جاباما
۹۱۸۷۶۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر بهداشت در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی:

نگذارید سلامت، لگدمالِ زورگوییِ خودکامگان شود

مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی ما به دارو، تجهیزات پزشکی و غذا، جنایتی علیه بشریت است، خطاب به شرکت‌کنندگان در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، گفت: از شما و سازمان بهداشت جهانی انتظار می‌رود نگذارید سلامت مردم صلح طلب ایران لگدمال زورگویی و عهدشکنی یک حکومت خودکامه شود.

دکتر سیعد نمکی در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، گفت: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که میزبان مهمترین اجلاس حاکمیتی سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی باشد. در این زمینه از همکاران سازمان جهانی بهداشت، نهاد ریاست جمهوری، وزارت امورخارجه و همکارانم در وزارت بهداشت تشکر می‌کنم.

ایران متعهد به اجرای قطعنامه‌های سازمان جهانی بهداشت

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای کامل قطعنامه‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل در زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار و پوشش همگانی خدمات سلامت بوده و در این راستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با ریاست آقای روحانی موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است.

17هزار خانه بهداشت در ایران

نمکی ادامه داد: جمهوی اسلامی ایران قبل از اعلامیه آلماآتا مراقبت‌های اولیه بهداشتی را برای دسترسی به بهداشت برای همه شهروندانش فراهم کرده بود؛ به طوری که طی چهار دهه گذشته ۱۷ هزار خانه بهداشت و پایگاه سلامت راه‌اندازی کرده و آنها را به مراکز جامع سلامت متصل کرده است و توانسته به پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت روستایی و پوشش ۹۰ درصدی جمعیت شهری نائل شود. گواه این توفیق کاهش مرگ و میر مادران از ۲۰۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده به کمتر از ۲۰ در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده در سال ۲۰۱۸ و مرگ و میر کودکان از ۱۲۰ در هزار تولد زنده به کمتر از ۱۷.۴ در هزار تولد زنده در سال ۲۰۱۸ است. همچنین افزایش پوشش ایمن‌سازی کودکان به ۹۸ درصد از دیگر دستاوردهای کشورمان بوده است.

دسترسی همگانی به خدمات سلامت با طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت با بیان این که نظام مراقبت‌های بهداشتی ایران بارها از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد بازدید و تایید قرار گرفته است، گفت: در ماه مه سال ۲۰۱۴ جمهوری اسلامی ایران طرح تحول سلامت را به تصویب رساند که هدف آن برقراری امکان دسترسی همگان به خدمات کیفی سلامت بدون تحمیل بار مالی سنگین و حمایت از اقشار کم درآمد جامعه بود.

نمکی ادامه داد: همچنین پرونده الکترونیک سلامت در تابستان امسال به دست رئیس جمهور ما به بهره‌برداری رسید که نوعی ریل‌گذاری بزرگ برای ورود به پزشکی خانواده، نظام ارجاع و اعمال گایدلاین‌ها است؛ بی‌تردید یکی از چالش‌های عمده نظام سلامت در جهان بیماری‌های غیر واگیر در کشورها است و در راس آنها پرفشاری خون است که به عنوان قاتل خاموش محسوب می‌شود. در این زمینه ایران در تابستان گذشته بسیج ملی فشار خون را اجرا کرد که طی این بسیج ۳۱ میلیون نفر از افراد بالای ۳۰ سال را تحت پوشش قرار داد و دو میلیون مورد جدید را شناسایی کرده و تحت درمان قرار داد.

وی همچنین گفت: در سیل سال جاری که ۲۵ استان کشورمان را درگیر کرده بود، نظام سلامت ایران بدون هیچ گونه کمک فنی خارجی نشان داد که توانایی برخورد با این حوادث و سوانح طبیعی را دارد؛ به طوری که با سازمان یافتگی و رصد مستمر، حتی یک مورد اپیدمی و بیماری واگیردار روده‌ای ناشی از آب یا غذای آلوده دامنگیرمان نشد. با اقدامات انجام شده در سیل الگوی بی‌نظیری اجرا شد که می‌تواند به عنوان مدلی موفق در شرایط بحران برای سازمان بهداشت جهانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

لزوم کاهش ۳۰ درصدی دخانیات تا سال ۲۰۲۵

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی ایران در نهمین کنوانسیون مبارزه با دخانیات گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس نهمین کنوانسیون مبارزه با دخانیات، با ابراز نگرانی درباره افزایش شیوع مصرف دخانیات و با توصیه به تشدید فعالیت‌ها در این زمینه از کشورها تقاضا می‌کند که در راستای کاهش مصرف ۳۰ درصدی دخانیات تا سال ۲۰۲۵ و مبارزه با تجارت غیر قانونی دخانیات مساعدت کنند.

ایران در آستانه ریشه‌کنی مالاریا

وزیر بهداشت کشورمان خطاب به دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: همانطور که دیروز مشاهده شد همکارانم در سخت ترین شرایط یکی از موفقیت ترین الگوهای بهداشتی درمانی را اجرا می‌کنند. در این شرایط توانستیم گواهی حذف سرخک را اخذ کرده و در آستانه ریشه کنی مالاریا هستیم که اسنادی افتخار آمیز است.

نگذارید سلامت ایرانیان لگدمال زورگویی یک حکومت خودکامه شود

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی مردم ما به دارو تجهیزات پزشکی و غذا تهدیدی برای سلامت مردم و به قول رئیس جمهور محترم جنایتی علیه بشریت است؛ از شما و سازمان بهداشت جهانی انتظار می‌رود که از مظلومیت مردم کشوری که می‌کوشد در اوج جنگ اقتصادی بدون عقبگرد گام‌های موثر در زمینه تامین و ارتقای سلامت مردم بردارد، قاطعانه دفاع کرده و نگذارید سلامت مردم صلح طلب ایران لگدمال زورگویی و عهدشکنی یک حکومت خودکامه شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: ما در داخل مرزهایمان اجازه نداده‌ایم سلامت مردم اعم از شیعه، سنی، زرتشتی، کلیمی و غیره و حتی زندانیان محکوم به اعدام پایمال سیاست شود و همه مردم خدمات سلامت یکسانی دریافت می‌کنند. سازمان بهداشت جهانی نباید اجازه دهد که سلامت هیچ فردی به دلیل جنگ طلبی، زورگویی و فقر ناشی از بی‌عدالتی لگدمال شود.

وزیر بهداشت با بیان این که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهد گفت: باید توجه کرد تنها راه زمین‌گیر کردن بیماری‌های نوپدید در پشت مرزها و کاهش آسیب به ملت‌ها، تعامل، هم افزایی و انتقال تجارب با مدیریت سازمان جهانی بهداشت است که همه باید به آن پایبند باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی خودتان به حرفهایی که میزنید اعتقاد داریدیابرای برکنار نشوید حق ناحق می کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج