۹۱۹۱۳۸
۲۳ نظر
۵۰۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۲
پ

مصطفوی: کی‌روش بود صفر - صفر مساوی می‌شد

تیم ملی ایران در فضای آلوده و سنگین ورزشگاه منامه و در شرایطی که حریف تمام تلاشش را برای مقابله به کار گرفته بود با وجود شکست نمایشی در شان تیم اول آسیا داشت.

ورزش سه: صالح مصطفوی مربی و کارشناس فوتبال ایران در رابطه با بازی تیم های ایران و بحرین گفت:« بازی را بد شروع نکردیم؛ تیم ملی سعی داشت از کانال میانی بحرین استفاده کند و بحرینی ها آگاهانه این مسیر را بستند. ایران به دنبال استفاده از حرکت های ترکیبی در کانال های میانی و با حرکات سردار آزمون، کریم انصاری فرد و طارمی بود، در این زمان چند فرصت خوب هم داشت مثل بغل پایی که طارمی زد.»

او افزود:« در اوایل نیمه دوم بچه ها با عرض دادن به بازی توانستند مالکیت بیشتری روی توپ داشته باشند. به نظر من تا قبل از گلی که ایران خورد امیدابراهیمی بهترین بازیکن تیم ملی بود هرچند بعد از گل، بحرین فشرده تر بازی کرد و در ضدحملات توانست روی دفاع و هافبک دفاعی ایران فشار بیاورد.»

مصطفوی همچنین گفت:« تعویض های ویلموتس در این بازی تعویض های بسیار خوبی بودند اما شاید اگر من بودم احمدنوراللهی را کمی زودتر و به جای احسان حاج صفی می آوردم.»

کارشناس فوتبال ایران درباره بازی مجید حسینی که بعد از گذران مصدومیت دوباره در ترکیب اصلی بازی کرد هم گفت:« سیدمجید حسینی از نظر آمادگی و سبکی که بازی می کند در حال حاضر بهترین مدافع ایران است. او در لیگ ترکیه و در همه بازی ها برای تیمش فیکس بازی می کند. شاید برخی معتقدند که او بعد از مصدومیت آمادگی کامل را برای بازی نداشته است اما حتما میزان آمادگی اش مورد تایید ویلموتس بوده است.»

او اضافه کرد:«درباره موقعیت هایی که تیم بحرین در نیمه دوم ایجاد کرد، یکی آن تک به تک که بیرانوند گرفت و دیگری صحنه پنالتی بود و چیزی که به چشم می آمد عدم هماهنگی در خط دفاعی بود و من فکر می کنم این به مرور زمان حل می شود.»

مصطفوی گفت:« تیم ملی کاملا تغییر نسل داده و بازیکنانی مثل مجید حسینی و یا کنعانی زادگان و میلادمحمدی باوجود جوانی در ترکیب اصلی تیم بازی می کنند. مسایلی چون عدم هماهنگی به مرور درست می شود. موضوع مهم شکل بازی تیم ملی و نوع کاری است که انجام می دادند که نوید یک تیم آینده دار را می دهد.

ما می توانستیم با کی روش به بحرین برویم و در یک بازی که مالکیت ۴۰ به ۶۰ به سود بحرین بود با نتیجه صفر، صفر بیرون بیاییم. اما اگر قرار باشد به سبک بازی و موقعیت هایی که داشتیم نمره بدهیم شانس بردمان در بازی دیشب از حریف بیشتر بود. توپی را که سردار نزد اگر تبدیل به گل شده بود الان نتیجه مساوی یک بر یک داشتیم که همه هم می توانستند از آن راضی باشند.»

او افزود:« ما شکل تازه ای از فوتبال را بازی می کنیم و این اتفاق بعد از هفت سال بازی با یک روش دیگر رخ می دهد. ناراحتی ما این است که در مسابقه ای که جو ورزشگاه غیراخلاقی و ناجوانمردانه علیه ما بود نتوانستیم برنده شویم. اما اگر فنی و از بیرون نگاه کنیم تیم ملی در شان تیم اول آسیا بازی کرد. شاید ژاپن هم در چنین مسابقه ای ببازد اما سبک و شکل بازی تیم ملی در قواره تیم اول آسیا بود. درواقع اتفاق فاجعه باری برای فوتبال ایران نیفتاده و تیم هایی مثل برزیل، اسپانیا و پرتغال هم که با همین سبک بازی می کنند همیشه در بازی هایشان برنده نمی شوند.»

او همچنین گفت:« ما با همین مدل بازی در ورزشگاه آزادی می توانیم بحرین را با اختلاف گل ببریم. بخشی از عدم موفقیت تیم ما در بازی دیشب مشکلات این بازی و این تیم نیست. بازیکنان ایرانی در بازی هایی که مقابل تیم های عربی عقب می افتند یا تا وقت زیادی از بازی نمی توانند به گل برسند از نظر روحی افت می کنند.

اما اگر از این تیم ها جلو بیفتند آن وقت مثل آن بازی-مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴- در آزادی شش گل هم به بحرین می زنند. واقعیت این است که فوتبال بحرین در حال حاضر در حد فوتبال ایران نیست، آن ها مربی خوب و بازیکنان خوبی دارند اما تنهادر مواقع و شرایط خاص می توانند مقابل ایران نتیجه بگیرند. »

او با اشاره به بازی دشوار تیم ملی برابر عراق گفت:« بازی با عراق بازی سخت تری از این بازی برای ما است و احتمال اینکه عراق بازی خوبی مقابل ما انجام بدهد زیاد هست. با اینحال آنچه درمورد تیم ملی بیشتر از حریف نگران کننده است فشاری است که خودمان به خودمان وارد می کنیم.

مثلا در یک صحنه رامین اوت را می اندازد برای طارمی، او می دهد به سردار، سردار نمی تواند از بازیکن مقابلش رد شود و یک خطای هند الکی می کند. این خطا را بحرین می زند و همین توپ تبدیل به یک موقعیت خطرناک و کرنر می شود. در واقع توپی که مال ما بود و در نهایت می توانستیم آن را رد کنیم تبدیل به موقعیتی علیه خودمان کردیم.»

مصطفوی درباره بازیکنان کناری خط دفاع ایران هم گفت:« رامین رضائیان و وریا غفوری در حال حاضر بهترین دفاع راست های ایران هستند. وریا مدتی مصدوم بود و البته مدل بازی این دو فرق دارد؛ رامین ارسال هایش خوب است و وریا به خط جلو اضافه شده و می تواند پشت دفاع توپ بگیرد.

در دفاع چپ هم بهترین در حال حاضر میلاد محمدی است. نادری بازیکن فوق العاده ای است اما او حکم محبی را دارد. محبی واقعا بازیکن باکیفیتی است اما خیلی ها معتقد بودند می توانست بازی را از ابتدا شروع نکند.»

او درباره خط حمله تیم ملی هم گفت:« ویلموتس از تمام مهاجمانی که داشت در ترکیب اصلی استفاده کرد و ما دیگر مهاجم تخصصی روی نیمکت نداشتیم. شاید باید منتظر بازگشت کاوه رضایی باشیم چون در حال حاضر مهاجم دیگری در این حد نداریم و همانطور که می بینید بیشتر تیم های لیگ برتر دنبال مهاجمان خارجی هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه کارشناسی در سطح تیم اول اسیا بازی کردیم باختیم بی انصاف انها موقعیت بیشتر داشتن بهتر بازی کردن ما فقط ادعا بعله اگه باد میامد شاید توپها به پای بازکن حریف میخورد دروزبان هم لیز میخورد توپ به تیر میزیدیم الکی خوشی خوب نیست واقع بین باید بود قدر کی روش را بعدها خواهیم فهمید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کند به آن شخص یا مقام که کیروش را اخراج کرد.حتی این کثافت ها بدرقه فروردگاهش را نرفتند .

      • بدون نام

        همیشه خود کیروش هفتاد درصد تیم ملی بود.

      • پیرمرد تنها

        خجالت نمیکشید. این همه دروغ می‌گویند ازکجا معلوم اگه کیروش بزرگ بود این بازیکنان در میدان بازی بودن مگر کسی میتوانست تاکتیک های کیروش تشخیصی بده کیروش مربی انگشت شمار دردنیای فوتبال جهان هستند دو سه تا گل میزد افکار میبرد برای بازی بعدی، آنهایی که کیروش بزرگ اخراج کردن هدف شان همین باخت به اعراب بود تا مردم ایران ناراحت وسر افکنده کنند چون مردم ایران اگر به تیم ملی افغانستان و پاکستان و هند باخت بدن زیاد مهم نبود تا به اعراب که دشمنان مردم ایران هستند

    • بدون نام

      کی‌روش جوری سرویستون کرده که الان هم با بغض در موردش حرف میزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط بخاطر منافع خودشان یعنی فساد

    • موسوی

      احسنت به تحلیلت.دقیقا همینه،میتونستیم با کی روش مساوی شویم ،البته با مالکیت ۲۰ ، ۸۰ بحرین.و ی بازی کاملا تدافعی.بخدا اکثریت مردم حاضرن تیم ببازه ولی زیبا بازی کنه،اقای ویلموس دستش درد نکنه،هدفش هم هم بردنه و هم زیبا بازی کردنه.بخدا مردیم از بس تیم ملی در دوران کی روش دفاعی بازی کرد.

      پاسخ ها

      • محمد

        آخه کدوم هجوم ، انصافا اونا دوبرابر ایران موقعیت داشتن . ما بازی روانی رو باختیم . زمان کیروش ما بازی رو تو کنفرانس خبری قبل بازی می بردیم . کیروش استاد بازی روانی بود . بازیهایی که با کره جنوبی داشتیم رو یادتون رفته . خواهشا پرسپولیسیا از کیروش بد نگید . این تیم هنوز هم اگه یه کوچولو خوب بازی میکنه از صدقه سری کیروشه . اگه کیروش نبود هنوز دروازه بان رحمتی بود و دفاع هادی عقیلی و مهاجم خلعتبری. اون برای فوتبال ساختار درست کرده بود . خیلی مونده متوجه کارهایی که کیروش کرده بشیم . همین ایفمارک رو کیروش بنا کرد .

      • محمد

        آخه کدوم هجوم ، انصافا اونا دوبرابر ایران موقعیت داشتن . ما بازی روانی رو باختیم . زمان کیروش ما بازی رو تو کنفرانس خبری قبل بازی می بردیم . کیروش استاد بازی روانی بود . بازیهایی که با کره جنوبی داشتیم رو یادتون رفته . خواهشا پرسپولیسیا از کیروش بد نگید . این تیم هنوز هم اگه یه کوچولو خوب بازی میکنه از صدقه سری کیروشه . اگه کیروش نبود هنوز دروازه بان رحمتی بود و دفاع هادی عقیلی و مهاجم خلعتبری. اون برای فوتبال ساختار درست کرده بود . خیلی مونده متوجه کارهایی که کیروش کرده بشیم . همین ایفمارک رو کیروش بنا کرد .

      • محمد

        سانتر کردن و بکش زیرش و فوتبال علی اصغری فوتبال زیباست ، بحرین خیلی با برنامه دفاع کرد و خیلی با برنامه تر حمله کرد و موقعیتهاش هم بیشتر و هم بهتر بود . کیروش دفاعی بازی نمیکرد ، بلکه ساختار دفاعی خوبی رو برای ایران ساخت .

      • بدون نام

        موسوی جون اگر به نظرت ما زیبا بازی کردیم من دیگه حرفی ندارم

    • داود

      آخه چقدر با کیروش لج هستند

    • بدون نام

      بیا برو بدبخت عقده ای نخیر کیروش بود ایران میبرد چقدر شما ها بدبخت و حقیرید که جسارت ندارید بگید تیم کیروش و سیستمش بهترین سیستم برای ایران بود.وقتی وزیر ورزش چون پرسپولیسی هستش به خاطر یک دلال کروات کیروش و که مربی تیم ملی بود نه باشگاهی که این اقا اعمال سلیقه کنه بیرون میکنه و کارشناس فوتبال هم میشه و به این مربی جدید میگه تیم تهاجمی میخوام همین میشه بگو پروفسور تیم تهاجمی میخوای ایا به فوتبال ایران و بازیکنانش و خصوصیاتشون میخوره که میگی ؟مثل این میمونه که برزیل دفاعی بازی کنه یا کره دفاعی بازی کنه

    • محمد

      کجا با کیروش دفاعی صرف بودیم . تو ک چیزی از فوتبال نمیفهی ضر نزن
      مقدماتی جام جهانی قبل مقابل کره تو تهران دفاعی بودیم . مقابل قطر رفت و برگشت دفاع بودیم
      نیمه دوم پرتقالو یادت نیس
      کیروش منتطقی بود . جایی ک لازم بود دفاع میکرد جایی ک لازم بود حمله . حداقال ی فلسفه مشخص و متناسب ما داشت .

      پاسخ ها

      • @

        زنده باشی که حرف حق و منطقی رو زدی. دمت گرم

    • perspolisi six fire

      سلام دوستان میخوام ی چیزی رو بهتون بگم خواهش تا اخر بخونید ممنون میشم...
      ی مربی ی مدت میاد و جاشو ب مربی دیگه میده و هیچ وقت هیچ مربی تو ی تیم همیشگی نیس ....بازی های اول با کیروش رو یادتونه؟ اول اینکه هر تیم طول میکشه تا نتیجه بگیره ...باید ب مارک ویلموتس فرصت داد...کلا 5بازی بیشتر سر مربی ایران نبوده پس توقع معجزه نداشته باشید ...بعر چرا هی این مربی رو بجای اینکه ازش حمایت کنید تا روحیه بگیره هی با کیروش مقایسع میکنید....میدونید چیه اینحا ایرانه اگه تیم ملی میبره همه خوشحالید و ب همه تبریک میگید ولی تا میبازه بحث رو پرسپولیسی استقلالی میکنید و ب بازیکنان فوش میدید ...اهای اونایی ک فوش میدن اگه شما جای اونا بودید همین کار رو باهاتون میکردن خوشتون میومد؟؟پس ساکت باشید و دور از جنجال تیم ملی رو حمایت کنید و در اخر الا برکت الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی به ویلتموس انتقاد نکرده، بحث سر اینه که حالا که کط روش رفته ما چرا باید هنوز هم باختهای تیم و بندازیم گردن اون و بگیم اگه کی روش بود اینطوری میشد

    • حام

      بعضی ها از فوتبال حالیشون نیست همینجوری گاله رو باز می کنند همه چی میگن
      کیروش ۸ سال امتحان پس داد چه دستاوردی برامون آورد مساوی گرفتن که هنر نیست کیروش با محاسبه بر علیه دیگر مربی ها جنجال درست می کرد و هیچ موفقیتی بدست نیاورد

      پاسخ ها

      • perspolisi six fire

        کاملا باهاتون موافقم

      • perspolisi six fire

        الان که رفته با این حرفاتون کیروش بر میگرد؟ همش مقصر شمایید ک با این حرف ها تمرکز بچع ها رو بهم میزنید...

    • perspolisi six fire

      ببخشید دوستان الان شما فکر میکنید با توهین و فوش کاری کاری از پیش میره ؟نتیجه عوض میشه؟.....میدونید چیه اینجا ایرانه و ایران هم پر از مشکله مردم هم کلی فشار روشونه که تو فوتبال خالی میکنن و ب هم فوش میدن اگه با فوش دادن نتیجه بر میگرده پس همه باهم فوش بدیم...

    • بدون نام

      حتما پنالتی من دادم ؟؟

    • بدون نام

      مشکل ما گلزنیه. زمان کیروش هم وقتی جلو ژاپن گل میخواستیم اونم سه تا حتی یه دونشم نتونستیم بزنیم چون تو خط جلو خلاقیت نیست، چون کار ترکیبی نمیکنیم، توپو نمیتونیم حفظ کنیم و خط به خط بیاریم جلو. صبور نیستیم و شلخته بازی میکنیم، از همون اول میکشیم زیر توپ. این مساعل هم از پایه تو بازیکن نهادینه میشه. چه کیروش چه ویلموتس کاری نمیتونه بکنه. کیروش هم همه این مساعل رو میدونست که ساختارش دفاعی بود. دفاعی میچید دل به ضد حمله ها میبست. در واقع باید گفت انتخاب دیگه ای نداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج