درگذشت. او در طول حیات پربار هنری‎اش یازده بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و سرانجام برای فیلم «سلام دالی» موفق به دریافت این جایزه شد. از آثار او می‎توان به «کابوی و خانم»، «دختر طلایی»، «از پَسِش بر میام»، «بهترین چیزهای زندگی رایگانند»، «طالبان لذت»، «دکتر دُلیتِل»، «عشق آوریل»، «سلام دالی»، «برنده تمام جوایز»، «بوسه قبل از مرگ»، «شلاق نقره‎ای»، «محاصره در رودخانه سرخ»، «قاتل آزاد است»، «بخوان پسر، بخوان»، «لطفا مزاحم نشوید»، «شمال به سمت آلاسکا» و ده‎ها اثر ارزشمند دیگر اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج