جاباما
۹۱۸۷۸۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جوانمرد یک فیلم حادثه‌ای می‌سازد

مجید جوانمرد در صدد ساخت فیلمی حادثه‌ای است تا پس از چند سال خانه‌نشینی و به جبران شکست آخرین فیلمش بار دیگر به ژانر مورد علاقه خود برگردد.

ایسنا: مجید جوانمرد در صدد ساخت فیلمی حادثه‌ای است تا پس از چند سال خانه‌نشینی و به جبران شکست آخرین فیلمش بار دیگر به ژانر مورد علاقه خود برگردد.

جوانمرد یک فیلم حادثه‌ای می‌سازد

این فیلمساز که «شکار روباه»، «دستمزد»، «تیغ آفتاب» و «عروسی خون» از آثار شاخص کارنامه‌اش محسوب می‌شود، چند سالی است از دنیای فیلمسازی دور شده و فیلمی نساخته. آخرین کار او 6 سال پس از ساخت «شکار روباره»، «آدم باش» در سال 93 بود که آن را شکستی بزرگ در مسیر حرفه‌ای خود می‌داند و بعد از آن هم دیگر فیلمی نساخته است.

جوانمرد در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: در این سال‌هایی که خانه‌شین بودم فیلمنامه‌ای به نام «داغونت می‌کنم» نوشتم و دنبال سرمایه‌گذارم تا آن را بسازم. این فیلم همانند فیلم‌های دیگرم مثل «شکار»، «دستمزد» و ... است، چون «آدم باش» ضربه سختی بود و به من هشدار داد که به ژانر مورد علاقه خودم برگردم و در واقع گریزی از آن ندارم. با آن تجربه متوجه شدم دیگر وقت تجربه کردن من گذشته و نمی‌توان با سینما شوخی کرد. اینجا هالیوود نیست و برای هر ریالی که از جیب سرمایه‌گذار بیرون می‌آید مسئول هستم.

وی درباره اینکه آیا فکر می‌کند فیلم‌ جدیدش موفقیت آثار قبلی‌اش را تکرار می‌کند؟ گفت: فکر می‌کنم این اتفاق بیفتد چون حتی فیلمنامه را برای پرویز پرستویی هم فرستادم و اگرچه در پروژه‌ای دیگر مشغول بود اما بعد از خواندنش گفت که معلوم است مجید جوانمرد هنوز زنده و پویاست.

این کارگردان افزود: مشکلم فعلا نداشتن سرمایه برای شروع کار است و در این سال‌ها هم خیلی دنبال سرمایه‌گذار بودم. حتی اگر بشنوم سر کوه قاف سرمایه‌ای هست دنبالش می‌روم اما هر بار به بن بست خوردم یا طرف حسابم کلاهبردار از آب درآمد.

جوانمرد ادامه داد: من در این سال‌ها برای امرار معاش خودم و خانواده‌ام باحداقل‌ها سر کرده‌ام و دلمان را فقط خوش کردیم به اینکه عاشق سینما هستیم.

او درباره اینکه آیا فیلم‌های روز سینماها را هم می‌بیند؟ گفت: هر از گاهی می‌بینم، مخصوصاً آن‌هایی را که کنجکاو باشم. اما برایم جالب است که به جز فیلم‌های کمدی و طنز، یک نوع سینمایی جدی به موازات این‌ها در سینمای ایران رشد کرده که در اکران و جذب مخاطب موفق است. شاید حتی باید بگویم کمی حسودی می‌کنم چون فیلمسازانش جوانانی هستند که برایم عجیب است چطور آنچه را نشان می‌دهند یا درباره‌اش صحبت می‌کنند زندگی کرده‌اند، چون بیشتر فکر می‌کنم اطلاعات و برداشت آن‌ها بر اساس اینترنت است.

وی ادامه داد:‌ برایم جالب است که یک فیلمساز ۳۰ ساله چطور فیلمی با فروش و مخاطب بالا ساخته، اما وقتی تجزیه و تحلیل می‌کنم برداشتم از نسل امروز همین است که ما همه چیز را سلول به سلول تجربه می‌کردیم و پله پله بالا می‌آمدیم اما الان اینطور نیست. حال چطور یک جوان ۲۰ ساله مثلاً از نیچه و هایدگر خوب حرف می‌زند؟ به همین دلیل است که می‌گویم آن‌ اطلاعات را از اینترنت و پشت میز نشستن کسب کرده‌اند نه از زندگی.

جوانمرد گفت: با این حال امیدوارم شرایط برای ساختن فیلم من هم مهیا شود چون تمام مراحل پیش تولید را پشت سرگذاشته‌ام. البته فعلا صحبتی با فارابی شده و قرار است جلسه‌ای داشته باشیم که امیدوارم به نتیجه برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج