جاباما
۹۱۹۷۱۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
پ

روایت بازیگر مختارنامه از پیاده‌روی اربعین

بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به اینکه همه‌چیز در راهپیمایی اربعین شبیه به معجزه است، گفت: کسانی را دیدم که روی دستشان راه می‌رفتند اما راهپیمایی می‌کردند؛ مادرانی را دیدم که خیلی خسته به نظر می‌رسیدند اما باید تا آخر راه پیاده می‌آمدند.

تسنیم نوشت: بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به اینکه همه‌چیز در راهپیمایی اربعین شبیه به معجزه است، گفت: کسانی را دیدم که روی دستشان راه می‌رفتند اما راهپیمایی می‌کردند؛ مادرانی را دیدم که خیلی خسته به نظر می‌رسیدند اما باید تا آخر راه پیاده می‌آمدند.

سیدجواد هاشمی از روزهایی گفت که خود در دو راهپیمایی اربعین حضور داشته است. او اعتقاد دارد این حرکت حسینی و اتفاق ارتفاق، بی‌بدیل و نمایش بزرگ و تأثیرگذار در دنیا برای هماهنگی شیعیان و دوستداران حضرت اباعبدالله(ع) است.

روایت بازیگر مختارنامه از پیاده‌روی اربعین

سید جواد هاشمی مجری، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: همایش بزرگ اربعین نمونه‌ای در هیچ‌کجای دنیا ندارد و از این حیث فکر می‌کنم در دنیا زبانزد خاص و عام است؛ من خودم در دو راهپیمایی اربعین‌حسینی حضور داشتم و با کسانی روبرو شدم که شیعه نبودند؛ مسیحیانی که این مسیر را پیاده می‌آمدند و خارجی‌ها و اروپایی‌ها که امام حسین(ع) را در حد تحقیقات اندکی می‌شناختند. اما حرکت آنقدر بی‌بدیل و حیرت‌انگیز بود همه را به سمت خود می‌کشاند؛ موج، موجی است که هر سال هم فزاینده‌تر و عجیب‌تر خواهد بود. در راهپیمایی اربعین اثری است که در هیچ‌شعاری خلاصه نمی‌شود و نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سریال یا فیلم سینمایی برای اربعین ساخته نمی‌شود، تأکید کرد: دیر یا زود فیلم‌های خوبی درباره راهپیمایی بزرگ اربعین ساخته می‌شود؛ شک‌ نکنید در بدو تولد و ابتدای شکوه هر حادثه‌ای، این کم‌فروغی وجود دارد و کم‌کم جا می‌افتد و سوژه‌های خوبی از آن برداشت می‌شود. من مطمئن هستم که همچون مستندسازان، فیلم‌سازان هم به این عرصه ورود می‌کنند و کارهای داستانی کوتاه و بلندی درباره اربعین ساخته خواهند شد. نه تنها کارهای نمایشی ایرانی بلکه جهانی؛ بدلیل اینکه کار جهانی و بین‌المللی برای یک حرکت جهانی، مؤثرتر خواهد بود.

بازیگر سریال «مختارنامه» به گفت‌وگویش با خبرنگار لبنانی اهل کانادا اشاره کرد و گفت: من با یک خبرنگار لبنانی الاصل اهل کانادا حرف می‌زدم برایش این راهپیمایی و اتفاقات اربعین عجیب بود و می‌گفت چگونه ممکن است بعد از ۱۴۰۰ سال آنقدر عاشق بود و برای امام حسین(ع) بجنگید، شهید شوید و فقط به سینه‌زدن نباشد؛ بلکه به سینه سپر کردن، سینه‌سوزی ختم شود؛ عده‌ای از سلحشوران که خون‌شان را می‌دهند اما مثل حسین عزت‌شان را نمی‌فروشند؛ من به ایشان گفتم شما کافی است اربعین را ببینید همه می‌دانند ممکن است حادثه‌ای برایشان بوجود بیاید در دام تروریست‌ها گرفتار شوند و تعدادی‌شان به شهادت برسند اما پرشور می‌آیند.

اما نکته‌ای که آن خبرنگار به من گفت و بسیار جذاب است این بود که: برای من جالب است که هیچ‌تروریستی در دنیا شیعه نیست و من تا به حال ندیده‌ام و نشنیده‌ام شیعه‌ای این کار را انجام دهد اما دیده‌ام شیعیان ترور شوند. علی‌رغم اینکه دنیا این ذهنیت را درست کرده‌اند شیعه تروریست است و آدم می‌کشد اما همیشه در مقابل تروریست‌ها فقط کشته و شهید شده‌اند. گفتم خب شما فهمیدید و خدا را شکر.

هاشمی تصریح کرد: فکر می‌کنم اربعین را می‌توانیم به عنوان یک نمونه شاخص برای اتحاد شیعیان نشان دهیم و این اتحاد را همه دیده‌اند و از آن خبر دارند.

او اتفاقات اربعین را به دفاع‌مقدس تشبیه کرد و گفت: من در اربعین اتفاقی را دیدم که در دفاع مقدس دیده بودم؛ من در دفاع‌مقدس آدم‌هایی می‌دیدم که به نظر نمی‌آمد حسین برایشان عزیزتر از پدر و مادر باشد اما می‌آمدند و با یک حسین تازه در یک عمل بی‌نظیر روبرو می‌شدند و اتفاقاتی رقم می‌خورد حتی تا شهادت‌شان! من در اربعین جوان‌هایی را دیدم که باور نمی‌کردم این همه راه پیاده بخاطر حسین بیایند و مملوء از عشق و مملوء از ستایش حضرت حسین(ع) است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبءر

      آقای بازیگر..عشق به حسین باید درقلبت باشه .خیلی ازاین مردم برای تفریح.وموادغذایی وقاچاق مولد وآوردن اسلجه ازعراق میان...ولی این همه پولی که ایران خرج میکنه بهترنبود.مدرسه بسازیم برای بچه های کردستان وبلوچستان که درمدارس کپری درس میخونن

      پاسخ ها

      • علی الهایی

        شمااگرپول گیرتون بیاد میبرید تایلندخرج میکنید

      • بدون نام

        بهتره از پولهائی که صرف تفریحات آنچنانی در کشورهای اروپائی و یا ترکیه و....غیره میشود صرف این کارهای خیر شود نه وقتی که پای زیارت و ائمه پیش می آید امثال شما یادتان به فقرا می افتد که آنهم نه از ته دل بلکه بهانه ای برای تضعیف اینگونه مراسمات مذهبی است که البته راه به جائی نخواهد برد همینطور که میبینیم به کوری چشم دشمنان اهل بیت روز به روز بر تعداد و عظمت اینگونه مراسمات که خواب را از چشم دشمنان گرفته میشود

      • بدون نام

        این پیشنهاد را برای پولهائی که بابت سفر به جاهائی مثل آنتالیا میشود بده که البته معلوم است ژست دلسوزی که در چنین مواقعی بکار میرودبهانه هست ولی پس از ۱۴۰۰ سال دشمنان امامان ما خللی در آن ایجاد نکردند بلکه سال به سال بهتر و باشکوهتر میشود و این حرکت موجب ترس ستران بابت بیداری امتها و این موج عظیم و روحیه شهادت طلبی شده که کسی یارای مقاوت در برابر آنرا ندارد

      • بدون نام

        چرا دولت از اونایی که میرن تایلند و ترکیه و دولت بهشون دلار یارانه ای میده مالیات نگیرن تا باهاش مدرسه بسازن؟تو عاشورا و اربعین یاد فقرا میفتید.تو خودت چه کمکی به فقرا کردی؟همین فطریه یا خمس .اگر همه مردم پرداخت کنن تو ایران فقیر نمیمونه.

      • bsaa

        یه وقت شهید نشه

      • بدون نام

        برادر و یا خواهر عزیز که انتقاد کردی و برای خرج کردن مدرسه و ... گفتی. حق داری انتقاد کتی ولی هر چیز بجای خودش. آیا میشه گفت دانشکده های پزشکی با این همه خرج جمع بشن بجاش مردم مریض نشن. حسین و ائمه از همه چیز مهمتر هستند و اگه هنوز نفسی داریم فقط به برکت اهل بیت هست. مطمئن باشید. شک نکنید.

      • بدون نام

        امثال شماها که نگران کپری نشینها هستین بدونید که اکثر این زائرا و همچنین موکبهای ایرانی و عراقی از قشر مستضعف و همون به قول شما کپری نشینا هستن."همانا دشمنان اسلام را از احمق ها آفریدیم"
        درضمن یه لطفی کن یه رزومه از فعالیت های خودت و همفکرات در زمینه تلاش برای از بین بردن فقر و تبعیض ارائه بده

      • بدون نام

        هزینه عشق به امام حسین از بیت المال هزینه نمی شود ، که امثال تو نظر دهند ، بلکه این عاشقان امام حسین علیه السلام هستند که هزینه می کنند . امثال تو هم دلتان آمد مدرسه و بیمارستان سازی کمک کنید .

    • مهسا

      وا کجا‌جواد هاشمی تو مختارنامه بازی کرده

      پاسخ ها

      • محمد

        تو برزیل و جام جهانی با خانمهای بازیگر بازی میکرد

      • محمد

        تو برزیل بازی کرد. جام جهانی کنار سلبریتیها بازی کرد

    • ابو امیر

      تو برو برزیل کربلا چی کار داری عموووو‌

      و از نام گلشیفنه طرفداری کن

      فقط ژست بچه بسیجی نگیر که حال به هم زن میشی

    • love

      شیر مادرت حلالت

    • محمدم

      این نوع تیتر ها واقعا... هستن

    • ح

      چه عجب به دنبال تیم والیبال با دوستان سفر خارج نرفتند

    • بدون نام

      بله حسین عشق است ودوستداران‌حسین عاشق. باابی انت وامی یا حسین

    • بدون نام

      هاشمی مگه توی مختارنامه حضور داشت؟

    • بدون نام

      بازیگر مختارنامه نبود که

    • سی آر 7

      اولا که ایشون کلا ۵ دقیقه توی مختار بازی کرده . ثانیا اون القابی که براشون بکار بردن اصلا ریشه قانونی و تحصیلاتی نداره . ثالثا خدا از دلش بشنوه

    • بدون نام

      در برزیل هم پیاده روی می کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا نکنه توی این مملکت یکی اشتباه اونم به این وضع که به کسی ضرر نزنه بکنه دیگه براش آبرو نمگزاریم به ما میگن مسلمان شیعه؟

    • آزاد

      دو رو و ریاکار

    • متین قهاری

      ای وای برما
      وای بر درد دل امام حسین
      راه نه این هست ونه آن......راه یکی ست وآن راه راست ونیکی به خلق خدا
      ..........طرف بدهکاره...میره کربلا...طرف نماز نمیخونه میره کربلا
      کاش یکی بود فلسفه ی خطبه ی شب عاشورا و نماز ظهر عاشوراراتفسیر میکرد...بعد نون به نرخ روز خوری چون هاشمی اضافات میفرمودند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج